تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۵
کد خبر : 584681

خرید گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی نسبت به خرید پرچمداران، کاملا منطقی است!

خرید گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی نسبت به خرید پرچمداران، کاملا منطقی است!

خرید گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی نسبت به خرید پرچمداران، کاملا منطقی است! خرید یک گوشی ارزان قیمت همیشه به دلیل ملاحظات هزینه‌ای نیست؛ بلکه در برخی مواقع این محصولات در مقایسه با محصولات پرچمداران مزیت‌های جالبی دارند. زمانی که قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید، بودجه یکی از تعیین‌کننده‌ترین فاکتورهاست. با این

خرید گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی نسبت به خرید پرچمداران، کاملا منطقی است!

خرید یک گوشی ارزان قیمت همیشه به دلیل ملاحظات هزینه‌ای نیست؛ بلکه در برخی مواقع این محصولات در مقایسه با محصولات پرچمداران مزیت‌های جالبی دارند.

زمانی که قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید، بودجه یکی از تعیین‌کننده‌ترین فاکتورهاست. با این وجود در پاره‌ای اوقات حتی اگر پول لازم برای خرید یک گوشی پرچمدار پریمیوم را در اختیار داشته باشید، بهتر است به سراغ خرید یک محصول اقتصادی بروید.

ممکن است این ادعا برایتان کمی عجیب به نظر برسد؛ اما علیرغم کمبودهای آشکار این دستگاه‌ها در مقایسه با گوشی های پرچمدار، این دسته محصولات از برخی جنبه‌ها قادر به شکست دادن پرچمداران هستند.

امروز در گجت نیوز سعی داریم به مزایای خرید گوشی های ارزان قیمت بپردازیم و زمینه‌های برتری آن‌ها در مقایسه با محصولات پرچمدار را بررسی کنیم.

گوشی های اقتصادی ارزان قیمت‌تر هستند!

نخستین مزیت گوشی‌های اقتصادی در مقایسه با محصولات پرچمدار بسیار واضح و آشکار است. گوشی های اقتصادی در مقایسه با پرچمداران قیمت پایین‌تری دارند.

با خرید یک گوشی ارزان‌تر می‌توانید هزینه لازم برای خرید اکسسوری‌هایی نظیر پاوربانک، کاور، محافظ، کابل‌های شارژ و… را فراهم کنید. علاوه بر این، خرید یک گوشی ارزان‌تر همچنین می‌تواندبودجه بیشتری برای خرج‌های شخصی شما نظیر خوراک، پوشاک و… در اختیارتان قرار دهد.

نکته حائز اهمیت در خصوص ارزش گوشی های هوشمند بازار این است که نمی‌توان هیچ‌گونه رابطه خطی بین قیمت یک گوشی با عملکرد آن پیدا کرد! به عنوان مثال یک گوشی 400 دلاری واقعا دو برابر یک گوشی 200 دلاری ارزش ندارد و یا محصولی 1200 دلاری را نمی‌توان دو برابر بهتر از یک گوشی 600 دلاری یا چهار برابر بهتر از یک گوشی 300 دلاری دانست.

در عین حال برخی گوشی های ارزان قیمت طبیعتا بهترین مشخصات ممکن در ازای هزینه پرداختی شما را در اختیارتان قرار می‌دهند.

گوشی های اقتصادی عموما عمر باتری بالاتری دارند

در بسیاری مواقع گوشی های گرانقیمت و پرچمدار عمر باتری چندان مناسبی ندارند. قابلیت‌هایی نظیر اتصال 5G، نرخ رفرش بالا، پردازنده‌های جدید و قدرتمند و… از جمله مواردی هستند که باعث تخلیه سریع شارژ باتری می‌شوند.

با این حال گوشی های اقتصادی و ارزان قیمت معمولا فاقد اکثر این قابلیت‌ها هستند. این دسته محصولات معمولا تنها از تکنولوژی 4G بهره می‌برند و صفحه نمایش آن‌ها رزولوشن پایینی دارد. علاوه بر این، تراشه‌های به کار رفته در آن‌ها نیز معمولا میان رده یا ارزان قیمت است و به همین جهت مصرف انرژی بسیار کمتری دارد. به همین جهت اکثر گوشی های با بالاترین عمر باتری، محصولات اقتصادی هستند.

این امر زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که متوجه می‌شویم بسیاری گوشی‌سازان ترجیح می‌دهند در محصولات اقتصادی یا میان رده خود از باتری‌هایی غول‌پیکر استفاده کنند؛ به طوری که بسیاری گوشی‌های در این رده قیمتی باتری‌هایی 5000 میلی آمپر ساعتی دارند. همچنین موتورولا نیز در برخی گوشی‌هایش از باتری 6000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده و تعدادی گوشی‌های ضخیم و جان‌سخت چینی باتری‌هایی بزرگ‌تر و حجیم‌تر در اختیار دارند.

بنابراین در صورتی که عمر باتری بالا اولویت اصلی شما برای خرید یک گوشی است، احتمالا باید در میان محصولات میان رده و اقتصادی به دنبال محصول مورد نظر خود بگردید.

گوشی های ارزان قیمت معمولا استحکام بیشتری دارند

شیشه به عنصر اصلی در ساخت گوشی‌های هوشمند رده بالا تبدیل شده است و ضمن القای حس پریمیوم بودن محصول، جلوه زیبایی نیز به آن می‌بخشد.

با این حال شیشه به هیچ عنوان ماده مقاومی نیست و به سادگی با سقوط قابل شکستن و آسیب دیدن است. علاوه بر این، شیشه ماهیتی لغزنده دارد و در دست گرفتن گوشی در محیط‌های نمناک را بسیار دشوار می‌سازد. به همین جهت محصولات میان رده و پرچمدارانی که قاب پشتی شیشه‌ای دارند، بیشتر در معرض آسیب فیزیکی نظیر شگستگی در اثر ضربه قرار دارند و حتی با استفاده از لایه‌های مقاومی نظیر گوریلا گلس یا سپر سرامیکی هم شکننده به شمار می‌روند.

گوشی ارزان اندرویدی

از طرف دیگر در گوشی‌های اقتصادی و میان رده به ندرت شاهد استفاده از شیشه در قاب پشتی هستیم. دلیل این امر بیش از هر چیز به دلیل ملاحظات قیمتی است. با این وجود استفاده از پلاستیک به جای شیشه به طور همزمان باعث افزایش استحکام دستگاه نیز می‌شود.

این امر البته به معنای مقاومت کامل گوشی‌های ساخته شده از پلاستیک در برابر زمین خوردن و یا ضربه نیست؛ اما می‌توان انتظار داشت که نیاز کاربران این گوشی‌ها به تعمیرات ناشی از ضربه خوردن بسیار کمتر خواهد بود.

گوشی های ارزان‌تر معمولا از تراشه‌های خنک‌تری استفاده می‌کنند

یکی دیگر از نقاط برتری گوشی‌های ارزان قیمت اندرویدی در مقایسه با محصولات پریمیوم و رده بالا، تراشه‌های خنک‌تر آن‌هاست.

گوشی‌های پرچمدار معمولا از تراشه‌های قدرتمندی استفاده می‌کنند که توان پردازشی و گرافیکی فراوانی را برای اموری نظیر گیمینگ فراهم می‌کنند. با این حال یکی از معایب اصلی اکثر تراشه‌های رده بالا این است که اگر بیش از اندازه از آن‌ها کار بکشید، دمای آن‌ها به شدت بالا خواهد رفت.

بر این اساس، اگر قصد انجام بازی‌های ویدیویی به مدتی طولانی را دارید، احتمالا گوشی های ارزان قیمت و میان رده گزینه‌های بهتری برای شما خواهند بود. البته لازمه این کار آن است که بازی مد نظر شما نیاز به پردازشگر گرافیکی چندان قدرتمندی نداشته باشد تا حتی گوشی‌های میان رده نیز از پس اجرای آن‌ها برآیند.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که در ازای این عملکرد خنک‌تر، تراشه‌های میان رده و یا اقتصادی معمولا قدرت پردازشی نسبتا پایین‌تری در مقایسه با نمونه‌های پرچمدار دارند. با این حال با پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در حوزه تکنولوژی‌های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی های هوشمند صورت گرفته است، بعید به نظر می‌رسد که گوشی‌ای را پیدا کنیم که در امور روزانه و کاربری معمولی کند باشد.

گوشی های میان رده عموما از حسگر اثر انگشت فیزیکی استفاده می‌کنند

استفاده از حسگرهای اثر انگشت در زیر صفحه نمایش به یکی از استانداردهای کنونی طراحی گوشی های هوشمند تبدیل شده است و اکثر گوشی‌های پرچمدار و رده بالا از این دسته سنسورها بهره می‌برند.

علیرغم محبوبیت زیاد این دسته حسگرها، بسیاری کاربران همچنان سنسورهای اثر انگشت فیزیکی در پشت یا کناره گوشی را ترجیح می‌دهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، متاسفانه بعید است پرچمداری با این قابلیت در بازار پیدا کنید!

بنابراین در صورتی که قصد دارید برای شناسایی اثر انگشتتان به جای فشردن صفحه نمایش از حسگرهای فیزیکی پشت گوشی یا روی شاسی آن استفاده کنید، احتمالا گوشی های ارزان قیمت محصولات مناسب‌تری برای شما خواهند بود.

نظر شما در خصوص مزیت‌های گوشی‌های ارزان‌قیمت به پرچمداران چیست؟ آیا این محاسن را برای خرید گوشی های میان رده و اقتصادی کافی می‌دانید؟

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.