تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر : 585111

خودروهای وارداتی از چه زمانی وارد بازار ایران خواهند شد؟

خودروهای وارداتی از چه زمانی وارد بازار ایران خواهند شد؟

خودروهای وارداتی از چه زمانی وارد بازار ایران خواهند شد؟ واردات خودرو بعد از انتشار آیین نامه در مسیر اجرایی شدن قرار گرفته است، اما تاریخ دقیق ورود خودروهای وارداتی به کشور چه زمانی خواهد بود؟ التهابات بازار خودرو طی ماه‌های اخیر متأثر از ماجرای واردات خودرو بوده است. مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت

خودروهای وارداتی از چه زمانی وارد بازار ایران خواهند شد؟

واردات خودرو بعد از انتشار آیین نامه در مسیر اجرایی شدن قرار گرفته است، اما تاریخ دقیق ورود خودروهای وارداتی به کشور چه زمانی خواهد بود؟

التهابات بازار خودرو طی ماه‌های اخیر متأثر از ماجرای واردات خودرو بوده است. مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت گاهی از نتیجه خوشایند واردات صحبت کرده و گاهی شرایط را طوری بازگو کرده‌اند که مردم و خصوصاً خریداران خودرو به شک و تردید بیفتند. حالا به نظر می‌رسد همه چیز برای ورود خودروهای خارجی آماده است.

تاریخ دقیق ورود خودروهای وارداتی به کشور

پیش‌تر اعلام شده بود که واردات خودرو از اول مهر آغاز می‌شود. به گفته سخنگوی وزارت صمت، اگر تمام شرایط واردات خودرو به خوبی انجام شود خودروهای وارداتی در آذر ماه سال جاری روانه بازار داخلی خواهند شد. همچنین امید قالیباف خطاب به واردکنندگان این‌گونه عنوان کرد که آنها می‌بایست تا 19 شهریور ماه تقاضای خود مبنی بر واردات خودرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت تحویل می‌داده‌اند.

همچنین به گفته سخنگوی وزارتخانه مذکور، قرار است تا پایان شهریور ماه صلاحیت واردکنندگانی که تقاضای خود را ثبت کرده‌اند بررسی شود و در صورتی که آنها واجد شرایط باشند، تا اول مهر ماه همه چیز مشخص خواهد شد. پس از آن هم مقدمات واردات را انجام می‌دهند.

خودروهای وارداتی

قالیباف در ادامه تأکید کرده که از ابتدای مهر ماه واردکنندگان می‌توانند خودرو وارد کنند و البته که واجدین شرایط از هم‌اکنون مذاکرات خود را با شرکت‌های خارجی آغاز کرده‌اند. قالیباف همچنین افزود:

از ابتدای مهر ماه امکان واردات خودرو وجود دارد، اما شرکت واردکننده باید ثبت سفارش کند و مراحل تخصیص و تأمین ارز را طی نماید. بنابراین پس از مرحله تأیید شرکت‌های واردکننده و اعلام اسامی شرکت‌های مشمول واردات خودرو دیگر وزارت صمت مسئولیتی ندارد و مراحل دیگر در بانک مرکزی، گمرک و… باید پیگیری شود.

قالیباف همچنین اعلام کرده که بانک مرکزی باید ارز واردکنندگان را تأمین کند و بعد از این که این مرحله تمام شد، واردات خودرو در مسیر اجرایی شدن قرار خواهد گرفت. در نهایت خودروهای وارداتی باید از گمرکات ترخیص و سپس به روش‌های مذکور در آیین نامه و از طریق بورس کالا عرضه شوند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.