تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۵۲
کد خبر : 69053

خرید بیزینس در کانادا

خرید بیزینس در کانادا

فهرست۱ شرایط عمومی خرید بیزینس در کانادا۱.۱ سرمایه گذاری فعال انجام دهید۱.۲ مدیریت فعال داشته باشید۱.۳ شغل ایجاد کنید۱.۴ دو سال فرصت راه اندازی کسب و کار دارید۲ روش های خرید بیزینس در کانادا۲.۱ راه اندازی کسب و کار در کانادا۲.۲ خرید کسب و کار در کانادا۲.۳ خرید سرقفلی کسب و کار در کانادا۳ خرید …

در کشورهای پیشرفته به خوبی این واقعیت درک شده است که مسیر پیشرفت روزافزون تا اندازه فراوانی به سرمایه و گردش مالی بیشتر در کشور وابسته است. به همین دلیل، دولت کانادا مسیر کارآفرینی برنامه مهاجرت استانی را برای جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خارجی ارائه داده است. بنابراین، اگر سرمایه کافی دارید و می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید، خرید بیزنس در کانادا یکی از بهترین راه‌های ورود به این کشور است. در ادامه با تراست همراه باشید.

خرید بیزینس در کانادا

شرایط عمومی خرید بیزینس در کانادا

اگر می‌خواهید از طریق سرمایه گذاری در کانادا مهاجرت کنید، لازم است از طریق مسیر مهاجرت کارآفرینی و سرمایه گذاری در برنامه‌های استانی و فدرال  کانادا  اقدام کنید. در این بخش شرایط عمومی خرید بیزنس را شرح می‌دهیم.

سرمایه گذاری فعال انجام دهید

پیش از هر نکته دیگری باید گفت که از سال ۲۰۱۵، به بعد دولت کانادا مسیر سرمایه‌گذاری پسیو را لغو کرده است. سرمایه‌گذاری پسیو به این معنی است که شخص سرمایه خود را به طریقی وارد کانادا و به این کشور مهاجرت کند، بدون اینکه کارآفرینی انجام داده باشد. استانی که هنوز خرید بیزنس در کانادا به صورت پسیو را از قانون حذف نکرده است، استان کبک است.

مدیریت فعال داشته باشید

یکی دیگر از شرایط خرید بیزنس این است که باید شخصاً مدیریت کسب و کار خود را عهده دار شوید. به این معنی که خرید بیزنس و واگذاری اداره آن به اشخاص دیگر ممکن نیست. شخص خریدار کسب و کار باید مدیریت روزانه آن را به طور مستقیم در اختیار بگیرد.

شغل ایجاد کنید

هدف اصلی مهاجرت از طریق مسیر کارآفرینی برنامه استانی به کانادا، ایجاد شغل بیشتر برای کانادایی ‌هاست. بنابراین، شخصی که اقدام به خرید بیزنس در کانادا می‌کند، لازم است که کسب و کار خریداری شده را گسترش دهد و مشاغل جدیدی ایجاد کند. همچنین، کارمندانی که برای فرصت‌های شغلی جدید استخدام می‌کنید، باید شهروند یا دارای اقامت دائم کانادا باشند.

دو سال فرصت راه اندازی کسب و کار دارید

لازم است به این نکته هم اشاره شود که در ابتدا اقامت دائم به متقاضیان اجازه کارآفرینی اعطا نمی‌شود. در مرحله اول، هر کارآفرین دو سال اجازه کار در کانادا را ندارد تا بیزنس خود را راه‌اندازی کند. در این مرحله، توافق نامه اجرای پروژه (Performance Agreement) بین کارآفرین و دولت کانادا امضا می‌شود.

طبق این قرارداد در یک سال اول متقاضی فرصت دارد تا برای خرید بیزنس در کانادا وارد عمل شود و فعالیت خود را از سال دوم قرارداد آغاز نماید. پس از گذشت دو سال و راه‌اندازی و فعالیت کسب و کار، متقاضی می‌تواند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کند.

توجه داشته باشید، وقتی که از طریق مسیر کارآفرینی به کانادا مهاجرت می‌کنید، هدف شما باید راه‌اندازی کسب و کار در این کشور باشد. در غیر این صورت موفق به اخذ اقامت دائم کانادا نخواهید شد. در برخی استان‌ها شرایط سختگیرانه ‌تری نیز در نظر گرفته شده است تا کسانی که قصد راه‌اندازی بیزنس ندارند قادر به استفاده از این مسیر نباشند.

برای مثال در برخی استان‌ها از متقاضیان خرید بیزنس در کانادا دیپازیت اخذ می‌کنند. در صورتی که فرد در مدت تعیین شده نتواند کسب و کار خود را راه‌اندازی کند یا به کارهای دیگری مانند خرید و فروش مشغول شود، دولت حق دارد هم دیپازیت را باز نگرداند و هم فرد را از کانادا اخراج کند.

روش های خرید بیزینس در کانادا

روش‌های گوناگونی برای خرید بیزنس در کانادا در نظر گرفته شده است. در این بخش روش راه‌اندازی بیزنس در کانادا را شرح می‌دهیم:

راه اندازی کسب و کار در کانادا

برای استفاده از مسیر کارآفرینی برای مهاجرت به کانادا می‌توانید کسب و کار جدیدی را در این کشور راه‌اندازی کنید. اگر ایده‌ پرداز هستید و توانایی نوآوری در حوزه فعالیت خود را دارید، می‌توانید ایده‌های تجاری خود را در کانادا عملی سازید.

خرید کسب و کار در کانادا

یکی از روش ‌های استفاده از مسیر کارآفرینی برای مهاجرت به کانادا عبارت است از خرید کسب و کاری فعال در این کشور. در این روش، سرمایه‌گذار خارجی در حوزه فعالیت خود اقدام به خرید بیزنس در کانادا می‌کند و آن را گسترش می‌دهد.

خرید سرقفلی کسب و کار در کانادا

یکی دیگر از روش‌های کارآفرینی عبارت است از خرید سرقفلی کسب و کاری یا همان فرانچایز. در این روش، سرمایه‌گذار خارجی اقدام به خرید کسب و کار خاصی برای یکی از شهرهای کانادا می‌کند. به این صورت که اگر بیزنسی در یکی از شهرهای کانادا نمایندگی یا شعبه نداشته باشد، سرمایه‌گذار خارجی آن را خریداری و در شهر مورد نظر راه‌اندازی می‌کند.

همان طور که اشاره شد، مسیر کارآفرینی یکی از زیر مجموعه‌های برنامه مهاجرت استانی به شمار می‌آید. بنابراین، اگر می‌خواهید از طریق خرید بیزنس در کانادا برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید، لازم است توجه داشته باشید که هر کدام از استان‌های کانادا قوانین و شرایط خاص خود را برای این منظور دارند. در ادامه شرایطی را که هر کدام از استانها برای مسیر کارآفرینی در نظر گرفته‌اند، توضیح می‌دهیم.

خرید بیزینس در انتاریو کانادا

مسیر کارآفرینی انتاریو یکی از جریان‌های برنامه مهاجرت استانی انتاریو به شمار می‌آید.  سرمایه‌‌گذاری در استان انتاریو برای ورود صاحبان باتجربه مشاغل یا مدیران تجاری ارشد، به کانادا تعریف شده است. متقاضیانی امتیاز لازم را در قرعه‌کشی این مسیر به دست می‌آورند که کسب و کار جدیدی را راه‌اندازی کنند یا برای خرید بیزنس در کانادا اقدام کرده و مدیریت روزانه آن را عهده‌دار شوند.

مدارک مورد نیاز برای خرید بیزینس در انتاریو کانادا

مدارکی که برای شرکت در مسیر کارآفرینی استان انتاریو نیاز خواهید داشت، به شرح جدول پایین هستند:

وضعیت (بله/خیر)مدارک مورد نیاز
خیرپروفایل اکسپرس انتری
خیرروابط فامیلی در استان
حداقلی در نظر گرفته نشده است.سطح تحصیلات
CLB4سطح مهارت زبان انگلیسی
خیرپیشنهاد شغلی
متقاضی باید در ۶۰ ماه گذشته سابقه ۲۴ ماه مالکیت کسب و کار یا مدیریت ارشد آن را داشته باشد.سابقه کاری
سرمایه‌گذاری: ۲۰۰ هزار دلار کانادا، ارزش شبکه شخصی: ۴۰۰ هزار دلار کانادامبلغ سرمایه‌گذاری

شرایط خرید بیزینس در انتاریو کانادا

اگر استان انتاریو را برای خرید بیزنس در کانادا انتخاب کرده‌اید، باید شرایط خاص این استان را دارا باشید. در مورد این استان، هر متقاضی به سرمایه‌گذاری و ارزش شبکه‌ای قابل توجهی نیاز دارد. مبلغی که برای سرمایه گذاری باید در نظر گرفته شود، با توجه به نوع و مکان پیشنهادی برای کسب و کار متفاوت است.

خرید بیزنس در تورنتو کانادا

اگر کسب و کار پیشنهادی در منطقه تورنتو (GTA)  قرار دارد، متقاضی باید دارای حداقل ارزش شبکه‌ای معادل ۸۰۰ هزار دلار کانادایی باشد. همچنین، متقاضی باید حداقل ۶۰۰ هزار دلار کانادایی سرمایه‌گذاری شخصی انجام دهد، به نحوی که حداقل یک سوم کسب و کار مربوطه را در اختیار بگیرد.

خرید بیزنس در خارج از منطقه تورنتو کانادا

اگر قصد دارید در خارج از منطقه تورنتو اقدام به خرید بیزنس در کانادا کنید، توجه کنید که هر متقاضی باید دارای حداقل ارزش شبکه‌ای معادل ۴۰۰ هزار دلار کانادایی باشد. متقاضی همچنین باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادایی سرمایه‌گذاری شخصی انجام دهد و حداقل یک سوم کسب و کار مربوطه را در اختیار داشته باشد.

همچنین لازم است به این نکته اشاره شود که دولت انتاریو شرایط خاصی را برای کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) یا بخش ارتباطات دیجیتال در نظر گرفته است.

انواع بیزینس های غیر مجاز در انتاریو کانادا

بعضی از کسب و کارها برای خرید بیزنس در کانادا – انتاریو مناسب نیستند. در این بخش کسب و کارهایی را معرفی می‌کنیم که نمی‌توان از طریق آن‌ها برای مسیر کارآفرینی انتاریو اقدام کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به جدول پایین مراجعه کنید.

نوع کسب و کارمکان جغرافیایی
فرانچایزهای موجود در انتاریو (فرانچایزهای خارجی جدیدی که به انتاریو آورده می‌شوند، مورد پذیرش هستند)منطقه تورنتو
پمپ بنزینمنطقه تورنتو
بازیابی لاستیکمنطقه تورنتو
بازیابی فلز باطلهمنطقه تورنتو
کارگزاران تجاریمنطقه تورنتو
شرکتهای هلدینگمنطقه تورنتو
لباسشوییمنطقه تورنتو
کارواش اتوماتیکمنطقه تورنتو
کسب و کارهایی که قبلاً در مالکیت نامزدهای قبلی یا کنونی جریان کارآفرینی انتاریو بوده‌اندمنطقه تورنتو
بازیابی لاستیکخارج از منطقه تورنتو
بازیابی فلز باطلهخارج از منطقه تورنتو
کارگزاران تجاریخارج از منطقه تورنتو
شرکتهای هلدینگخارج از منطقه تورنتو
لباسشوییخارج از منطقه تورنتو
کارواش اتوماتیکخارج از منطقه تورنتو
کسب و کارهایی که قبلاً در مالکیت نامزدهای قبلی یا کنونی جریان کارآفرینی انتاریو بوده‌اندخارج از منطقه تورنتو

 

خرید بیزینس در بریتیش کلمبیا کانادا

برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا از طریق خرید بیزنس در کانادا، لازم است معیارهای پایین را در نظر داشته باشید:

مکان‌های مورد پذیرش برای خرید بیزنس

متقاضیان می‌توانند در هر نقطه‌ای از استان بریتیش کلمبیا اقدام به خرید کسب و کار کنند. برای این منظور نیازی به بازدید تحقیقی یا ملاقات با جامعه هدف نیست.

خرید بیزینس در کانادا

مبلغ سرمایه ‌گذاری

حداقل مبلغی که هر متقاضی باید برای خرید بیزنس در بریتیش کلمبیا در نظر بگیرد، معادل ۲۰۰ هزار دلار کانادایی است. توجه داشته باشید که ارزش شبکه متقاضی نیز باید حداقل برابر ۶۰۰ هزار دلار کانادایی باشد.

ایجاد شغل

هر متقاضی خرید بیزنس در کانادا که استان بریتیش کلمبیا را انتخاب می‌کند، موظف می‌شود که حداقل یک شغل تمام‌وقت برای شهروندان یا دارندگان اقامت دائم کانادا ایجاد کند.

کسب و کارهای مورد پذیرش

متقاضیان خرید بیزنس در استان بریتیش کلمبیا، می‌توانند هر کسب و کار موجود در این استان را خریداری کنند. همچنین، بریتیش کلمبیا درها را برای شروع استارت آپ در هر کدام از بخش‌های اقتصادی این استان باز کرده است.

درصد مالکیت کسب و کار

هر متقاضی باید بتواند حداقل یک سوم کسب و کاری را خریداری کند.

شیوه امتیازدهی به پرونده ‌های خرید بیزینس در بریتیش کلمبیا کانادا

هر متقاضی خرید بیزنس در کانادا که بریتیش کلمبیا را انتخاب می‌کند، لازم است در برنامه مهاجرت استانی شرکت کند. متقاضی از طریق  سرمایه‌گذاری در استان بریتیش کلمبیا اطلاعات لازم درباره پیشینه و تجربه شخصی و جزئیات مفهومی کسب و کار خود را در این استان ارائه می‌دهد.

امتیازدهی بر اساس اطلاعاتی که خود متقاضی ارائه می‌دهد، انجام می‌شود. توجه کنید که اگر امتیاز متقاضی کمتر از ۳۲ باشد، ثبت ‌نام او به طور خودکار رد می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه امتیازدهی به متقاضیان خرید بیزنس در کانادا به جدول پایین مراجعه کنید.

بالاترین امتیاز ممکناطلاعات شخصی اعلام شده
۲۰تجربه مالکیت/مدیریت یا مدیریت ارشد کسب و کار
۴مالکیت کسب و کار (۱۰۰ درصد مالکیت به مدت ۳ سال در ۵ سال گذشته)
۱۲ارزش شبکه شخصی اعلام شده
۲۰کل سرمایه‌گذاری شخصی
۲۰کل مشاغلی که کسب و کار ایجاد می‌کند
۱۲منطقه جغرافیایی تعیین شده در بریتیش کلمبیا (بر حسب تعداد جمعیت)
۴سازگاری: سطح مهارت زبانی رسمی
۸سازگاری: سطح تحصیلات
۸سازگاری: سن
۴سازگاری: سفرهای تحقیقاتی تجاری به بریتیش کلمبیا
۸سازگاری: کار، تجارت یا تحصیلات در کانادا
۱۲۰کل امتیاز اطلاعات اعلام شده
 مفهوم کسب و کار
۱۰دوام تجاری: مدل کسب و کار
۴دوام تجاری: بازار و محصولات/خدمات
۴دوام تجاری: سرمایه‌گذاری شخصی مورد پذیرش
۶دوام تجاری: ارزیابی سرمایه‌گذاری پیشنهادی
۴دوام تجاری: درصد مالکیت
۲دوام تجاری: فاکتورهای ریسک پذیری
۲۰انتقال پذیر بودن مهارت‌ها(بر اساس NAICS سه رقمی)
۱۲منافع اقتصادی: بخش کلیدی/منافع اقتصادی قابل توجه
۶منافع اقتصادی: ارزیابی شغلی
۴منافع اقتصادی: مشاغل نیازمند مهارت بالا
۸منافع اقتصادی: توسعه ناحیه بریتیش کلمبیا
۸۰امتیاز کل مفهوم تجاری
۲۰۰کل امتیازات قابل اکتساب

 

همچنین بخوانید : نمودار قیمت دلار کانادا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.