تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
کد خبر : 590662

خودرو شب عید گران می شود؟

خودرو شب عید گران می شود؟

خودرو شب عید گران می شود؟ به گزارش منیبان، زمستان از نیمه گذشت و همچنان سرمای زمستان روی داغی قیمت‌ها در بازار خودرو اثر نگذاشته است. آن‌طور که از روند بازار مشاهده می‌شود، قیمت خودرو در بازار روند صعودی را طی می‌کند و این در حالی است که بنا به گفته نمایشگاه‌داران، خرید و فروش

خودرو شب عید گران می شود؟

به گزارش منیبان، زمستان از نیمه گذشت و همچنان سرمای زمستان روی داغی قیمت‌ها در بازار خودرو اثر نگذاشته است.

آن‌طور که از روند بازار مشاهده می‌شود، قیمت خودرو در بازار روند صعودی را طی می‌کند و این در حالی است که بنا به گفته نمایشگاه‌داران، خرید و فروش خودرو در حداقل قرار دارد.

تحلیلگران و کارشناسان بازار، افزایش قیمت دلار را عامل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار می‌دانند، اما رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، پیکان اشاره را به سمت محدودیت عرضه در بازار می‌برد.

سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت‌ها در بازار خودرو رام نمی‌شود و در یک رقمی ثابت نمی‌ماند؟ می‌گوید: این برمی‌گردد به نوسانات ارزی و در عین حال، محدودیت عرضه که روی بازار اثر گذاشته است.

وی می‌افزاید: اگر محدودیت عرضه و نوسانات ارزی وجود نداشته باشد، بازار همیشه متعادل خواهد بود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که در روزهای گذشته دلار نوسان آن‌چنانی در بازار نداشته و تقریبا در یک رقمی ثابت مانده است، اما با این حال قیمت‌ها همچنان در بازار خودرو بالا می‌رود؟ عنوان می‌کند: وقتی قیمت دلار بالا می‌رود، هفته‌ها طول می‌کشد که دوباره به حالت عادی برگردد. این در شرایطی است که در بازار شاهد هستیم که عرضه با محدودیت روبه‌رو است و عرضه جواب‌گوی بازار نیست و به همین دلیل مشکل پیش می‌آید.

موتمنی همچنین در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید این روند افزایشی قیمت خودرو تا چه زمانی ادامه داشته باشد و شب عید شاهد چه بازاری خواهیم بود؟ تصریح می‌کند: بستگی به عرضه خودرو در بازار دارد. اگر عرضه خوب باشد، فکر نمی‌کنیم مشکلی پیش آید. در واقع همیشه اگر عرضه جواب‌گوی بازار باشد، بازار آرام است.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.