تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 584741

خصوصیات کفش چرم اصل و طبیعی را بشناسید

خصوصیات کفش چرم اصل و طبیعی را بشناسید

ویژگی های کفش چرم اصل و روش های شناخت کفش چرم پوشیدن کفش چرم طبیعی به دلیل راحتی بسیاری که دارد منجر به محبوبیت بیشتر این کفش ها شده است. کفش چرم مصنوعی یا همان بیاله از بابت میزان راحتی چندان جالب نمی باشند. به همین علت اغلب مردم به سراغ خرید کفش چرم طبیعی

ویژگی های کفش چرم اصل و روش های شناخت کفش چرم

پوشیدن کفش چرم طبیعی به دلیل راحتی بسیاری که دارد منجر به محبوبیت بیشتر این کفش ها شده است. کفش چرم مصنوعی یا همان بیاله از بابت میزان راحتی چندان جالب نمی باشند. به همین علت اغلب مردم به سراغ خرید کفش چرم طبیعی می روند. اما برای انتخاب کفش چرم طبیهی مناسب بیاد مواردی را بدانید و با آگاهی بیشتری برای خرید کفش چرم اصل اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم تا نکات مهمی را برای آگاهی بیشتر شما عزیزان ذکر کنیم. پس پیشنهاد می شود با مجله ی کفش چرم نعمتی همراه باشید.

چرا کفش چرم طبیعی بپوشیم؟

همانطور که قبلا نیز گفتیم، کفش چرم اصل دارای مزایایی می باشد که میتوانید با خرید این کفش از مزایای آن بهره مند شوید. کفش چرم طبیعی را به سه دلیل باید بپوشید اعم از راحت بودن فوق العاده کفش چرم طبیعی، دوام و کیفیت و ممانعت از تعریق پا. راحتی کفش چرم طبیعی و اصل نسبت به کفش چرم مصنوعی چندین برابر است. کفش چرم اصل دارای انعطاف پذیری بالایی است به همین دلیل پس اط چند روز استفاده به راحتی قالب پای شما را به خود گرفته و مانع از درد گرفتن پا می شود. همانطور که میدانید یکی از راحت ترین کفش ها، کفش طبی می باشد. برای تهیه کفش طبی نیز از چرم طبیعی استفاده می شود تا افرادی که دارای مسائلی مانند درد پا هستند بیشترین راحتی را در راه رفتن داشته باشند.

یکی دیگر از خصوصیات کفش چرم اصل، داشتن دوام و مقاومت بالای آن است. کفش چرم طبیعی را میتوانید تا مدت ها بدون نگرانی از خراب شدن، پارگی، و یا سوراخ شدن بپوشید. هیچ نوع ترک و یا خط و خطوط و یا تغییر شکلی در کفش چرم طبیعی وجود ندارد. عمر بالای کفش چرم طبیعی نیز یکی از دلایلیست که نشان می دهد خرید کفش چرم طبیعی مقرون به صرفه بوده و به نوعی سرمایه گذاری نیز محسوب می شود. با خرید کفش چرم طبیعی و اصل پولتان را دور نمی اندازید. البته بهتر است کفش چرم طبیعی را هر روز نپوشید، چرا که پس از یک روز پوشیدن کفش چرم، بهتر است به مدت یک روز استراحت کند. البته قبلا نیز در رابطه با روش های نگهداری از چرم طبیعی صحبت کرده بودیم.

چرم طبیعی نفس می کشد

کفش چرم طبیعی از تعریق پا جلوگیری می کند. جالب است بدانید که چرم طبیعی و اصل نفس می کشد. نفس کشیدن چرم طبیعی به معنی تهویه ی مناسبیست که چرم دارد. به همین دلیل پای شما در مدت طولانی هم اگر در داخل کفش چرم طبیعی باشد، احتمال عرق کردن و یا بو گرفتن پا به صفر می رسد. با خرید کفش چرم طبیعی از شر بوی بد پا نیز در امان خواهید بود. نه تنها بوی نامطبوع پا برایتان ایجاد نمی شود، بلکه از بیماری های پوستی که بر اثر تعریق پا به وجود می آیند نیز در امان خواهید بود.

 

خصوصیات کفش چرم اصل و طبیعی را بشناسید

انواع چرم بر حسب نوع دباغی

چرم طبیعی در دسته های مختلفی نام گذاری می شود. همانطور که بر حسب نوع دوخت انواع لباس ها طبقه بندی می شوند، انواع چرم نیز بر حسب نوع دباغی کردن آن ها طبقه بندی می شوند. بهتر است برای آشنایی بیشتر با انواع چرم، قبل از خرید کفش چرم طبیعی، ادامه ی مقاله را از دست ندهید.

چرم دانه دانه

چرم دانه دانه را به عنوان یک نوع چرم کامل در نظر می گیرند. چرا که در پرداخت و یا دباغی این چرم طبیعی، دخالت دست بسیار کمتر از سایر چرم هاست. چرم طبیعی دانه دانه یا چرم کامل، دوام و مقاومت بسیار بالاتری نسبت به سایرین دارد. فرضا در صورتی که دوام بالا و عمر طولانی مدت کفش چرم برایتان بسیار بااهمیت است بهتر است به سراغ خرید کفش چرم طبیعی بروید که از چرم دانه دانه تهیه شده باشد. البته برای این که کفش چرم اصل عمر مورد انتطاری را داشته باشد بهتر است از واکس مناسب کفش چرم طبیعی استفاده نمایید. به این ترتیب شاهد سلامت و دوام بالای کفش چرم طبییع خود باشید.

کفش چرم نبوک

کفش چرم طبیعی نبوک یکی از زیباترین هاست. چرم نبوک را میتوان به جرات به عنوان یکی از زیباترین ها شناخت. البته در مقایسه با چرم دانه دانه از مقاومت کمتری برخوردار است. به همین دلیل اگر مقاومت کمتر کفش چرم طبیعی برایتان چندان اهمیت ندارد می توانید از کفش جرم طبیعی که از نبوک تهیه شده است استفاده نمایید. کفش چرم طبیعی نبوک زیبایی خاصی دارد اما احتمال پارگی اش نسبت به سایر چرم ها بیشتر است.

البته پاره شدن کفش چرم طبیعی نبوک پس از مدتی استفاده از چرم ممکن است رخ دهد. به این صورت نیست که بلافاصله پس از خرید کفش چرم نبوک و پوشیدن آن این اتفاق رخ دهد.

کفش چرم طرح دار

کفش چرم اصل طرح دار را از جنس کروم تولید میکنند. چرم های طرح دار همان کروم هستند. کفش چرم کروم از بابت مقاومت، دوام کمتری نسبت به سایر کفش ها را دارد. کفش های چرمی طرح دار همگی از جنس کروم می باشند.

چرم جیر

یکی دیگر از انواع چرم ها چرم جیر می باشد. چرم جیر و نبوک از بابت ظاهری شباهت بسیاری با یکدیگر دارند به همین دلیل خیلی از افراد این دو نوع چرم را با یکدیگر اشتباه می گیرند. چرم جیر را از پوست گاو و بز درست می کنند.

خصوصیات کفش چرم اصل و طبیعی را بشناسید

اما چرم نبوک را از پوست گاو به دست می آورند. در صورتی که به این سبک چرم ها علاقه دارید بهتر است چرم نبوک را انتخاب کنید. چرا که تمیز کردن چرم جیر نسبت به چرم نبوک سخت تر است. همچنین تمیزکردن چرم جیر منی دردسر بیشتری دارد.

چرم براق یا همان چرم ورنی

یکی از انواع کفش چرم مجلسی که میتوانید در میهمانی ها و یا دورهمی ها بپوشید، کفش چرم ورنی می باشد. این نوع از کفش چرم طبیعی نیز بسیار زیباست ولی در برابر صدمات احتمالی وارده آسیب پذیری بالایی دارد. به همین دلیل بهتر است در هنگام راه رفتن مراقب باشید تا کفشتان به سطوح سنگی و یا پله ها برخورد نکند. چرا که سریعا تغییر شکل داده و ظاهر زیبایش دچار آسیب می شود.

راحت ترین روش تشخیص چرم طبیعی

دو روش برای تشخیص سریع و آسان چرم طبیعی وجود دارد. ابتدایی ترین و آسان ترین روش تشخیص چرم اصل، بوی آن است. چرم طبیعی بوی خاص خود را دارد. این بو کاملا نسبت به سلیقه ی افراد ممکن است خوش بو و یا بد بو به نظر برسد. دومین روش برای تشخیص آسان چرم طبیعی از مصنوعی، زدن آب به به لایه ی داخلی چرم است. این لایه از چرم توان بالایی در جذب آب دارد. البته روش دیگری نیز برای شناسایی چرم طبیعی وجود دارد، آن هم سوزاندن چرم است. چرم طبیعی و اصل کمی میسوزد اما تغییر رنگی در آن قابل مشاهده نیست.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.