تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر : 43663

دارپا میکروچیپی ساخته که کروناویروس را قبل از بروز علائم تشخیص می‌دهد

دارپا میکروچیپی ساخته که کروناویروس را قبل از بروز علائم تشخیص می‌دهد

دارپا میکروچیپی ساخته که کروناویروس را قبل از بروز علائم تشخیص می‌دهد دانشمندان واحد سری پنتاگون یک میکروچیپ توسعه داده‌اند که با قرار گرفتن در زیر پوست قادر است عفونت کووید-۱۹ را قبل از ظهور علائم تش..

دارپا میکروچیپی ساخته که کروناویروس را قبل از بروز علائم تشخیص می‌دهد

دارپا میکروچیپی ساخته که کروناویروس را قبل از بروز علائم تشخیص می‌دهد

دانشمندان واحد سری پنتاگون یک میکروچیپ توسعه داده‌اند که با قرار گرفتن در زیر پوست قادر است عفونت کووید-۱۹ را قبل از ظهور علائم تشخیص دهد. علاوه بر آن دارپا یک فیلتر پیشرفته توسعه داده است که می‌تواند با اتصال به دستگاه دیالیز، ویروس را از خون خارج کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی(DARPA) سالهاست که در زمینه جلوگیری و پایان دادن به بیماری‌های همه گیر کار می‌کنند. آنها مسائل را ارزیابی می‌کنند و به راه حل‌های هوشمندانه می‌رسند که بعضی اوقات راه حل آنها بسیار عجیب است و همانند وقایع یک رمان علمی-تخیلی به نظر می‌رسد. یکی از اختراعات اخیر آنها یک میکروچیپ است که قادر است عفونت کووید-۱۹ را قبل ازآنکه علائمی در فرد ظاهر شود، تشخیص دهد.

"مت هپبورن" (Matt Hepburn)سرهنگ بازنشسته و پزشک بیماری عفونی ارتش در دارپا در این باره گفت: عملکرد این فناوری اینگونه است که در زیر پوست افراد قرار می‌گیرد سپس به شما نشان می‌دهد که در داخل بدن واکنش‌های شیمیایی وجود دارد و این سیگنال به این معنی است که فردا علائمی خواهید داشت.

سربازان احتمالاً در مورد اختراع جدید بسیار بدبین هستند چرا که در ماه فوریه، نیویورک تایمز گزارش داد که یک سوم نیروها از زدن واکسن خودداری کرده‌اند زیرا بر این باور بودند این واکسن حاوی یک میکروچیپ است که برای نظارت بر گیرندگان واکسن ساخته شده است و سیستم ایمنی بدن را برای همیشه از کار خواهد انداخت یا به نوعی یک ابزار کنترل دولت است.

یکی دیگر از اختراعات محققان یک فیلتر است که روی دستگاه دیالیز قرار می‌گیرد و ویروس را از خون خارج می‌کند. سازمان غذا و دارو آمریکا فیلتر مذکور را برای استفاده در موارد اضطراری تایید کرده و از آن برای معالجه نزدیک به ۳۰۰ بیمار که وضعیت آنها وخیم بود استفاده شده است. یکی دیگر از سازمان‌های پنتاگون به نام موسسه آسیب شناسی مشترک(Joint Pathology Institute)، نمونه‌های بافتی سربازان و ملوانان آلوده به عوامل بیماری زا را در سراسر جهان مطالعه می‌کند.

محققان در حال کار بر روی واکسنی هستند که می‌تواند علیه همه ویروس‌های کرونا حتی آنهایی که هنوز شناسایی نشده‌اند، عمل کند. گفتنی است آنها با موفقیت آنتی بادی علیه آنفلوآنزای اسپانیایی نیز تولید کرده بودند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.