تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۴
کد خبر : 72488

خودروی مفهومی تاتا آوینیا ؛ عرض اندام هندی ها در صنعت خودروسازی

خودروی مفهومی تاتا آوینیا ؛ عرض اندام هندی ها در صنعت خودروسازی

خودروی مفهومی تاتا آوینیا ؛ عرض اندام هندی ها در صنعت خودروسازیخودروی مفهومی تاتا آوینیا معرفی شد. این خودرو الکتریکی آینده محصولات شرکت هندی تاتا محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو ..

خودروی مفهومی تاتا آوینیا ؛ عرض اندام هندی ها در صنعت خودروسازی

خودروی مفهومی تاتا آوینیا معرفی شد. این خودرو الکتریکی آینده محصولات شرکت هندی تاتا محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت تاتا که به عنوان یک از بزرگترین خودروسازان کشور هند محسوب می‌شود پس از در اختیار گرفتن مالکیت جگوار لندرور در سال ۲۰۰۸ توانست به یکی از پیشتازان صنعت خودروی هند تبدیل شود، اما با وجود سرمایه‌گذاری‌های گسترده در حوزه صنعت خودرو نتوانست همانند خودروسازان کره‌ای و چینی در بازارهای جهانی موفق ظاهر شود. در همین راستا این خودروساز به تازگی با معرفی خودرو مفهومی تاتا آوینیا نشان داد برای محصولات خود آینده جدیدی را ترسیم کرده و قصد دارد سهم زیادی از صنعت خودرو را به خود اختصاص دهد.

معرفی خودروی مفهومی تاتا آوینیا

انتخاب نام

تاتا آوینیا

شرکت تاتا برای این محصول مفهومی خود نام آوینیا را در نظر گرفت که به معنای نوآوری بوده و به زبان سانسکریت (زبان باستانی هندوستان) تعلق دارد. این خودرو مفهومی از طراحی بسیار جذاب و مدرنی بهره می‌برد و بر پایه پلتفرم اختصاصی الکتریکی تاتا توسعه پیدا کرده است. البته انتظار می‌رود این خودرو در نسخه تولیدی نسبت به نسخه کانسپت ساده‌تر شود.

طراحی بیرونی

تاتا آوینیا

این خودرو به دلیل ماهیت الکتریکی خود از فاصله محوری زیاد و چرخ‌های بزرگ بهره می‌برد. همچنین زیاد بودن فاصله محوری باعث شده تا سرنشینان در این خودرو به فضای مناسبی دسترسی پیدا کنند. با وجود این که این خودرو کاملا منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد، اما رگه‌هایی از طراحی خودروهای مفهومی آلمانی نظیر محصولات آئودی نیز در این محصول به چشم می‌خورد.

تاتا آوینیا

طراحان برای تاتا آوینیا چرخ‌های جلو با طرح خطی را در نظر گرفتند که در وسط آنها لوگوی این برند هندی خودنمایی می‌کند. در بخش عقب نیز از همین سبک طراحی چراغ‌ها استفاده کرده‌اند که باعث هماهنگی طراحی بخش جلو و عقب شده است. در نمای جانبی نیز دوربین‌ها جایگزین آینه‌های سنتی شدند تا نمای مدرنی را به وجود آورند. با وجود این که استفاده از دوربین به جای آینه‌ها در برخی از بازارها قانونی نشده، اما انتظار می‌رود طی سال‌های آینده بسیاری از خودروها به این فناوری مجهز شوند.

طراحی داخلی

تاتا آوینیا

طراحان شرکت تاتا برای بخش داخلی این خودرو طراحی مینیمال ساده و مدرن را در نظر گرفتند. ماهیت الکتریکی بودن این خودرو باعث شده تا سرنشینان به فضای مناسبی دسترسی داشته باشند. البته بر خلاف سایر خودروهای مفهومی درون این خودرو نمایشگرهای بزرگ مرکزی به چشم نمی‌خورد و طراحان فقط یک صفحه دیجیتال روی فرمان آن نصب کردند که به یک کنسول کوچک بازی شباهت دارد. البته با وجود این که طراحی داخلی این خودرو در نسخه تولیدی تغییر پیدا خواهد کرد، اما به طور کلی کابین تاتا آوینیا ساده خواهد بود.

مشخصات فنی

تاتا آوینیا

تاتا آوینیا در قالب یک خودرو تمام الکتریکی طراحی شده است، اما در حال در خصوص مشخصات فنی آن اطلاعات زیادی در دست نیست. البته طبق اعلام سازنده این خودروی برقی فقط با ۳۰ دقیقه شارژ قادر است مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. این کانسپت به کلاس مینی ون نیز نزدیک بوده و طراحان به دلیل استفاده از درهای سوساید به شکل کامل ستون B این خودرو را حذف کردند.

خبرها حاکی از آن است که تاتا آوینیا به عنوان نخستین سری از نسل جدید محصولات تاتا در سال ۲۰۲۵ میلادی به عنوان یک خودرو تمام الکتریکی معرفی و روانه بازار خواهد شد.

منبعmotor1منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.