تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر : 72745

خودرو زمستانی دالاگان، یک جانور باهوش و کاربردی است + ویدیو

خودرو زمستانی دالاگان، یک جانور باهوش و کاربردی است + ویدیو

خودرو زمستانی دالاگان، یک جانور باهوش و کاربردی است + ویدیودالاگان، یک خودرو زمستانی و اسنوموبیل خودران است که با قابلیت‌های عجیبی که دارد، همه را شگفت زده می‌کند. در ادامه با معرفی جذاب‌ترین ویژگی‌‎ه..

خودرو زمستانی دالاگان، یک جانور باهوش و کاربردی است + ویدیو

دالاگان، یک خودرو زمستانی و اسنوموبیل خودران است که با قابلیت‌های عجیبی که دارد، همه را شگفت زده می‌کند. در ادامه با معرفی جذاب‌ترین ویژگی‌‎های dolaGon‌ همراه ما باشید.

خودروهای زیادی برای جابجایی مسافران در کوهستان‌های برفی وجود دارد اما دالاگان با تمامی آن‌ها متفاوت است. چرا که این خودرو، دائما در حال یادگیری است! اجازه دهید در همین ابتدای کار، به سراغ ویدیو رسمی معرفی خودرو برفی دالاگان برویم و با این جانور باهوش پیست‌های اسکی، کمی بیشتر آشنا شویم.

نگاهی به خودرو برفی دالاگان؛ یک اسنوموبیل هوشمند

خودرو برفی دالاگان

اسنوموبیل‌ها معمولا با یک اپراتور آشنا به مناطق کوهستانی کنترل می‌شوند اما شرکت dolaGon‌ ترجیح داده است تا این اپراتور را حذف کند. بله دالاگان، یک اسنوموبیل تمام خودران است که از قابلیت‌های کنترل از راه دور هم بهره می‌برد.

در حال حاضر، اکثر وسایل نقلیه خودران از موتورهای الکتریکی بهره می‌برند اما محدودیت‌های مالی، باعث شده تا این شرکت، یک موتور XP 1000 را به محور عقب آن بفرستد اما مدیرعامل شرکت dolaGon‌ به طرفداران ورزش‌های زمستانی وعده داده است که موتورهای الکتریکی را به زودی به صحنه خواهد آورد.

اما مگر ممکن است که یک خودرو کوهستانی بتواند به صورت خودران کار کند؟ بله ولی چطور؟

معرفی روش «تکرار و تمرین» در خودرو برفی dolaGon‌

خودرو برفی دالاگان

می‌دانیم که مسیرهای کوهستانی، همیشه پر از سنگ و صخره هستند و ممکن است که با توجه به شرایط منطقه، بسیاری از آن‌ها جابه جا شوند یا برف و برگ‌های درختان، آن‌ها را کاور کند. پس می‌توان گفت که سنسورها، دوربین‌های معمولی یا رادارهای لیدار و سنسورهای موج میلی متری هم زیاد کارآمد نخواهند بود. برخلاف اکثر خودروهای برقی که از رادارها و سنسورهای مختلف برای بررسی مسیر استفاده می‌کنند، شرکت دالاگان ترجیح داده است تا یک نوآوری جدید را به این حوزه بیاورد. تکنولوژی «تکرار و تمرین»!

روش «تکرار و تمرین»، از چند مرحله مختلف تشکیل شده است. در مرحله اول، خودرو زمستانی دالاگان به صورت دستی و توسط اپراتور، چند مسیر مطمئن را طی می‌کند و تمامی این مسیرها، در حافظه اسنوموبیل ثبت می‌شود. در مرحله بعد، عکس‌های هوایی و تصاویر دوربین‌های پیست، با نقشه‌های GPS ترکیب می‌شوند تا بهترین و ایمن‌ترین مسیر را برای اسنوموبیل دالاگان فراهم کنند. البته سرعت حرکت این خودرو در حالت خودران، بالاتر از ۲۵ کیلومتر در ساعت نخواهد بود که با توجه به کاربردهای آن، عدد کاملا قابل قبولی است.

خودرو برفی دالاگان

در پایان باید بگوییم که شرکت دالاگان، در حال حاضر بر روی ساخت چوب‌های اسکی پیشرفته و اسنوبوردهای تفریجی فعالیت می‌کند اما وعده داده است تا به زودی، دوچرخه‌های کوهستانی پیشرفته و اسنوموبیل‌های خودران بزرگ‌تر را هم به خط تولید خود اضافه کند.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

هواوی آیتو M7 ، شاسی بلند جدید غول چینی رونمایی شد

جشن تولد ۳۰ سالگی لندروور دیفندر با یک سورپرایز ۷۶ هزار دلاری همراه است

زیباترین بازسازی تویوتا لندکروز مدل ۱۹۸۰؛ یک شاهکار هنری ۱۳۵ هزار دلاری

تهیه شده در وبسایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.