تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر : 587748

خودرو جدید فولکس واگن با یک باک هیدروژن 2 هزار کیلومتر را می‌پیماید

خودرو جدید فولکس واگن با یک باک هیدروژن 2 هزار کیلومتر را می‌پیماید

خودرو جدید فولکس واگن با یک باک هیدروژن 2 هزار کیلومتر را می‌پیماید فولکس واگن مشغول توسعه یک خودروی هیدروژنی با شعاع حرکتی 2 هزار کیلومتری است. این خودروساز آلمانی با این خودرو صنعت خودرو را متحول می‌کند. مدیرعامل سابق فولکس واگن «هربرت دیس» (Herbert Diess) سال گذشته طی توئیتی مدعی شده بود که خودروهای

خودرو جدید فولکس واگن با یک باک هیدروژن 2 هزار کیلومتر را می‌پیماید

فولکس واگن مشغول توسعه یک خودروی هیدروژنی با شعاع حرکتی 2 هزار کیلومتری است. این خودروساز آلمانی با این خودرو صنعت خودرو را متحول می‌کند.

مدیرعامل سابق فولکس واگن «هربرت دیس» (Herbert Diess) سال گذشته طی توئیتی مدعی شده بود که خودروهای هیدروژنی راهکار مقابله با چالش‌های اقلیمی سراسر جهان نیستند و باید هرچه زودتر به الکتریکی‌سازی خودروها روی آورد. اینکه خودروهای هیدروژنی جایی در آینده صنعت خودرو دارند یا خیر، همیشه قابل بحث است. حالا مطلع شده‌ایم که فقط دو ماه بعد از گفته مدیرعامل سابق فولکس واگن، این خودروساز آلمانی حق اختراع سلول‌های سوخت هیدروژنی و یک خودروی هیدروژنی را به همراه شرکت دیگری با نام «کرافتورک تیوبز» (Kraftwerk Tubes) ثبت کرده است.

فولکس واگن ID.4

این خودروی هیدروژنی در دست توسعه، احتمالاً با یک بار سوخت‌گیری مسافت 1998 کیلومتری را طی می‌کند. نکته جالب توجه دیگر درباره این خودروی هیدروژنی فولکس واگن، این است که در پرونده حق اختراع آن جزئیاتی از غشای سرامیکی به چشم می‌خورد. استفاده از غشای سرامیکی راهکاری کم‌هزینه‌تر در مقایسه با غشای پلیمری است. غشای پلیمری، بخشی اساسی است که تولید انبوه خودروهای هیدروژنی را ممکن می‌کند و تویوتا و هیوندای هم برای اتومبیل‌های خود از آن بهره می‌گیرند. حالا با غشای سرامیکی، به پلاتینیوم که همیشه یکی از موانع تولید گسترده سلول‌های سوختی بوده است نیازی نخواهد بود.

موسس شرکت Kraftwerk Tubes در گفتگو با Business Insider آلمان ضمن اشاره به هزینه کمتر و عدم نیاز به پلاتینیوم به لطف روش تازه خود، این نکته را خاطرنشان کرده است سلول سوختی آن‌ها گرمای زاید تولید می‌کند و این گرمای زاید در صورتی که در محدوده 400 درجه‌ای باشد، قابل بهره‌برداری خواهد بود. همچنین امکان استفاده از این گرما برای گرمایش و تهویه مطبوع به وسیله یک مبدل حرارتی وجود دارد که باعث صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در الکتریسیته می‌شود.

فولکس واگن ID.3

فولکس واگن ID.3

گفتنی است فولکس واگن تنها شرکتی نیست که از این فناوری استفاده خواهد کرد. موسس Kraftwerk Tubes می‌گوید فارغ از اینکه تولیدکننده چه شرکتی باشد، برنامه دارند تا فناوری خود را در سال 2026 با یک خودروی تولید انبوه به بازار معرفی کنند. حجم 10 هزار دستگاهی را هم مد نظر دارند که شرکت‌های مختلفی نظیر انیفینیتی (یکی از زیرمجموعه‌های نیسان) آن‌ها را تولید و عرضه خواهند کرد.

همچنین بخوانید:خودرو کانسپت عجیب فولکس واگن جن تراول ، به تخت خواب تبدیل می‌شود + ویدیو

البته به تولید انبوه رسیدن خودروی هیدروژنی فولکس واگن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. فولکس واگن در حال حاضر توسعه خودروهای الکتریکی را در اولویت قرار داده است، اما با عرضه یک خودروی هیدروژنی با شعاع حرکتی 2 هزار کیلومتری و قیمت قابل قبول می‌تواند تحولی را در صنعت خودرو یا حداقل در بازار خودروهای مبتنی بر انرژی‌های جایگزین به وجود بیاورد. باید منتظر ماند و دید که این خودروساز آلمانی چقدر مصمم این پروژه را پیگیری خواهد کرد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.