تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر : 69312

خودرو برقی اکسیژن رونمایی شد؛ یک الکتریکی جمع جور ایرانی

خودرو برقی اکسیژن رونمایی شد؛ یک الکتریکی جمع جور ایرانی

خودرو برقی اکسیژن رونمایی شد؛ یک الکتریکی جمع جور ایرانیروز گذشته در کارخانه مخابرات ایران و با حضور مقامات ارشد کشوری، خودرو برقی اکسیژن رونمایی شد. در ادامه جزئیات این مراسم را می‌خوانیم.
چند سالی ا..

خودرو برقی اکسیژن رونمایی شد؛ یک الکتریکی جمع جور ایرانی

روز گذشته در کارخانه مخابرات ایران و با حضور مقامات ارشد کشوری، خودرو برقی اکسیژن رونمایی شد. در ادامه جزئیات این مراسم را می‌خوانیم.

چند سالی است که بازار خودروهای برقی نیز پر رونق شده و شرکت‌های معتبر زیادی دست به تولید خودروهای الکتریکی زده‌اند. در این میان موفقیت برخی زیاد و عده‌ای دیگر کم بوده است. به تازگی خودروی الکتریکی جدیدی در ایران و با حضور مسئولان ارشد ملی و استانی رونمایی شده و نام آن را اکسیژن گذاشته‌اند.

خودرو برقی اکسیژن به زودی در خط تولید!

روز گذشته خودروی برقی اکسیژن در کارخانه مخابراتی ایران رونمایی شد. در راستای مراسم رونمایی از این محصول، استاندار فارس بر حمایت از تولید ملی و سرمایه گذاری در این بخش تأکید کرد و بیان داشت که امروزه در تمامی سطوح دولت از حوزه‌های اجرایی و قضائی گرفته تا نمایندگان و… دست به دست هم داده‌اند تا از تولید کالای ایرانی حمایت همه جانبه کنند.

خودرو برقی اکسیژن

به گفته محمد مهدی ایمانیه، بیانیه‌ای تدارک دیده شده و به امضای امام جمعه نیز رسیده است و برخی از مسئولان قضائی و اجرایی نیز زیر آن را امضا کرده و تعهد داده‌اند که همه با هم در راستای تولید از محصولات ایرانی، هم افزا و همدل شوند. وی در ادامه از مسئولان دانشگاه‌های مختلف تشکر و قدردانی کرد و گفت:

تلاش‌های انجام شده علاوه بر بحث توسعه استان اقدامی در راستای سلامت مردم نیز هست چرا که ترافیک و آلودگی هوا با مواد فسیلی از مواردی است که سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

وی در خلال صحبت‌هایش به این اشاره کرده که امروزه مردم عادت کرده‌اند تا خودروهای خود را به صورت تک سرنشین سوار شوند و باید این اندازه را در همین حد نگاه داریم زیرا رسیدن به هر دو هدف موجب سلامت جامعه است. ایمانیه همچنین از تلاش‌های بی‌وقفه معاونت اقتصادی استانداری فارس تشکر کرد و گفت:

کمک می‌کنیم تا برای تولید انبوه سرمایه گذار پیدا کنیم تا در کنار شما قرار بگیرد.

خودرو برقی اکسیژن

پس از صحبت‌های ایمانیه، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز به تعامل سازنده دانشگاه با صنعت و صنعت با دانشگاه تأکید کرد و آن را امری ضروری دانست. از دیگر اتفاقاتی که دیروز افتاد، افتتاح نخستین مرکز تحقیقات خودروهای هوشمند بود. به عقیده وی، دانشگاه وظیفه دارد تا نیروی انسانی متخصص در این مرکز و پایش خودرو برای فعالیت‌های تخصصی را بر عهده بگیرد. همچنین افزود:

دانشگاه صنعتی شیراز خودش را دانشگاه نسل سوم معرفی کرده است و از راه دانش ثروت آفرینی می‌کند.

به گفته رئیس دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه آنها نسل سوم است و یکی از شاخصه‌های بارز این مرکز، توجه به عرصه دیجیتالی شدن است چرا که صنعت دیجیتال صنعت روز دنیاست و باید صنایع و دانشگاه‌ها به این سمت حرکت کنند. دکتر علویان مهر معتقد است که دانشگاه آنها در رده چهارم دانشگاه‌های کشور و به عنوان تنها دانشگاه صنعتی جنوب کشور است.

در ادامه مراسم رونمایی از خودروی الکتریکی اکسیژن، مدیرعامل خودروسازان جنوب و پیشتاز طراح خودروهای هایتک، آقای حجت بیان داشت که ۶۲ است که در صنعت خودرویی هستیم و کشورهای چین و هند در آن زمان جایگاهی نداشتند اما امروزه بیش از ۵۰ درصد بازار ما را همین خودروهای چینی تشکیل داده‌اند.

خودرو برقی اکسیژن

به گفته حجت در طی این سال‌ها به عنوان مونتاژگر عمل کرده و هیچ گاه وارد عرصه تولید خالص نشده‌ایم. بنابر توضیحات وی، شرکت یک شبه به وجود نیامده و حدود ۲۵ سال پیش بود که اقدامات مهمی در عرصه خودرو ایجاد شد و پس از آن ۱۱ سال قبل اولین خودروی برقی تولید گردید و تست‌هایش در شیراز انجام شد و طوری که ایشان می‌گوید، اکسیژن توان برابری و ایستادگی در بازارهای جهانی را دارد. وی در ادامه گفت:

قیمت این خودرو به نسبت سایر خودروهای الکتریکی مناسب ارزیابی می‌شود و توانایی و پتانسیل صادرات را نیز دارد. اما آنچه از این نقطه به بعد مهم است، حمایتی است که باید بشود زیرا ۸۰ درصد کار داخلی سازی شده است و ۱۵ درصد آن در خود استان فارس انجام شده.

به اعتقاد حجت اگر حمایت‌های داخلی از این خودرو صورت بگیرد، می‌توانیم تا پایان سال ۱۴۰۱ تولید نمائیم. آن طور که مدیرعامل هایتک می‌گوید، در دولت پیشین موانع و سنگ اندازی‌های بسیاری صورت گرفته اما انتظار می‌رود در دولت سیزدهم این مشکلات مرتفع شود.

خودرو برقی اکسیژن

در پایان نیز مدیرعامل کارخانه مخابرات ایران به رونمایی از خودروی برقی اکسیژن اشاره کرد و با تأکید بر تعامل دانشگاه و صنعت در ساخت این خودرو گفت:

در حال حاضر محصولات مخابراتی در این کارخانه تولید می‌شود و اکثر محصولات بومی است و در تولید محصولات هوشمند، دانش‌بنیان بودن مورد توجه بوده است.

به گفته وی قرار است که در بحث صادرات نیز اقدامات خوبی صورت بگیرد و شرکت مشترکی بین ایران و ترکیه برای صادرات به اروپا تأسیس شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.