تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر : 38971

خط پایان نخستین جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی با معرفی برگزیده گان

خط پایان نخستین جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی با معرفی برگزیده گان

کافه دانش: نخستین جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی امروز با معرفی برگزیده گان به کار خود پایان داد. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان، همیاری به منظور تقویت و تکمیل ایده ها، ارزش بخشیدن به دستاوردهای علمی دانش …

کافه دانش: نخستین جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی امروز با معرفی برگزیده گان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان، همیاری به منظور تقویت و تکمیل ایده ها، ارزش بخشیدن به دستاوردهای علمی دانش آموزان، تقویت توان ارائه مطالب و یافته ها در مجامع و رقابت های علمی در سطوح مختلف ملی و بین المللی و… است که آیین اختتامیه آن با حضور مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک، محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، علیرضا کمره ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رحیم سرهنگی مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد جواد داوری رییس اداره امور شعب جنوب تهران بانک، نادر اکبری وند رییس اداره کل روابط عمومی بانک و جمعی دیگر از مدیران بانک، وزارت آموزش و پرورش به همراه دانش آموزان برگزیده به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد.
علیرضا کمره ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورشدر این مراسم با بیان اینکه تنها انسان های دوراندیش می توانند سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را درک کنند، گفت: از این منظر، ارزش کسانی را که در شکل گیری و توسعه چنین رویدادهایی نقش داشته اند، ستایش می کنم؛ منظور من در این جا بانک ملی ایران است که شریک آموزش و پرورش در این عرصه نیز به حساب می آید.

مسعود خاتونی نیز در این مراسم با اشاره بر تاریخچه شکل گیری کانون جوانه های بانک ملی ایران گفت: در سال ۹۱ پروژه ای در بانک ملی ایران مبنی بر اینکه حضور دانش آموزان چه میزان می تواند در صنعت مالی کشور اثرگذار باشد، کلید خورد و در نهایت کانون جوانه های بانک تاسیس شد. هدف از راه اندازی این کانون آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با صنعت مالی و بانکداری در کشور بود و این مسیر جدا از وظایف بانک و در قالب مسئولیت های اجتماعی دنبال شد.
وی افزود: بنیان و روح تک تک ما از سازمان بزرگ آموزش و پرورش شکل گرفته و هر یک از ما در هر سمت و منصبی باید کمک کنیم تا جایگاه این سازمان رفیع تر شود. بنده امیدوارم به عنوان فردی که در یک خانواده فرهنگی پا گرفته ام، بتوانم نقش و رسالت خود را در این زمینه ایفا کنم.
این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اظهار کرد: بانک ملی ایران با علم و آگاهی و به عنوان یک رسالت اجتماعی در کنار نظام آموزش و پرورش کشور حضور دارد و تلاش می کند تا استعدادها و خلاقیت ها شکوفا شوند.
همچنین محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران هم با بیان اینکه یقینا چشم انداز آینده بانک ملی ایران داشتن مشتریانی آگاه به مراودات اقتصادی است، گفت: آموزش و پرورش با گستره وسیعی از مخاطبان یعنی در حدود ۱۵ میلیون دانش آموز، ظرفیت ایجاد این ارتباط عمیق را دارد و بانک ملی ایران، این ظرفیت را درک کرده است.
وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش جز منظر آموزشی، پرورشی، دینی و علمی بناست تا انسان آینده در ساحت اقتصادی نیز تربیت شود و برای تحقق این نگاه، به اتفاقاتی همانند امروز و برگزاری این قبیل جشنواره ها نیازمندیم.
صیدلو عنوان کرد: امروز ما و بانک ملی ایران موقعیتی اقتصادی و تربیتی ایجاد کردیم تا دانش آموزان بتوانند بر خلاقیت تمرکز کنند و امیدوارم این رویداد بتواند راهی برای توسعه مراودات آموزش و پرورش با سازمان ها و نهادها باشد.
سلمانی دبیر جشنواره نیز با بیان اینکه پرورش دانش آموزان پژوهنده، خلاق و متفکر از مهم ترین اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: فرآیند داوری این جشنواره در سه مرحله صورت گرفت که از ۷ هزار و ۷۱۵ شرکت کننده در جشنواره، ۱۴۶۰ ایده در مرحله نخست داوری و ۴۵۰ ایده در مرحله دوم داوری امتیاز لازم را کسب کردند. درنهایت ۱۹۴ ایده در مرحله نهایی جشنواره برگزیده و از این تعداد ۱۰ ایده طلایی، ۱۱ ایده نقره ای، ۳۸ ایده برنزی و ۱۳۸ ایده شایسته تقدیر شناخته شدند.
وی با بیان اینکه تهران، مازندران و چهارمحال و بختیاری استان های با بیشترین میزان شرکت کننده بودند، افزود: امیدوارم این جشنواره و تلاش های صورت گرفته گامی در راستای ایجاد تحولی موثر در نظام تعلیم و تربیت کشور باشد.
همچنین پارسا خائف نابغه موسیقی کشورمان و سفیر کانون جوانه های بانک ملی ایران در این مراسم قطعاتی از آثار هنری خود را اجرا کرد که مورد تقدیر مدیران بانک قرار گرفت.
در پایان این مراسم هم از برگزیده گان جشنواره در دو بخش انفرادی و گروهی دانش آموزی و فرهنگیان با اهدای لوح سپاس و جوایز ویژه تقدیر شد.

خبرنگار: مهران احمدی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.