تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۷:۳۳
کد خبر : 70600

خودرو برقی BYD سیل معرفی شد؛ رقیب قدرتمند تسلا مدل ۳ با قیمت ۳۵ هزار دلار

خودرو برقی BYD سیل معرفی شد؛ رقیب قدرتمند تسلا مدل ۳ با قیمت ۳۵ هزار دلار

خودرو برقی BYD سیل معرفی شد؛ رقیب قدرتمند تسلا مدل ۳ با قیمت ۳۵ هزار دلارخودرو برقی BYD سیل به‌عنوان رقیب چینی تسلا مدل ۳ رونمایی شد. در ادامه مشخصات این سدان الکتریکی بی وای دی را مشاهده کنید.

پس از..

خودرو برقی BYD سیل معرفی شد؛ رقیب قدرتمند تسلا مدل ۳ با قیمت ۳۵ هزار دلار

خودرو برقی BYD سیل به‌عنوان رقیب چینی تسلا مدل ۳ رونمایی شد. در ادامه مشخصات این سدان الکتریکی بی وای دی را مشاهده کنید.

پس از انتشار تصاویر جاسوسی و رندرهایی غیررسمی از خودرو برقی BYD سیل طی چند وقت اخیر، حالا بالاخره تصاویر رسمی آن به انتشار رسیده است. این خودرو بر پایه پلتفرم e-Platform 3.0 از بی وای دی توسعه پیدا کرده و پس از بی وای دی دلفین، دومین سدان تمام الکتریکی در سری BYD Ocean محسوب می‌شود. این خودروساز چینی با عرضه Seal هدف از رقابت با تسلا مدل ۳ دارد.

معرفی خودرو برقی BYD سیل

طراحی

خودرو برقی BYD سیل

بی وای دی سیل ۴۸۰۰ میلی‌متر طول، ۱۸۷۵ میلی‌متر عرض و ۱۴۶۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن به ۲۹۲۰ میلی‌متر می‌رسد. در نمای جلوی این سدان چینی، چراغ‌های جلوی باریک و طویل جلب توجه می‌کنند که به چشم‌های جانوران دریایی شباهت دارند. کاپوت نیز دارای برآمدگی‌هایی در قسمت راست و چپ است و کاپوت رو به پایین و جلوپنجره بسته این خودرو، ظاهری اسپرت به آن بخشیده است.

خودرو برقی BYD سیل

سر تا سر خودرو برقی BYD سیل را انحناهایی نرم فرا گرفته است. این خودروی الکتریکی از طراحی سدان-کوپه بهره می‌برد و در دو پهلوی آن خطوطی برجسته به چشم می‌خورند. دستگیره‌های درب مسطح و پنهان هم به هرچه یکپارچه‌تر شدن طراحی پهلوها کمک کرده‌اند. نهایتاً بال کوچک بی وای دی سیل ظاهر اسپرت آن را تکمیل می‌کند.

مشخصات فنی

خودرو برقی BYD سیل

خودرو برقی BYD سیل مجهز به «بلید باتری» (Blade Battery) این خودروساز خوشنام چینی و سیستم برق ۸۰۰ ولت است. این باتری شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری را برای این خودرو به دنبال می‌آورد که رقم واقعاً قابل توجهی است.

خودرو برقی BYD سیل

بی وای دی قصد عرضه دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک را دارد. نسخه دیفرانسیل عقب حداکثر قدرت بین ۲۰۰ تا ۳۱۰ اسب بخار را ارائه خواهد داد و نسخه چهار چرخ محرک از یک موتور ۲۱۵ اسب بخاری در جلو و یک موتور ۳۱۰ اسب بخاری در عقب برخوردار خواهد بود. نسخه چهار چرخ محرک می‌تواند طی تنها ۳.۸ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

قیمت خودرو برقی BYD سیل

BYD سیل دارای قیمت بین ۲۲۰ هزار تا ۲۸۰ هزار یوان (۳۴,۶۰۰ تا ۴۴,۱۰۰ دلار آمریکا) خواهد بود و در نمایشگاه خودرو پکن در ماه آوریل به نمایش گذاشته خواهد شد. سیل قرار است در کارخانه بی وای دی در چانگژو تولید شود و تولید ۶۰ هزار دستگاه از آن به‌صورت سالانه برنامه‌ریزی شده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود ماهانه ۵ دستگاه از آن به فروش برسد.

همچنین بخوانید:

بی وای دی Destroyer 05 معرفی شد؛ نابودگر ۲۰۰ اسب بخاری چینی

منبع :CarNewsChinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.