تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر : 70699

خبر بد برای ماینرهای بیت کوین ؛ کفگیر استخراج بیت کوین به ته دیگ رسیده است

خبر بد برای ماینرهای بیت کوین ؛ کفگیر استخراج بیت کوین به ته دیگ رسیده است

خبر بد برای ماینرهای بیت کوین ؛ کفگیر استخراج بیت کوین به ته دیگ رسیده استاز کل بیت کوین های موجود، نزدیک به ۹۰ درصد آن استخراج شده و این یعنی ماینرها در آینده‌ای نزدیک هیچ بیت کوینی برای ماینینگ نخوا..

خبر بد برای ماینرهای بیت کوین ؛ کفگیر استخراج بیت کوین به ته دیگ رسیده است

از کل بیت کوین های موجود، نزدیک به ۹۰ درصد آن استخراج شده و این یعنی ماینرها در آینده‌ای نزدیک هیچ بیت کوینی برای ماینینگ نخواهد داشت!

آخرین آمارها، از استخراج ۱۹ میلیون بیت‌ کوین حکایت دارند. همان‌طور که ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز این رمزارز تعیین کرده بود، تنها ۲ میلیون از این ارز دیجیتال برای استخراج باقی مانده است. استخراج آخرین بیت‌ کوین در سال ۲۱۴۰ انجام خواهد شد.

در ۱ آوریل ۲۰۲۲، بیت کوین به نقطه‌عطف جدیدی رسید. همان‌طور که تجزیه و تحلیل بلاک‌چین نشان می‌دهد، این شبکه به تازگی از مرز ۱۹ میلیون ارز دیجیتال عبور کرده است. وجود ۷۳۰,۰۰۰ آدرس در بلاک‌چین، بیانگر استخراج ۱۹ میلیون بیت‌کوین است.

ملکه ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شده به یک ارز نادر است. اکنون بیش از ۹۰ درصد از کل بیت‌ کوین ها در حال گردش در بازار هستند. از زمان آغاز این رمز ارز، ساتوشی ناکاموتو تصمیم گرفت تا مقدار کل بیت کوین را به تعداد ۲۱ میلیون محدود کند.

زمانی که کل ۲۱ میلیون بیت کوین استخراج شود، دیگر امکان ماینینگ ارزهای جدید وجود نخواهند داشت. کد بیت کوین، مانند کاغذ (اوراق) سفید ارز دیجیتال، اجازه نخواهد داد تا توکن‌های جدیدی پس از رسیدن به این آستانه به‌وجود بیایند.

آینده استخراج بیت کوین چه می‌شود؟

خبر بد برای ماینرهای بیت کوین ؛ کفگیر استخراج بیت کوین به ته دیگ رسیده است

وقتی بیت کوین‌هایی بیش از تعداد تعیین شده عرضه شود، ماینرها به‌وسیله کارمزد تراکنش‌ها، درآمد خود را به‌دست می‌آورند. ساتوشی ناکاموتو که همچنان هویتی مجهول دارد، در یک ایمیل رد و بدل شده با دیگر بازیگران پیشرو در شبکه بیت‌کوین، تصریح کرده که کل مقدار در گردش بیت کوین، ۲۱ میلیون خواهد بود.

در حقیقت، تمام ۱۹ میلیون بیت کوین استخراج شده تا این لحظه نیز در گردش بازار نیست. طبق یک مطالعه توسط Chainalysis، که در زمینه تجزیه و تحلیل بلاک‌چین تخصص دارد، بیش از ۲۰% از ۱۹ میلیون بیت کوین موجود، در کیف‌پول‌های گم‌شده قرار دارند. بسیاری از سرمایه‌گذاران در واقع دسترسی به ذخایر ارزهای دیجیتال خود را از دست داده‌اند. سایر دارندگان نیز چندین سال است که ارزهای خود را با دقت در کیف‌پول‌های خود ذخیره‌سازی کرده‌اند. از جمله آنها می‌توان به ناکاموتو اشاره کرد که از سال ۲۰۱۱، ارزهای خود را جابجا با تبدیل نکرده است.

صدور و انتشار بیت‌ کوین جنبه محاسباتی داشته و در نهایت قابل پیش بینی است. به همین دلیل افراد می‌توانند بازه زمانی میان تغییرات تنظیم سختی شبکه و زمان وقوع هاوینگ بعدی را تخمین بزنند. در زمان نگارش این مقاله، نرخ تورم سالانه بیت‌کوین ۱.۷۴ درصد است و پس از هر هاوینگ، متریک‌های اندازه گیری این رقم نیز کاهش خواهد یافت.

با توجه به کمیت محدود بیت کوین، این رمز ارز در مسیر مناسبی برای تثبیت خود به‌عنوان یک دارایی باارزش قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود کاهش تدریجی عرضه بیت کوین با افزایش شدید آن همراه شود. به همین دلیل بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این ارز دیجیتال در سال‌های آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.