تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲:۵۹
کد خبر : 73701

خضری در نشست خبری مدیران گروه بهمن: تقاضا برای خودروهای کشنده بالا است و اکنون بیشترین تمرکز ما تولید محصولات امپاور است

خضری در نشست خبری مدیران گروه بهمن: تقاضا برای خودروهای کشنده بالا است و اکنون بیشترین تمرکز ما تولید محصولات امپاور است

مدیرعامل گروه «بهمن دیزل» گفت: تیراژ تولید محصولات بهمن دیزل بین ۲۰ تا ۳۰ درصد امسال افزایش خواهد یافت؛ در مینی بوس بالای ۵۰ درصد ساخت داخلی داریم و خودروهای جدید ۲۰ درصد ساخت داخل است. به گزارش خبرنگار خودرو سایت خبری کافه دانش، نشست خبری مدیران گروه بهمن، در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران، با …

مدیرعامل گروه «بهمن دیزل» گفت: تیراژ تولید محصولات بهمن دیزل بین ۲۰ تا ۳۰ درصد امسال افزایش خواهد یافت؛ در مینی بوس بالای ۵۰ درصد ساخت داخلی داریم و خودروهای جدید ۲۰ درصد ساخت داخل است.

به گزارش خبرنگار خودرو سایت خبری کافه دانش، نشست خبری مدیران گروه بهمن، در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران، با حضور حسین خضری مدیرعامل گروه «بهمن دیزل»، امیر میرمنصف معاونت فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن، بهزاد حق‌بر مدیرعامل «سیبا موتور»، جلیل ‌هاشمی مدیرعامل «اسنا»، آرمان موسوی مدیر عامل «ایران دوچرخ»، امیر عباس زهتاب عضو هیات‌مدیره «ایران دوچرخ»، مجتبی نظری مدیر ارتباطات و جمعی از اصحاب رسانه، در محل غرفه اختصاصی گروه بهمن برگزار شد.

حسین خضری، مدیرعامل گروه «بهمن دیزل»

حسین خضری، مدیرعامل گروه «بهمن دیزل»، در این نشست خبری گفت: توسعه‌ محصول، توسعه ساختار تولیدی، توسعه‌ نیروی انسانی، توسعه اصلاح زیرساخت‌های مالی و افزایش تنوع محصولات، از جمله برنامه‌های بهمن‌دیزل است؛ با توجه به نیاز بازار در حوزه تجاری به دنبال افزایش تنوع و افزایش تولید هستیم.

وی پیرامون محصولات باری در «بهمن دیزل‌» نیز گفت: سری محصولات تعریف‌شده در این گروه شامل بیس فورس و امپاور است؛ در حوزه محصولات، بالای ۱۸ تن امپاور و کمتر از ۱۸ تن فورس می‌شود و باید یادآور شد در نیاز بازار امپاور بی دی ۳۰۰، بی‌دی ۴۰۰ است.

مدیرعامل «بهمن دیزل»، در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۶۰هزار دستگاه خودرو ثبت شده که کار حمل و نقل را انجام می‌دهند که ۴۲ درصد از این میزان‌ مختص خودروی کشنده است.

خضری، عنوان کرد: تقاضا برای خودروهای کشنده بالا است و اکنون بیشترین تمرکز ما تولید محصولات امپاور است.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه ناوگان حمل و نقل فرسوده است، مجموعه بهمن و شرکت‌های زیر‌مجموعه آن در نوسازی این ناوگان فعالیت بالایی دارند. خودروهای تجاری ماهیت کاربردی و مخاطب کاملا متفاوتی نسبت به سایر خودروها دارد.

مدیرعامل گروه «بهمن دیزل»، با اشاره به عرضه خودروهای تجاری در سیستم یکپارچه فروش خودرو افزود: در مصوبه شورای رقابت هیچ گاه در خصوص عرضه خودروهای تجاری و قیمت‌گذاری آنها صحبتی نشده است؛ بحث‌ قیمت‌گذاری و ورود به سیستم یکپارچه موضوعی نیست که به خودروهای تجاری ربط داشته باشد.

خضری بیان داشت: در ۱۰ سال گذشته در حوزه قیمت‌گذاری و عرضه، دولت دخالت نکرده و شرکت‌ها کار خود را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به سهم بازار خودروهای تجاری «بهمن دیزل » اعلام کرد: در حوزه خودروهای تجاری به خصوص کامیونت، مجموعه بهمن پیشتاز بوده است. اکنون سهم مینی‌بوس شرکت «بهمن دیزل‌» ۳۰درصد است که سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تولید شد و امسال بناست بیش از ۵ هزار خودرو تولید شود.

مدیرعامل گروه «بهمن دیزل»، با بیان اینکه در «بهمن دیزل»، اغلب محصولات پنج‌ستاره است و برخی چهار ستاره دارند، تصریح کرد: تیراژ تولید محصولات بهمن دیزل بین ۲۰ تا ۳۰ درصد امسال افزایش خواهد یافت؛ در مینی بوس بالای ۵۰ درصد ساخت داخلی داریم و خودروهای جدید ۲۰ درصد ساخت داخل است.

امیر میرمنصف، معاونت فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن

امیر میرمنصف، معاونت فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن، در ادمه این نشست خبری گفت: برای احترام گذاشتن به مشتری، محصول مناسب و به روز و مدرن باید عرضه کرد.

وی ادامه داد: ماهیت خودروی تجاری در تمام دنیا متفاوت است و این خودروها در اصل جزو خودروهای لوکس به شمار نمی‌آیند و در حوزه حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاونت فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن، گفت: به دنبال این هستیم در شرکت بهمن تنوع عرضه محصولات داشته باشیم؛ بناست تعداد روش‌های فروش خودرو را بیشتر کنیم و برنامه داریم انتخاب محصول مدرن و با کیفیت را افزایش دهیم.

میر‌منصف افزود: یکی از روش‌های فروش، عرضه در بورس کالاست که اکنون یکی از خودروها در بورس عرضه شده است؛ روش فروش در بورس می‌تواند به عنوان سایر روش‌ها باشد. همواره بازار را رصد می‌کنیم و هیچ گاه مانع روش‌های فروش نمی‌شویم.

وی با اشاره به قیمت خودروهای تجاری بیان داشت: در حوزه خودروی تجاری، امپاور که ‌محصول جدید بود با قیمت ۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان عرضه عمومی ‌داشتیم. بحث قیمت دغدغه ما نیست و به دنبال افزایش عرضه هستیم.

معاونت فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن، افزود: تمام تمرکز ما این است  که تیراژ تولید را افزایش دهیم و نیاز بازار را جواب دهیم؛ کامیونت شیلر ۸۹۵ میلیون تومان و کامیون فورس شش تن ۹۸۰ میلیون‌تومان به فروش می‌رسد و قیمت ون ایندرودز ۵۵۹ میلیون تومان است.بهزاد حق‌بر، مدیرعامل «سیبا موتور»

بهزاد حق‌بر، مدیرعامل «سیبا موتور»، در این نشست خبری گفت: این شرکت از سال ۹۱ اولین تولید خود را به بازار عرضه کرد و اکنون برند FAW را دارد.

وی با بیان اینکه شرکت برنامه‌هایی برای افزایش تولید و تنوع محصولات دارد، تصریح کرد: «سیبا موتور» با توجه به شرایط بازار و نیاز مشتری قصد دارد محصولات جدید متنوعی را به بازار عرضه کند؛ تاکنون ۹ هزار دستگاه به بازار محصول ارائه کرده و جایگاه خوبی در سهم کیفی داشته است.

مدیرعامل «سیبا موتور»، در پایان سخنان خود گفت: «سیبا موتور» ۱۹ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

جلیل ‌هاشمی، مدیرعامل «اسنا»

جلیل ‌هاشمی، مدیرعامل «اسنا»، در ادامه این نشست خبری گفت: این شرکت معروف به تولید خودروهای عمومی ‌است و بیشتر با بی‌آر‌تی دو‌کابین و ون شناخته می‌شود.

‌وی ادامه داد: با توجه به اهداف نگرش خاص گروه بهمن در تولید خودروهای حمل و نقل عمومی‌ به این نتیجه رسیدیم که از توانمندی نامحدود گروه بهمن در ساخت اتوبوس استفاده کنیم. در این نمایشگاه اولین محصول از شرکت را ارائه کرده‌ایم.

مدیرعامل «اسنا»، در مورد قیمت محصول تجاری این شرکت افزود: قیمت اتوبوس شهری ۱۲ متری اسنا ۵ میلیارد تومان است.

آرمان موسوی، مدیرعامل «ایران دوچرخ»

آرمان موسوی، مدیرعامل «ایران دوچرخ»، در ادامه این نشست خبری، تصریح کرد: شرکت ایران دوچرخ قدیمی‌ترین تولید‌کننده موتورسیکلت در ایران است که به دهه ۴۰ بر‌می‌گردد. از سال ۹۵ تحولاتی در رابطه با استراتژی کسب و کار در شرکت ایران دوچرخ به وجود آمد و از پارسال شرکت در مسیر رشد و توسعه بدون وقفه در حرکت است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها در خصوص میزان تولید «ایران دوچرخ» افزود: امسال به تیراژ تولید ۱۵ هزار دستگاه تا پایان سال می‌رسیم؛ سبد محصولات نیز افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل «ایران دوچرخ»، با بیان اینکه سال گذشته پنج محصول جدید معرفی شد، بیان داشت: امسال ۱۰ محصول جدید معرفی می‌شود به طوری که در مجموع ۳۰ محصول در ایران دوچرخ تولید خواهد شد.

موسوی، با بیان اینکه، شاسی و فریم موتور سیکلت در گروه بهمن ساخته می‌شود، گفت: در رابطه با سیستم سوخت‌رسانی از سال ۱۴۰۰ بحث داخلی‌سازی شدت گرفت و با شرکت دانش‌بنیان سیستم سوخت‌رسانی داخلی‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه سال آینده استاندارد یورو ۵ در ساخت محصولات اجباری می‌شود، تصریح کرد: از سال گذشته استاندارد یورو ۴ در ساخت موتورسیکلت اجباری شد و تمام موتورسیکلت‌های تولیدی از این استاندارد تبعیت می‌کنند.مدیرعامل «ایران دوچرخ»، در ادامه گفت: مراحل ساخت پیست موتورسیکلت در ایران دوچرخ در مرحله نهایی است و هفته‌های آینده افتتاح خواهد شد.

موسوی، با بیان اینکه بیش از ۹۰ نمایندگی در کل ایران فعالیت می‌کنند، گفت: آمادگی اعطای نمایندگی را داریم. هر موتورسیکلتی که از ایران دوچرخ وارد می‌شود تا ۱۰ سال لوازم یدکی را تامین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه، اظهارنظرها در خصوص میزان آلودگی موتورسیکلت‌ها صحت ندارد، افزود: موتور سیکلت آلودگی ناچیزی دارد و از سال ۹۵ تاکنون در ساخت موتورسیکلت به جای کاربراتوری از انژکتوری استفاده می‌شود که میزان آلودگی را کاهش می‌دهد؛ یعنی سیستمی ‌که با استاندارد روز دنیا ساخته می‌شود.

مدیرعامل «ایران دوچرخ»، با اشاره به اینکه امسال چند مدل اسکوتر و چند مدل چهارچرخ عرضه خواهد شد، خاطرنشان کرد: این شرکت اولین واردکننده موتور سیکلت برقی در ایران است، ۳۷ درصد قطعات موتورسیکلت برقی ایران دوچرخ داخلی‌سازی شده است.

موسوی، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه امسال اسکوتر برقی وارد کرده‌ایم، گفت: اکنون پروژه فعال برای طراحی و ساخت «موتورسیکلت کار» با همکاری شرکت‌های زیر‌مجموعه گروه بهمن در حال انجام است.

امیر عباس زهتاب، عضو هیات‌مدیره «ایران دوچرخ» 

امیر عباس زهتاب، عضو هیات‌مدیره «ایران دوچرخ»، در ادامه این نشست خبری، با اشاره به قیمت محصولات ایران دوچرخ گفت: قیمت محصولات این شرکت  رقابتی است و از ۳۲ تا ۱۱۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به تامین نیازهای بازار گفت: امسال برای «ایران دوچرخ» سال پرکاری خواهد بود. توسعه در سالن‌های تولید، طراحی و تنوع محصول و همچنین شبکه فروش فعالیت‌های بزرگی در پیش داریم.

عضو هیات‌مدیره «ایران دوچرخ»، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶ مورد فروش اینترنتی داشتیم و با چند بانک قرار‌داد همکاری بسته‌ایم، بیان داشت: علاوه بر فروش اینترنتی، در فروشگاه‌های مرکزی فروش اقساطی موتور سیکلت نیز انجام می‌شود.

بنا به این گزارش، در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی شهر آفتاب گروه بهمن و زیرمجموعه‌های این شرکت با معرفی چهارمحصول جدید سواری ریسپکت، دیگنیتی پرستیژ، کشنده FAW ۵۵۰ و اتوبوس شهری City ۱۲ به تشریح عملکرد‌ها و برنامه‌های آتی پرداختند.

گفتنی است، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، با حضور شرکت‌های خودروسازی بزرگ، در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد.

خبرنگار: کوروش جم

فیلم ویدئویی از غرفه اختصاصی گروه بهمن در چهارمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.