تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

خودروی پرنده فولکس واگن با ظرفیت 4 سرنشین و قابلیت خودران معرفی شد شرکت فولکس واگن از نمونه اولیه خودروی پرنده الکتریکی خود ملقب به «ببر پرنده» با محدوده پیمایشی 200 کیلومتر و ظرفیت 4 سرنشین رونمایی کرد. واحد مستقر در آسیای شرق خودروسازی آلمانی فولکس واگن (VGC) به نام “VW Group China”، چشم‌اندازی روشن

خودروی پرنده فولکس واگن با ظرفیت 4 سرنشین و قابلیت خودران معرفی شد

شرکت فولکس واگن از نمونه اولیه خودروی پرنده الکتریکی خود ملقب به «ببر پرنده» با محدوده پیمایشی 200 کیلومتر و ظرفیت 4 سرنشین رونمایی کرد.

واحد مستقر در آسیای شرق خودروسازی آلمانی فولکس واگن (VGC) به نام “VW Group China”، چشم‌اندازی روشن را از آینده حمل و نقل شهری ترسیم کرده است. این شرکت اخیرا اولین نمونه پهباد eVTOL با قابلیت برخاست و فرود عمودی را معرفی کرد. اکنون، کانسپت جدید فولکس واگن، یک خودروی پرنده تمام برقی است که می‌تواند چهار مسافر (با فضای کافی برای چمدان) را بالاتر از ترافیک زمینی صبح‌گاهی به مقصد برساند.

ژو جین، مدیر محصول شرکت گفته که واحد آسیای شرق فولکس واگن، به نمونه اولیه خودروی پرنده خود لقب «ببر پرنده» را به دلیل رنگ مشکی و طلایی داده است. این شرکت هم‌اکنون در حال سرعت بخشیدن به توسعه نرم‌افزار و تحقیق و توسعه محلی خود است تا رویای تولید خودروهای پرنده تجاری در دسترس را تا چند سال آینده به واقعیت تبدیل کند.

وی افزود:

وسایل نقلیه عمودی eVTOL می‌توانند مسافران را سریع‌تر، کارآمدتر و با انعطاف‌پذیری بیش‌تری نسبت به نمونه‌های زمینی موجود در فواصل کوتاه و متوسط حمل کنند.

خودروی پرنده فولکس واگن، وسیله حمل و نقل هوایی آینده ثروتمندان

خودروی V.MO دارای بال X شکل با هشت روتور (برای تولید نیروی بالابر) و دو پروانه برای پرواز افقی است. طول این وسیله نقلیه برابر با 11.2 متر و عرض دهانه آن 10.6 متر است. فولکس واگن هنوز جزئیاتی در مورد مشخصات موتور و باتری ارائه نکرده اما به نقل از آنها، این خودروی الکتریکی می‌تواند با هر بار شارژ تا 200 کیلومتر پرواز کند.

فولکس واگن آزمایش‌های اولیه وسیله نقلیه خود را از اواخر سال 2022 آغاز خواهد کرد و قصد دارد تا تابستان 2023، آزمون‌های پروازی پیشرفته‌تری را انجام دهد. این شرکت وعده داده تا نسخه نهایی خودروی پرنده خود را با کابین چهار نفره و قابلیت‌های پرواز مستقل و خودران تولید کند.

فولکس واگن هم‌چنین ادعا کرده که خودروی پرنده V.MO در ابتدا به عنوان یک جایگزین ممتاز برای میلیونرهای چینی و خدمات شاتل هوایی عرضه خواهد شد. در عین حال، نسخه‌های آینده این سری برای شهرنشینان ثروتمند نیز در دسترس قرار می‌گیرد و نمونه‌های تجاری نیز برای رفع نیازهای پرواز جمعی، وارد خط تولید خواهند شد.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل