تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

خودرو الکتریکی های فای زد، یک سفینه فضایی از کشور چین استخودرو الکتریکی های فای زد با طراحی عجیب و غریب در راه بازار چین است. در ادامه شاهد مشخصات سدان کوپه تمام برقی HiPhi Z باشید.
به تازگی تصاویر جا..

خودرو الکتریکی های فای زد، یک سفینه فضایی از کشور چین است

خودرو الکتریکی های فای زد با طراحی عجیب و غریب در راه بازار چین است. در ادامه شاهد مشخصات سدان کوپه تمام برقی HiPhi Z باشید.

به تازگی تصاویر جاسوسی جدیدی از خودرو الکتریکی های فای زد منتشر شده است. این سدان کوپه که بیشتر شبیه به یک سفینه فضایی به نظر می‌رسد، دومین خودروی برند چینی جدید HiPhi به شمار می‌رود که روی توسعه خودروهای تمام برقی تمرکز دارد.

های فای که زیرمجموعه شرکت چینی «هیومن هورایزونز» (Human Horizons) محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شانگهای چین قرار دارد. اولین خودروی های فای، کراس اوور ۶ در های فای ایکس بود که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و های فای زد نیز بر پایه پلتفرم آن توسعه پیدا کرده است.

طراحی خودرو الکتریکی های فای زد

دسامبر ۲۰۲۱ از کانسپت های فای Z رونمایی شد. طراحی کلی نسخه تولیدی این خودرو عمدتاً با کانسپت یکسان است اگرچه یک سری تفاوت‌های قابل توجه به چشم می‌خورد. دوربین‌های کناری با آینه‌های بغل عادی جایگزین شده‌اند، دریچه هوای روی کاپوت حذف شده، چراغ‌ها ملایم‌تر شده‌اند و کاورهای چرخ ایرو بلید که بین خودروهای برقی مرسوم هستند، جای چرخ‌های آلیاژی براق پیشین را گرفته‌اند.

می‌توان گفت فضای داخلی نسخه تولیدی خودرو الکتریکی های فای زد کاملاً متفاوت از کانسپت است. در کابین نسخه تولیدی از یک نمایشگر عمودی ثابت استفاده شده، درحالی که نسخه کانسپت دارای نمایشگر قابل چرخش بود. طراحی صفحه آمپر، فرمان، کنسول مرکزی، درها و حتی صندلی‌ها همگی با کانسپت تفاوت دارد. اساساً داشبورد های فای Z همان داشبورد های فای X است، اما با این تفاوت که دیگر اثری از نمایشگر برای صندلی شاگرد نیست.

کابین کانسپت های فای زد

به غیر از داشبورد، سایر بخش‌های فضای داخلی شباهتی به شاسی بلند X ندارند. تفاوت طراحی درها و ظاهر کنسول مرکزی را می‌توان به راحتی مشاهده کرد و صندلی‌های Z بسیار اسپرت‌تر از صندلی‌های X به نظر می‌آیند.

کابین های فای Z
کابین های فای X

نمای عقب خودرو الکتریکی های فای زد هم نسبت به کانسپت دستخوش تغییراتی شده است. چراغ‌ها حالا پایین‌تر و زیر درب صندوق عقب لیفت بک قرار گرفته‌اند. نمونه آزمایشی این خودرو دارای یک دوربین و یک چراغ ترمز در انتهای سقف است که البته مشخص نیست برای نسخه نهایی هم به کار گرفته خواهند شد یا خیر. اسپویلر عقب همچنان حفظ شده و ظاهراً سپر عقب نیز عمدتاً دست‌نخورده مانده است.

انتظار می‌رود های فای Z در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی روانه بازار چین شود و قیمتی مشابه های فای X داشته باشد.

منبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل