تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر : 583684

خودرو برقی های فای Z با کابینی شبیه به سفینه‌های فضایی معرفی شد + ویدیو

خودرو برقی های فای Z با کابینی شبیه به سفینه‌های فضایی معرفی شد + ویدیو

خودرو برقی های فای Z با کابینی شبیه به سفینه‌های فضایی معرفی شد + ویدیو های فای Z یک خودرو برقی عجیب چینی است که کابین آن، واقعا با اتاق سفینه‌های فضایی مو نمی‌زند! در ادامه به سراغ مشخصات فنی و ویژگی‌های خاص HiPhi Z می‌رویم. خودروهای چینی واقعا مرزهای خلاقیت و استفاده از تکنولوژی

خودرو برقی های فای Z با کابینی شبیه به سفینه‌های فضایی معرفی شد + ویدیو

های فای Z یک خودرو برقی عجیب چینی است که کابین آن، واقعا با اتاق سفینه‌های فضایی مو نمی‌زند! در ادامه به سراغ مشخصات فنی و ویژگی‌های خاص HiPhi Z می‌رویم.

خودروهای چینی واقعا مرزهای خلاقیت و استفاده از تکنولوژی را رد کرده‌اند و مواردی که در گذشته فقط مختص به خودروهای کانسپت بوده‌اند را به ماشین‌های تولید انبوه و تجاری آورده‌اند. در ادامه به سراغ یکی از عجیب‌ترین و غیرعادی‌ترین خودروهای چشم بادامی‌ها یعنی سدان الکتریکی HiFi Z می‌رویم اما قبل از هر چیزی اجازه دهید تا با یک ویدیو جذاب، این EV را از نزدیک ببینیم.

معرفی خودرو برقی های فای Z

این خودرو یکی از محصولات تازه وارد گروه تجاری “Human Horizons Technologies” محسوب می‌شود که در اواخر سال 2021 در قالب یک کانسپت، بدون سر و صدا به نمایشگاه‌های خودرو آمد. اما تا امروز، از دیدن نسخه‌ نهایی آن محروم بودیم. همچنین کابین های فای Z هم یک سورپرایز بزرگ را به همراه دارد که تا امروز، در هیچ کجای جهان آن را ندیده‌ بودید. پس اگر به دیدن اتاق آن و مشخصات فنی رسمی این خودرو برقی علاقه دارید، تا انتهای کار همراه ما باشید.

طراحی ظاهری عجیب با درب‌های رولز رویسی

چهره این خودرو برقی شما را می‌ترساند یا عذاب می‌دهد؟ هر چه که باشد باید بدانید که پیش فروش این خودرو در 2500 نسخه شروع شد که تا این لحظه، تمامی آن‌ها فروخته شده‌اند. درب‌های “suicide doors” یا همان «رولز رویسی» و رینگ‌های غول پیکر 22 اینچی، چیزی نیستند که در هر خودرویی وجود داشته باشند پس به خریداران HiPhi Z حق بدهید. به علاوه درب‌های این خودرو به موتورهای الکتریکی مجهز شده‌اند و به محض نزدیک شدن سرنشینان به خودرو، باز خواهند شد.

خودرو برقی های فای Z

در قسمت جلویی، انگار که با یک کادیلاک طرف هستیم و دیفیوزر مشکی و کاپوت عجیب این خودرو هم واقعا ترسناک هستند. همچنین رادار لیدار سقفی هم از سیستم رانندگی تمام خودکار خبر می‌دهد.

خودرو برقی های فای Z

اما نمای عقب های فای Z، دقیقا جایی است که یک موزه‌ی هنری متحرک را خلق می‌کند. فقط کافی است که شب فرا برسد تا هنر طراحان چینی را با گوشت و استخوان خود درک کنید.

خودرو برقی های فای Z
خودرو برقی های فای Z

همچنین باید بدانید که چراغ‌های LED این خودرو به چند برنامه نورپردازی مختلف مجهز شده‌اند. از علامت تجاری جذاب های فای زد هم عبور می‌کنیم تا به اسپویلر سقفی عجیب آن برسیم. این اسپویلر دقیقا بر روی درب‌ صندوق عقب نصب شده است. همچنین زاویه‌ی درب صندوق عقب هم هوش از سر شما می‌برد.

خودرو برقی های فای Z

موضوع بعدی به آیرودینامیک این خودرو مربوط می‌شود. معمولا خودروهای برقی چینی با ضریب درگ کمتر از 0.25Cd ساخته می‌شوند اما ضریب درگ این خودرو برابر با 0.28Cd است که اصلا خبر خوبی نخواهد بود. البته اندپلیت‌های (end plate) های کناری و حذف دستگیره‌های درب، کمک زیادی به کاهش این عدد کرده‌اند.

مشخصات فنی و تریم‌های مختلف

خودرو برقی های فای Z

خریداران های فای Z با دو نسخه مختلف از این سدان الکتریکی طرف خواهند بود. در نسخه اول، یک سدان برقی RWD تک موتوره را داریم که قدرت آن برابر با 300 اسب بخار و 410 نیوتن متر گشتاور است. اما اگر طرفدار رانندگی AWD باشید، باید به سراغ نسخه دوم بروید که از دو موتور الکتریکی مجزا در محورهای عقب و جلو بهره می‌برد. این موتورهای الکتریکی می‌توانند 600 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهند. به علاوه در نسخه AWD با یک سورپرایز بزرگ دیگر هم همراه هستیم. خریداران در این نسخه می‌توانند در کمتر از 3.8 ثانیه، سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنند.

خودرو برقی های فای Z

در ادامه به پکیج باتری‌ها می‌رسیم و باید بگوییم که های فای Z در هر دو نسخه، به باتری‌های قدرتمند 120 کیلو وات ساعتی مجهز شده‌اند. همچنین این باتری‌ها در بهترین روز خود می‌توانند در هر بار شارژ، حدود 705 کیلومتر را طی کنند. این عدد تحت آزمایش‌های موسسه NEDC ثبت شده است.

خودرو برقی های فای Z

سیستم‌های دستیار رانندگی خودکاری و امکانات ایمنی های فای زد هم واقعا در لیگ دیگری قرار دارد. در حقیقت باید بگوییم که این EV از سیستم رانندگی نیمه خودکار بهره می‌برد که این کار به کمک یک رادار لیدار سقفی و 34 سنسور دیگر امکان پذیر شده است. همچنین چرخ‌های محور عقب هم می‌توانند در مواقع لازم، تا 13.2 درجه تغییر جهت دهند تا اگر خودرو به اصطلاح دچار بیش فرمانی یا همان “over steer” شد، به سرعت به مسیر بازگردد. این موارد چیزهایی نیست که در خودروهای دیگر ببینید.

کابین دیوانه‌ کننده‌‎ی های فای Z

خودرو برقی های فای Z

به بهترین قسمت این نوشته خوش آمدید! تا امروز هیچ تصویری از کابین این خودرو ثبت نشده بود اما افتخار این را داریم تا در یک سفر کوتاه به اتاق های فای Z، همراه شما باشیم.

خودرو برقی های فای Z

در همین ابتدای کار باید بگوییم که این خودرو، بدون نمایشگر دیجیتال پشت آمپری طراحی شده و هر آنچه که راننده نیاز داشته باشد را در صفحه نمایش مولتی مدیا یا نمایشگر هدآپ دیسپلی، در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد و به علاوه یک نمایشگر کوچک هم در سقف آن تعبیه شده. فرمان HiPhi Z از طراحی یک پره بهره می‌برد که واقعا در هیچ خودرویی وجود ندارد. همچین پدال‌های این خودرو هم برخلاف اینکه با یک ماشین برقی طرف هستیم، کاملا حس و حال اسپرت بودن را دارند.

از سیستم نورپردازی معرکه هم به سرعت عبور می‌کنیم تا به سورپرایز اصلی کابین برسیم. نمایشگر 15 اینچی این خودرو، به چند بازوی مکانیکی برقی مجهز شده است تا طبق نیاز راننده و سرنشینان، در زوایای مختلفی قرار بگیرد. عملکرد این بازوها را می‌توانید در فیلم بالا یا این لینک، مشاهده کنید.

خودرو برقی های فای Z

بازوهای مکانیکی نصب شده در پشت صفحه نمایش سیستم مولتی مدیا

اما شگفتی‌ها به یک چرخیدن ساده ختم نمی‌شود. این صفحه نمایش از تکنولوژی “HiPhi Bot” بهره می‌برد؛ یعنی می‌تواند زاویه خود را بر اساس فردی که با آن صحبت می‌کند، به صورت بلادرنگ تغییر دهد. این فوق العاده نیست؟

خودرو برقی های فای Z

همچنین رابط کاربری سیستم مولتی مدیای های فای زد هم در یک مکعب هیجان انگیز گنجانده شده است. اطلاعات مربوط به سرعت، سیستم ناوبری و میزان شارژ باتری‌ها هم در بالای این صفحه نمایش قرار دارند. به علاوه 23 اسپیکر ساخت شرکت “Meridan” هم اینجا هستند تا سکوت بی حد و اندازه‌ی کابین های فای Z را بر هم بزنند.

خودرو برقی های فای Z

دکمه‌های کنترل سیستم تهویه هوا هم دقیقا به زیر این صفحه نمایش منتقل شده‌اند و از نوع لمسی هستند. کمی پایین‌تر به کنترلر دنده و ترمز پارک برقی می‌رسیم که در نوع خود واقعا یک اثر هنر به حساب می‌آیند. همچنین شارژر وایرلس را هم می‌توانید در این قسمت ببینید.

خودرو برقی های فای Z
خودرو برقی های فای Z

خودرو برقی های فای Z
خودرو برقی های فای Z

در ردیف عقب هم دو صندلی کاپیتانی را داریم که به وسیله‌ی یک کنسول عریض، از هم جدا شده‌اند. نورپردازی اختصاصی و کمربندهای بنفش هم حسابی فضای اتاق HiPhi Z را شبیه به فیلم‌های ژانر نئو نوآر کرده‌اند.

قیمت سدان الکتریکی های فای Z

خودرو برقی های فای Z

همانطور که در قسمت مشخصات فنی به آن اشاره کردیم، این خودرو در دو نسخه RWD و AWD ساخته شده است پس خریداران با توجه به انتخاب مدل مورد نظر، باید چیزی بین 600 تا 800 هزار یوان را پرداخت کنند؛ یعنی 89.5 تا 119.4 هزار دلار!

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

لیوان RL7؛ آیرودینامیک‌ترین کراس اور برقی جهان با همکاری لیفان و جیلی

خودرو برقی شیائومی برای اولین بار به خیابان آمد + عکس

آیتو M7؛ شاسی بلند بهمن موتور برای بازار ایران و سریع‌تر از دوج چارجر RT + ویدیو

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.