تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 590286

خرید از نمایشگاه فرش کوروش

خرید از نمایشگاه فرش کوروش

قیمت فرش یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید آن است. وجود کالاهای اساسی برای هرخانه‌ای ضروری بوده و فرش نیز جزئی از این کالاها می‌باشد. خرید این کالا علاوه ‌بر ضرورتی که دارد می‌تواند باعث ایجاد زیبایی بیشتر در خانه شود. به ‌شرطی که بتوانید تمامی نکات لازم را حین خرید در نظر گرفته و رعایت

قیمت فرش یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید آن است. وجود کالاهای اساسی برای هرخانه‌ای ضروری بوده و فرش نیز جزئی از این کالاها می‌باشد. خرید این کالا علاوه ‌بر ضرورتی که دارد می‌تواند باعث ایجاد زیبایی بیشتر در خانه شود. به ‌شرطی که بتوانید تمامی نکات لازم را حین خرید در نظر گرفته و رعایت کنید.  این نکات شامل انتخاب طرح، رنگ، مدل و… متناسب با سایر دکوراسیون خانه می‌باشد. همچنین شناخت انواع و نحوه خرید آن در هزینه شما تاثیر دارد. در ادامه بیشتر با این موضوع آشنا می‌شویم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم برای خرید فرش

فرش‌های زیادی در بازار وجود داشته که هر کدام با توجه به کیفیت، الیاف مورد استفاده و … دارای قیمت‌های متفاوتی می‌باشد. اگر مهم‌ترین فاکتور شما برای خرید، قیمت فرش است باید با نکات زیر نیز آشنا شوید. زیرا مرغوبیت و ماندگاری آن می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها در بلندمدت شود. یعنی با خرید فرشی با کیفیت تا مدت‌ها نیازی به تعویض آن و پرداخت مبلغ‌های اضافه ندارید.

اما چه مواردی در کیفیت و قیمت این محصول تاثیرگذار هستند؟ در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

شانه و تراکم فرش

اگر به فروشنده­های این کالا سر زده باشید حتما این 2 اصطلاح را شنیده‌اید. البته برای ایجاد تمایز بین انواع فرش بیشتر از شانه استفاده می‌شود. این 2 ویژگی تاثیر زیادی در قیمت فرش دارند که با دلیل آنها آشنا می‌شویم.

شانه در واقع به گره‌های موجود در یک متر از عرض گفته می‌شود و هر چقدر تعداد آنها بیشتر باشد یعنی طرحی که روی این محصولات نقش بسته دارای شفافیت بیشتر و در نتیجه کیفیت بهتری است. این به معنی استفاده زیاد از الیاف بوده که باعث بالا رفتن قیمت آن می‌شود.

البته برای خرید این کالا باید توجه کنید که هر شانه‌ای مناسب برای هر مکانی نیست! یعنی فرش های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه به دلیل تراکم بالا، ضخامت کمی داشته و استفاده از آنها در مکان‌های پر رفت‌وآمد توصیه نمی‌شود.

خرید از نمایشگاه فرش کوروش

تراکم نیز شامل گره‌های زده‌شده طولی در یک متر فرش است که باعث کاهش بلندی نخ خاب شده و در نهایت ضخامت آن را کم‌ می‌کند. هر چه شانه Carpet بالاتر رود تراکم آن نیز بیشتر شده و در نتیجه قیمت آن افزایش می­یابد. به‌عنوان مثال؛ قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 نسبت به 1000 یا 700 شانه بیشتر است.

متراژ فرش

Carpet‌ها در ابعاد متفاوتی تولید شده که پر طرفدارترین آنها عبارتند از ۶ متری، ۹ متری و ۱۲ متری. امروزه با کوچک­شدن مساحت خانه‌ها، افراد زیادی مجبور به استفاده از فرش‌هایی با متراژ پایین می‌شوند. البته این موضوع باعث کم‌­شدن هزینه خرید این کالا شده است.

اگر در تولید فرش‌های ۶، ۹ و۱۲ متری از یک الیاف استفاده شود، طبیعتا قیمت فرش ۱۲ متری از سایرین بیشتر خواهد شد. اما این موضوع در برخی موارد با توجه به تفاوت الیاف مورد استفاده در شانه‌های مختلف اتفاق نمی‌افتد.

خرید از نمایشگاه فرش کوروش

الیاف فرش

در قسمت فوق به تاثیر الیاف در قیمت نهایی Carpetاشاره شد. اما بهتر است آشنایی کاملی با انواع الیاف قابل استفاده در این کالا نیز داشته باشیم.  یکی از بهترین الیاف موجود برای تولید انواع ماشینی، اکرولیک است که بیشتر برای ساخت فرش‌های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Carpet تهیه شده از اکرولیک، قیمت بالاتری نسبت به دیگر فرش‌ها خواهد داشت. از مزایای نخ اکرولیک می‌توان به دوام و ماندگاری بالا، عدم تغییر رنگ، لطافت و … اشاره کرد. با توجه به قیمت فرش 1500 شانه متوجه می‌شویم این کالای ظریف و با کیفیت از نخ‌های 100 درصد اکرولیک ساخته می‌شود.

البته در برخی فرش‌ها امکان ترکیب نخ‌ها وجود دارد به‌همین دلیل باید برای خرید فرش از مراکز معتبر کمک بگیرید.

از دیگر الیاف مورد استفاده در انواع ماشینی می‌توان به پی‌سی‌اف، پلی‌استر، ورژن و … اشاره کرد. الیاف پلی‌استر و پی‌سی‌اف از کیفیت پایینی برخوردار بوده و بیشتر برای تولید انواع 500 شانه استفاده می‌شوند.

نحوه خرید فرش

خرید Carpet ماشینی راه‌های متفاوتی دارد که باعث ایجاد تفاوت درقیمت فرش می‌شوند. در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

خرید فرش به‌صورت حضوری

خرید حضوری به 2 صورت ممکن است. یکی از آنها مراجعه به فروشگاه‌های موجود در شهر است و دیگری خرید مستقیم از درب کارخانه که ما مزایا و معایب هرکدام را بررسی می‌کنیم. خرید از فروشگاه‌ها باعث می‌شود شما طرح و رنگ Carpet را دیده و خریدی کاملا آگاهانه داشته باشید.

این مزیت بسیار با اهمیت است اما باید بدانید وقتی پای واسطه در میان باشد قیمت کالا نسبت به خرید آن از درب کارخانه تفاوت زیادی دارد. همچنین تنوعی که در فروشگاه وجود دارد کم است. حتی اگر شما تمام مراکز عرضه شهر را بررسی کنید باز هم امکان پیدا نکردن طرح و رنگ مد نظرتان وجود دارد.

خرید فرش کوروش از درب کارخانه از طرفی باعث مسافرتی دل‌انگیز به شهر کاشان می‌شود و همچنین شما را با دنیایی از Carpet مواجه می‌کند. با این کار شما انواع این کالا را مشاهده کرده و با توجه به کارایی که از آن انتظار دارید گزینه مناسب را با کم‌ترین قیمت فرش و بالاترین کیفیت خریداری می‌کنید.

خرید آنلاین فرش

از آنجایی که مراجعه حضوری و خرید مستقیم از درب کارخانه برای عده‌ای از افراد مشکل است کارخانه‌های متعدد از جمله فرش کوروش اقدام به فروش اینترنتی محصولات خود با قیمت درب کارخانه کرده‌اند.

با مراجعه به وب‌سایت‌ ارائه‌دهنده فرش کوروش می‌توانید انواع Carpetدر طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را مشاهده و مناسب‌ترین آنها که با دکوراسیون داخلی خانه شما نیز هماهنگ است انتخاب کنید.

جمع‌بندی

قیمت فرش ماشینی می‌تواند از فاکتورهای اساسی افراد حین خرید این کالای اساسی باشد اما چه مواردی در تعیین این مبلغ تاثیر گذار هستند؟  ویژگی‌های مانند شانه و تراکم، الیاف مورد استفاده، متراژ و … تاثیر زیادی در مبلغ قابل پرداخت برای این کالا دارند. اما بهترین راه برای کاهش هزینه و حفظ کیفیت و انتخاب نحوه صحیح خرید آن است.

به‌طور کلی با بررسی فروشگاه‌های مختلف و مقایسه قیمت این کالاها با کارخانه در می‌یابیم که وجود واسطه در افزایش قیمت چقدر تاثیرگذار است. از این رو کارخانه فرش کوروش با فراهم آوردن امکان خرید مستقیم از درب کارخانه سعی به حذف واسطه و ایجاد شرایطی مناسب برای خرید اقتصادی خانوار دارد.

اگر خرید حضوری برای شما میسر نیست نگران نباشید زیرا امکان خرید آنلاین Carpet با قیمت کارخانه از طریق وب‌سایت فرش کوروش نیز وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.