تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر : 61853

خواص جادویی کدو حلوایی

خواص جادویی کدو حلوایی

فهرست۱ کدو حلوایی برای درمان پوست چرب۲ فواید ضد پیری کدو حلوایی۳ کدو حلوایی برای درمان آکنه۴ خواص کدو حلوایی برای سرفه۵ خواص کدو حلوایی برای کرونا کدو حلوایی یک میوه زمستانی می باشد که اولین بار، در آمریکای شمالی و مکزیک کشت شده است. تخم کدوحلوایی، حاوی اسیدهای چرب، استرول ها، توکوفرول، کاروتنوئیدها، سلنیوم …

کدو حلوایی یک میوه زمستانی می باشد که اولین بار، در آمریکای شمالی و مکزیک کشت شده است. تخم کدوحلوایی، حاوی اسیدهای چرب، استرول ها، توکوفرول، کاروتنوئیدها، سلنیوم و نمک های منیزیم می باشد. ترکیبات دیگری همچون شامل اسید آمینه کوکوربیتین، فیتواسترول ها، بتا توکوفرول و اسکالین در این میوه مغذی وجود دارد. در گذشته این میوه برای از بین بردن کرم های نواری، و به عنوان یک داروی ادرار آور، در آمریکای شمالی پرورش و مصرف می شد. وزن یک کدو حلوایی معمولا حدود ۴ تا ۸ کیلو گرم می باشد. اگرچه از نظر مردم کدو حلوایی یک نوعی از سبزیجات است ولی کدو تنبل از نظر علمی یک میوه می باشد ، زیرا حاوی دانه است. کدو حلوایی را می توان به روش های مختلفی میل کرد. می توانید آن را به صورت خام مصرف کنید و یا به عنوان یک ماده در دسر، سوپ و سالاد اضافه کنید. همچنین می توانید از آن برای تهیه کاری و حلوا استفاده کنید. دانه های کدو تنبل را می توانید برشته کنید و روی سالاد یا سوپ بپاشید. کدوحلوایی، علاوه بر اینکه یک میوه خوش طعم و مغذی می باشد دارای خواص فوق العاده خوبی می باشد که در ادامه مهم­ترین آنها را معرفی خواهیم کرد.

کدو حلوایی برای درمان پوست چرب

پروتئین های غوطه ور در کدو حلوایی می توانند سموم و ناخالصی های اضافه شده را که باعث بسته شدن منافذ پوست و چرب شدن پوست می شوند را از بین ببرد. برای درمان پوست چرب کافی است یک قاشق غذاخوری پوره کدو تنبل را با یک قاشق چای­خوری سرکه سیب مخلوط کنید. خمیر را روی صورت مرطوب خود بمالید و سپس با مرطوب کننده بشویید. استفاده منظم از خمیر نیز پوست شما را صاف و نرم می کند!

خواص جادویی کدو حلوایی

فواید ضد پیری کدو حلوایی

کدو حلوایی مملو از آنتی اکسیدان هایی است که پوست را درخشان کرده و سلول های پوستی تازه ای تولید می کند. این میوه، همچنین دارای بتا کتروتن می باشد که از آسیب های UV جلوگیری می کند. این ماده، با افزایش تولید کلاژن در بدن، باعث بهبود یافتن بافت و کشش پوست شما می شود. کدو حلوایی به عنوان منبع خوبی از ویتامین C، می تواند به محافظت از پوست در برابر چین و چروک کمک کند. علاوه بر این، مصرف کدو حلوایی می تواند رنگ و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد.

کدو حلوایی برای درمان آکنه

اگر پوست شما مستعد جوش زدن و آکنه می باشد، مصرف محصولاتی که حاوی عصاره کدو حلوایی هستند به شدت توصیه می شود. زیرا کدو حلوایی سرشار از ویتامین E و T می باشد. کدو حلوایی با کاهش اندازه منافذ و جلوگیری از ظاهر شدن جوش های مزاحم باعث سلامت پوست می شود. برای از بین بردن آکنه های خود به صورت طبیعی، قسمت داخلی کدو تنبل تازه را روزی دو بار پس از شستشو به صورت خود بمالید تا حداکثر نتیجه و پوشش کامل صورت را داشته باشید.

خواص کدو حلوایی برای سرفه

نزدیک شدن به فصل زمستان و سرد شدن هوا، بیماری های چون آلژی، سرماخوردگی، بیماری های عفونی، سرفه و … را به دنبال دارد. کدو حلوایی می تواند از سرماخوردگی جلوگیری و به تقویت سیستم ایمنی بدن ما کمک کند. دانه ها و پالپ کدو تنبل سرشار از ویتامین A,E,C ، بتاکاروتن، روی، اسید های چرب مانند امگا ۳ است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش تولید گلبول های سفید می شود که به مبارزه با عفونت ها کمک می کند. خوردن کدو تنبل همچنین می تواند به تسریع بهبودی کمک کند زیرا، منبع شگفت انگیزی از ویتامین A، کاروتن، گزانتین و زآگزانتین است که به بدن ما کمک می کند تا با ویروس ها و عفونت ها مبارزه کند. ویتامین C موجود در کدو حلوایی به ما کمک می کند تا خیلی زود از سرماخوردگی خلاص شویم.

خواص جادویی کدو حلوایی

جالب است بدانید مردم ارمنستان غذای محبوبی دارند که معمولا درفصل زمستان و با سرد شدن هوا پخته می شود. قاپاما غذایی است که با پر کردن داخل کدو حلوایی با برنج و میوه های خشک، آماده می شود و پس از نرم شدن کدو آن را نوش جان می کنند. ارمنستان دارای مردمی مهمان­نواز، قدمتی بی نظیر، آب و هوای متعادل و غذای های محلی فوق العاده می باشد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید می توانید تور ارمنستان زمینی را انتخاب کنید و در تمام مدت از سفری راحت و ارزان لذت ببرید.

خواص کدو حلوایی برای کرونا

میوه ها سرشار از مواد مغذی هستند و از ما در برابر بیماری ها و عفونت های متعدد محافظت می کنند. کدو حلوایی یکی از این میوه‌های مفید می باشد. این میوه نه تنها از طعم بسیار خوبی بر خوردار است بلکه به دلیل اینکه حاوی ویتامین های A,E,C می باشد، سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند. مصرف کدو حلوایی به بدن کمک می کند تا با ویروس ها و عفونت هایی مانند آنفولانزا و کرونا مبازره کند. ویتامین های موجود در کدو حلوایی نقش مهمی در سلامتی بدن بیمار دارد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.