تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر : 67970

خروج ۲۵ درصد "کسب‌و‌کارهای نوپا" از بازار کشور در سال نخست فعالیت!/ دلایل شکست استارتاپ‌ها چیست؟

خروج ۲۵ درصد "کسب‌و‌کارهای نوپا" از بازار کشور در سال نخست فعالیت!/ دلایل شکست استارتاپ‌ها چیست؟

خروج ۲۵ درصد “کسب‌و‌کارهای نوپا” از بازار کشور در سال نخست فعالیت!/ دلایل شکست استارتاپ‌ها چیست؟ – اخبار اجتماعی – “مصطفی بغدادی” مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی..

خروج ۲۵ درصد "کسب‌و‌کارهای نوپا" از بازار کشور در سال نخست فعالیت!/ دلایل شکست استارتاپ‌ها چیست؟ – اخبار اجتماعی –

"مصطفی بغدادی" مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم درباره موانع پیش‌پای شرکت‌های نوپا در راه تجاری‌سازی محصولات گفت: یک کسب و کار نوپا برای اینکه بتواند از مرحله ایده تا مرحله عرضه موفق محصول به بازار مسیر خود را طی کند، یک فرایند و مسیر پر پیچ و خم را دارد و در این مسیر باید بتواند مشکلات زیادی را از پیش‌روی خود بردارد که یک بخشی از این مشکلات ممکن است با کمک نهادهای داخل اکوسیستم و سایر بازیگران برطرف شود و یک بخشی از مشکلات نیز عمدتاً‌ در درون این کسب‌و‌کارها هستند.

بغدادی ادامه داد: مشکلات در چند دسته تقسیم می‌شود که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم؛ یکی از مشکلات مطالعه و بررسی درست بازار و یا شناخت ناکافی از بازار است که بعضی از شرکت‌ها به آن دچار هستند. یکی دیگر از مشکلات مسئله تامین منابع مالی است یا بسیاری از آنها مشکلات مدل کسب و کار دارند یعنی نمی‌دانند چه مدل درآمدی روی ایده خودشان سوار کنند.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بعضی از کسب‌‌و‌کارها گاهاً دارایی‌های مکمل یا مهارت‌های مکمل برای تجاری‌سازی موفق در اختیار ندارند یا دانش و مهارت‌های مدیریتی پایینی دارند اما در عین حال توانمندی فناورانه بالایی دارند یعنی تیمی که در کسب‌و‌کارهای نوپا دور هم جمع می‌شوند و یک کسب‌و‌کار نوپا یا دانش‌بنیان را راه‌اندازی می‌کنند، عمدتاً افراد فنی و متخصص حول یک فناوری و نوآوری هستند اما از آنطرف دانش مدیریتی که برای پیشبرد یک کسب و کار لازم است را معمولاً در تیم خود ندارند که خود همین موضوع می‌تواند عامل شکست و خروج از بازار این کسب‌و‌کار شود.

وی تصریح کرد: آمار بالایی روی شکست کسب‌و‌کارهای نوپا و استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها وجود دارد که این آمار داخلی نیست و در سطح دنیا نیز همینطور است که ۲۵ درصد کسب‌و‌کارهای نوپا معمولاً در سال نخست از بازار خارج می‌شوند و دچار شکست می‌شوند و بعد از یک دوره ده‌ ساله ۷۱ درصد آنها در بازار وجود ندارند و در طی یک دوره دهه ساله شکست خورده و از بازار خارج شدند و نتوانستند به یک کسب‌وکار پایدار برسند که کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌های ما نیز خیلی متفاوت از این موضوع نیستند.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: امروز بازیگران مختلفی در اکوسیستم ایجاد شدند که سعی دارند در برطرف کردن این مشکلات کمک کنند؛ ما در صندوق نوآوری تلاش داریم به واسطه ماموریت و جایگاه صندوق که تامین مالی اکوسیستم است به برطرف کردن مشکلات مالی دانش‌بنیان‌ها و کسب‌و‌کارهای نوپا کمک کنیم و نیز از طریق خدمات خاص خودمان در توانمندسازی از طریق آموزش‌ها یا مشاوره‌های مختلف، فرصت‌های حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، پذیرش هیئت‌های تجاری، رویدادهای به‌همرسانی، اخذ استانداردها و تاییدیه‌های کیفی مختلف، رویدادهای مختلف صادراتی و … سعی می‌کنیم تا شرکت‌ها بخشی از نیازهای خود را از این طریق برطرف کنند.

درخواست ارزیابی ماهانه ۵۰۰ شرکت به معاونت علمی/ ایجاد تحول بزرگ با تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیاناختصاص ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه رهن محل کار به شرکت‌های دانش‌بنیان

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.