تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 63538

خودروهای ثبت نام شده به قیمت روز تحویل داده می‌شوند؟

خودروهای ثبت نام شده به قیمت روز تحویل داده می‌شوند؟

خودروهای ثبت نام شده به قیمت روز تحویل داده می‌شوند؟ خودروهای ثبت نام شده به روش قرعه کشی در موعد تحویل، مشمول افزایش قیمت می‌شوند یا بر اساس قیمت زمان قرعه کشی محاسبه خواهند شد؟
پس از این..

خودروهای ثبت نام شده به قیمت روز تحویل داده می‌شوند؟

خودروهای ثبت نام شده به روش قرعه کشی در موعد تحویل، مشمول افزایش قیمت می‌شوند یا بر اساس قیمت زمان قرعه کشی محاسبه خواهند شد؟

پس از این که قیمت خودروها ۱۸ درصد افزایش یافت، این سوال برای خریدارانی که قبل از رشد قیمتی ثبت نام کرده بودند پیش آمد که آیا افزایش قیمت مذکور برای آنها هم اجرایی می‌شود و باید مابه‌التفاوت را بپردازند یا خیر؟

مدتی پیش دیدیم که خریداران خودرو که قبلا ثبت نام کرده بودند، در موعد تحویل، قیمت روز را پرداخت کردند. در این زمینه نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس دریافت وجه بیشتر را خلاف مفاد برخی از قراردادها دانست.

نحوه محاسبه قیمت خودروهای ثبت نام شده

همان‌طور که می‌دانیم، شرکت‌هایی مانند ایران خودرو و سایپا قراردادهایشان بدین شکل است که پس از قرعه کشی و انتخاب برندگان، مبلغی بر اساس قرارداد توسط مشتری پرداخت می‌شود. پیش پرداخت خودرو بر اساس نوع خودرو و شرایط فروش آن تعیین می‌گردد.

خودروهای ثبت نام شده

در قراردادها عنوان شده است که باقی مانده قیمت خودرو در موعد تحویل به نرخ روز دریافت می‌شود. در واقع مشتریان باید مابه‌التفاوت مذکور را بپردازند تا خودرو به آنها تعلق بگیرد. در این شیوه اگر قیمت خودرو در موعد تحویل افزایش یافته باشد، خریدار ملزم به پرداخت مبلغ بیشتر است.

پس از این که مشتری وجوه لازم را تمام و کمال پرداخت کرد، دعوتنامه‌ای از سوی کارخانه برای وی ارسال می‌شود و در لیست افرادی قرار می‌گیرد که باید خودرو به آنها تحویل داده شود. جالب اینجاست که کارشناسان خودرو هم پرداخت مبلغ بیشتر را بر خلاف قرارداد نمی‌دانند.

اکنون شرکت‌های خودروسازی اعلام نموده‌اند که پس از افزایش قیمت خودرو در بازار، حدود ۱۸ درصد بر قیمت نهایی خودروهای ثبت نام شده اضافه می‌شود. البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌گردد و هزینه‌های عوارض، مالیات و شماره گذاری بر عهده مشتری گذاشته خواهد شد. تمامی شیوه‌های محاسبه قیمت بر اساس مصوبه ستاد قیمت گذاری خودرو به خودروسازان ابلاغ می‌شود. در همین راستا سایپا نوید تسهیلات و تخفیف‌های بیشتری به مشتریان داده است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.