تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۰۷
کد خبر : 71323

خودروهای برقی چانگان از این به بعد تحت برند «Deep Blue» تولید خواهند شد

خودروهای برقی چانگان از این به بعد تحت برند «Deep Blue» تولید خواهند شد

خودروهای برقی چانگان از این به بعد تحت برند «Deep Blue» تولید خواهند شدخودروساز چینی چانگان با همکاری هواوی و CATL برند Deep Blue را تاسیس کرده است که روی تولید خودروهای تمام برقی متمرکز خواهد بود.
دی..

خودروهای برقی چانگان از این به بعد تحت برند «Deep Blue» تولید خواهند شد

خودروساز چینی چانگان با همکاری هواوی و CATL برند Deep Blue را تاسیس کرده است که روی تولید خودروهای تمام برقی متمرکز خواهد بود.

دیپ بلو (Deep Blue) یا شن لان (Shenlan) زیرمجموعه جدید چانگان با تمرکز روی تولید خودروهای برقی است و در واقع مشارکت دیگری بین چانگان نیو انرژی (Changan New Energy)، هواوی و CATL به شمار می‌رود. این خبر رسماً طی رویداد Changan Automobile Global Partner Conference اعلام شد و همچنین تایید شد که این برند دو خودروی الکتریکی جدید را در سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهد کرد.

معرفی برند الکتریکی جدید چانگان

خودروهای برقی چانگان Deep Blue

اول از همه باید گفت که چانگان طی رویداد مذکور نام بین‌المللی این برند را مشخص نکرد و فقط از نام چینی آن پرده برداشت که ترجمه آن به انگلیسی، Deep Blue است و به‌صورت شن لان تلفظ می‌شود. از این رو، تا قبل از اعلام رسمی نام بین‌المللی برند جدید این خودروساز چینی، از نام Deep Blue استفاده خواهیم کرد.

سدان برقی چانگان C385

دیپ بلو به‌عنوان یک برند تمام الکتریکی تحت چانگان نیو انرژی در نظر گرفته می‌شود. البته با توجه به گزارشات قبلی رسانه‌های چینی، کمی سردرگمی به وجود می‌آید. پیش‌تر گزارشات حکایت از این داشتند که اولین خودروی تحت برند Deep Blue دارای دو نسخه خواهد بود که یکی نسخه تمام برقی و دیگری، یک نسخه پلاگین هیبرید است که از یک یک پیشرانه درون‌سوز برای افزایش شعاع حرکتی (EREV) بهره می‌گیرد. بنا بر این، دیپ بلو نباید به‌عنوان یک برند تمام الکتریکی معرفی بشود.

سدان برقی چانگان C385

دو احتمال متفاوت می‌توان برای این موضوع در نظر گرفت. یا شایعات مربوط به نسخه دارای پیشرانه درون‌سوز صحت ندارند یا چانگان این نوع خودروها را نه جزو خودروهای انرژی نو، بلکه جزو محصولات تمام الکتریکی به حساب می‌آورد. خودروهای انرژی نو در چین شامل خودروهای تمام الکتریکی، پلاگین هیبرید و هیدروژنی می‌شوند. حالا اگر یک خودروی EREV توانایی شارژ باتری از منبع خارجی و همچنین منبع داخلی (یک پیشرانه بنزینی کوچک) را داشته باشد، در دسته پلاگین هیبرید قرار می‌گیرد. در هر صورت، بنا بر گفته چانگان، در حال حاضر دیپ بلو را باید یک برند تمام الکتریکی در نظر گرفت.

سدان برقی چانگان C385

همان‌طور که گفته شد، Deep Blue پروژه مشترکی بین چانگان نیو انرژی، CATL و هواوی است. این شرکت‌ها پیش‌تر برند Avatr را تاسیس کرده بودند. تفاوت اصلی بین این دو برند، این است که Avatr یک برند تمام برقی ممتاز و درجه یک محسوب می‌شود درحالی که Deep Blue بیشتر روی ارائه محصولات برای عامه مردم متمرکز خواهد بود.

سدان برقی چانگان C385

همچنین بخوانید:چانگان اوشان Z6 معرفی شد؛ به لکسوس چینی سلام کنید

چانگان در کنفرانس خود از عرضه ۵ خودرو خبر داد. اولین محصولات دیپ بلو که در سال جاری میلادی هم به عرضه می‌رسند، سدان C385 و شاسی بلند C673 هستند. این خودروهای برقی بر پایه پلتفرم EPA1 توسعه پیدا کرده‌اند و درحالی که تصاویر جدیدی از C385 از جمله اولین تصویر از فضای داخلی آن ارائه شده، شاسی بلند C673 به نمایش گذاشته نشده است. به همین دلیل، باید همچنان منتظر اخبار رسمی جدید از سوی چانگان باشیم.

منبع :CarNewsChinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.