تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
کد خبر : 71143

خطرناک ترین گوشی های هوشمند از نظر تشعشعات

خطرناک ترین گوشی های هوشمند از نظر تشعشعات

خطرناک ترین گوشی های هوشمند از نظر تشعشعاتمحصولاتی از موتورولا، گوگل، سونی و وان پلاس در میان خطرناک ترین گوشی های هوشمند از حیث میزان تشعشات رادیویی قرار دارند.
هر از چند گاهی بحث خطرناک بودن تشعشعات..

خطرناک ترین گوشی های هوشمند از نظر تشعشعات

محصولاتی از موتورولا، گوگل، سونی و وان پلاس در میان خطرناک ترین گوشی های هوشمند از حیث میزان تشعشات رادیویی قرار دارند.

هر از چند گاهی بحث خطرناک بودن تشعشعات گوشی‌های هوشمند در رسانه‌های مختلف داغ می‌شود و نظرات مختلفی پیرامون تاثیر آن‌ها روی سلامتی انسان‌ها رد و بدل می‌شود. با این حال در عمل هیچ گونه تحقیق بلندمدتی پیرامون تاثیرگذاری این تشعشعات روی سلامتی انسان‌ها انجام نشده است.

شکی نیست که تمامی گوشی‌های تلفن همراه تشعشاتی را ساطع می‌کنند. با این وجود، این تشعشعات سطوح متفاوتی دارند. در همین راستا هر چند وقت یک بار مشخص می‌شود که اوضاع برخی گوشی‌های هوشمند در زمینه شدت تشعشعات ایده آل نیست.

نتایج جدید پیرامون خطرناک ترین گوشی های هوشمند از حیث تشعشعات

داده‌های جدیدی که توسط پایگاه banklesstimes جمع آوری شده اند، گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف را بر اساس میزان تشعشعاتشان طبقه بندی می‌کنند. بر اساس این اطلاعات گوشی‌های پیکسل گوگل و محصولات اکسپریای سونی در شمار گوشی‌های با بیشترین مقدار تشعشعات هستند. با این حال، برخی محصولات دیگر بازار نیز از این حیث وضعیت چندان خوبی ندارند.

در این لیست محصولاتی از گوگل، سونی، موتورولا، زد تی ای، وان پلاس و اوپو حضور دارند. گوشی موتورولا اج با میزان تشعشعات ۱.۷۹ وات بر کیلوگرم، صدرنشین لیست خطرناک ترین گوشی های هوشمند است. همچنین در رده‌های دوم و سوم، دو گوشی زد تی ای اکسون ۱۱ ۵G و وان پلاس ۶T به ترتیب با ۱.۵۹ وات بر کیلوگرم و ۱.۵۵ وات بر کیلوگرم قرار دارند. علاوه بر این، رده‌های بعدی نیز توسط گوشی‌های اکسپریا XA2 پلاس سونی، گوگل پیکسل ۳XL و گوگل پیکسل ۴a تصاحب شده اند.

در ادامه می‌توانید لیست ده گوشی بازار با بیشترین میزان تشعشعات را مشاهده کنید. آنچه در این جدول خودنمایی می‌کند این است که اغلب محصولات حاضر در آن، محصولات قدیمی‌تر کمپانی‌های گوشی‌ساز هستند. همچنین، از این لیست ده تایی، سه جایگاه متعلق به گوگل است!

خطرناک ترین گوشی های هوشمند

نرخ جذب ویژه، مقیاس سنجش میزان تشعشعات گوشی‌های هوشمند

بد نیست بدانید که میزان تشعشعات گوشی‌های هوشمند بر اساس تاثیری که بر روی بدن انسان می‌گذارند طبقه بندی می‌شوند. این تاثیر توسط نرخ ویژه جذب (SAR) اندازه‌گیری می‌شود. نرخ جذب ویژه، شدت جذب انرژی توسط واحد جرم بدن انسان، زمانی که در معرض تشعشعات رادیویی قرار دارد را نمایش می‌دهد. بر اساس حداکثر نرخ جذب ویژه در کشورهای مختلف دنیا، گوشی‌های با نرخ جذب ۱.۶ وات بر کیلوگرم تا ۲ وات بر کیلوگرم قابل قبول شناخته می‌شوند. به عنوان مثال، کمیسیون FCC امریکا حداکثر سطح SAR برای گوشی‌های هوشمند را ۱.۶ وات بر کیلوگرم تعیین کرده است. با این معیار، از میان لیست ده تایی نشان داده شده، تنها Motorola Edge از حداکثر میزان قابل قبول تجاوز می‌کند.

خطرناک ترین گوشی های هوشمند

نکته درخور توجه این است که تمامی گوشی‌های تلفن همراه سطحی از تشعشعات را ساطع می‌کنند. با این حال، سطح تشعشعات هر محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به مدل دستگاه، سن و قدرت آنتن آن اشاره کرد. همچنین، فاصله از نزدیک‌ترین فرستنده امواج نیز دیگر عامل تاثیرگذار در میزان تشعشعات گوشی‌های هوشمند است.

به طور کلی، امواج رادیویی ارسال‌شده توسط گوشی‌های هوشمند در محدوده امواج الکترومغناطیسی جای می‌گیرند. در این میان، گوشی‌های ۲G تا ۴G امواجی رادیویی در بازه فرکانسی ۰.۷ تا ۲.۷ گیگاهرتز را ساطع می‌کنند و گوشی‌های ۵G می‌توانند امواجی با فرکانس تا سقف ۸۰ گیگاهرتز تولید کنند. به دلیل فرکانس نسبتا پایین این امواج، سطح انرژی آن‌ها نیز چندان زیاد نیست و نمی‌تواند منجر به تغییر دی‌ان‌ای انسان و افزایش ریسک سرطان شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.