تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر : 28934

دارا دوم (صندوق ETF پالایشی یکم) چیست و چگونه آنرا بخریم؟

دارا دوم (صندوق ETF پالایشی یکم) چیست و چگونه آنرا بخریم؟

صندوق ETF پالایشی یکم (دارا دوم) چیست و چگونه آنرا بخریم؟ اطلاعیه ای که از طرف سازمان خصوصی سازی اعلام شد که بیان می کند شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، بخشی (۱۵ درصد) از سهام خود را واگذار میکند. این واگذاری فرصت خوبی برای ورود بیشتر اقشار مردم در شرکت های معتبر بورسی است که دولت با اعمال تخفیف ۲۰ درصد امکان دسترسی و خرید دارا دوم را برای آحاد مردم فراهم کرده است.
همانطور که میدانید دارا دوم یا صندوق ETF (پالایشی یکم) شامل ۱۵ درصد از سهم های ۴ پالایشگاه (شپنا، شتران، شبریز، شبندر) می باشد که در شرکت بورس و اوراق بهادار با نماد پالایش ثبت شده است و با ۲۰ درصد تخفیف به فروش می رسد.
سهم های دارا دوم (پالایشی اول) سقف خرید پالایشی اول (دارا دوم) سقف خرید هر شخص حقیقی از این صندوق به مقدار ۵ میلیون تومان بوده و هیچ محدودیت سنی ندارد و با هر کد ملی می توان یک بار اقدام به پذیره نویسی کرد. بهتر است بدانید که اتباع خارجی و سهام داران حقوقی حق ثبت سفارش برای خرید ETF دوم را ندارند.
دارا دوم چیست و چگونه آنرا بخریم؟ برای خرید صندوق دارا دوم به ۲ صورت می توانید عمل کنید.
از طریق بانک ها ..

صندوق ETF پالایشی یکم (دارا دوم) چیست و چگونه آنرا بخریم؟

اطلاعیه ای که از طرف سازمان خصوصی سازی اعلام شد که بیان می کند شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، بخشی (۱۵ درصد) از سهام خود را واگذار میکند. این واگذاری فرصت خوبی برای ورود بیشتر اقشار مردم در شرکت های معتبر بورسی است که دولت با اعمال تخفیف ۲۰ درصد امکان دسترسی و خرید دارا دوم را برای آحاد مردم فراهم کرده است.

همانطور که میدانید دارا دوم یا صندوق ETF (پالایشی یکم) شامل ۱۵ درصد از سهم های ۴ پالایشگاه (شپنا، شتران، شبریز، شبندر) می باشد که در شرکت بورس و اوراق بهادار با نماد پالایش ثبت شده است و با ۲۰ درصد تخفیف به فروش می رسد.

سهم های دارا دوم
سهم های دارا دوم (پالایشی اول)

سقف خرید پالایشی اول (دارا دوم)

سقف خرید هر شخص حقیقی از این صندوق به مقدار ۵ میلیون تومان بوده و هیچ محدودیت سنی ندارد و با هر کد ملی می توان یک بار اقدام به پذیره نویسی کرد. بهتر است بدانید که اتباع خارجی و سهام داران حقوقی حق ثبت سفارش برای خرید ETF دوم را ندارند.

صندوق ETF پالایشی یکم (دارا دوم) چیست و چگونه آنرا بخریم؟
دارا دوم چیست و چگونه آنرا بخریم؟

برای خرید صندوق دارا دوم به ۲ صورت می توانید عمل کنید.

  • از طریق بانک ها
  • از طریق کارگزاری ها

خرید دارا دوم از طریق بانک ها

خرید صندوق دارا دوم از طریق بانک های برگزیده شده که شامل ۱۵ بانک می باشد، امکان پذیر می باشد. این بانک ها عبارتند از کشاورزی، مسکن، ملی، ملت، صادرات، تجارت، سپه، رفاه کاگران، پست بانک ایران، پاسارگاد، اقتصاد نوین، کارآفرین، قرض الحسنه مهر ایران و توسعه تعاون که در ادامه نحوه خرید آن را بررسی خواهیم کرد.

نام نویسی برای خرید صندوق دارا دوم از ۵ شهریور ماه ۹۹ صورت می گیرد که امروز اولین روز ثبت سفارش آن می باشد. این پذیره نویسی تا ۱۹ شهریور خواهد بود.

برای خرید صندوق دارا دوم از طریق بانک (زمانی که کد بورسی ندارید) میتوانید به صورت حضوری یا غیر حضوری از طریق درگاه های ارائه شده اقدام به پذیره نویسی کنید. به خاطر داشته باشید که داشتن اطلاعات هویتی شما (کد ملی) لازم می باشد بدین ترتیب به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی خالی از لطف نیست.

اگر به بانکی مراجعه کردید که در آن حساب ندارید، ثبت نام در سایت سجام (حداقل تا مرحله احراز هویت) لازم می باشد. (نحوه ثبت نام در سجام)

خرید دارا دوم از طریق کارگزاری ها

اگر شما کد بورسی دارید به راحتی و به صورت غیر حضوری می توانید سهم پالایش یا دارا دوم را پذیره نویسی کنید. برای این کار می توانید بعد از ساعت معاملاتی بورس (۱۲:۳۰) در مدت ۳ ساعت زمان پذیره نویسی اقدام کنید.

نوشته دارا دوم (صندوق ETF پالایشی یکم) چیست و چگونه آنرا بخریم؟ اولین بار در کالی بویز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.