تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر : 60339

خان هفتم طرح صیانت ، فیلترینگ است

خان هفتم طرح صیانت ، فیلترینگ است

خان هفتم طرح صیانت ، فیلترینگ استطبق گفته رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی، طرح صیانت شامل هفت مرحله خواهد بود که یکی از آن‌ها فیلترینگ است.
رضا تقی پور،‌ رئیس کم..

طرح صیانتخان هفتم طرح صیانت ، فیلترینگ است

طبق گفته رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی، طرح صیانت شامل هفت مرحله خواهد بود که یکی از آن‌ها فیلترینگ است.

رضا تقی پور،‌ رئیس کمیسیون طرح صیانت از فضای مجازی در ارتباط با فیلترینگ عنوان کرد که طرح صیانت از فضای مجازی شامل هفت مرحله خواهد بود که خان هفتم آن فیلترینگ است. جریمه نقدی و جلوگیری از ارائه خدمات نیز نمونه‌‌های دیگری از مراحل این طرح هستند. در صورتی فیلترینگ در این طرح در نظر گرفته شده است که مطابق با قانون، کارگروه مسائل جرایم رایانه‌ای که در صدر آن دادستان کل کشور قرار دارد مسئولیت فیلترینگ را بر عهده داشته و حتی در صورت اجرایی نشدن این طرح نیز می‌تواند اقدام به مسدودسازی کند.

تقی پور در ارتباط با جرم‌انگاری فیلترینگ نیز بیان کرد افرادی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند مطابق با قانون هیچ‌گونه جرمی مرتکب نشده و در عوض جرم متوجه ارائه دهندگان فیلترشکن‌ها خواهد بود. وی در ادامه بیان کرد حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی نام اصلی طرح جدید مجلس است که تحت عنوان صیانت از کاربران در فضای مجازی شناخته می‌شود.

طرح صیانت از فضای مجازی اولین بار در چه سالی مطرح شد؟

این طرح در سال ۹۷ و در زمان مجلس دهم مطرح شد، اما بررسی اولیه به مرکز پژوهش‌ها ارجاع داده شد. پس از اصلاحات مرکز پژوهش‌ها، در مرداد ۹۷ یعنی زمان مجلس یازدهم دوباره این طرح مطرح شد و در نهایت اکنون قرار است با نظر مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون فرهنگی، نسخه ۱۴۰۰/۴/۲۶ در کمیسیون مشترک بررسی شود.

تقی پور ادامه داد که پیام رسان‌های خارجی برای فعالیت در کشور باید مطابق با قوانین کشور عمل کنند که هم‌اکنون این مسئله در تمام کشورهای دنیا پیاده شده و ما نیز باید اقدام به انجام این کار کنیم. من با کلیات طرح صیانت از فضای مجازی که به وسیله مرکز پژوهش‌های مجلس به وجود آمده مخالفتی ندارم و تنها دیدگاه‌هایی در خصوص جزئیات آن دارم که به زودی عنوان خواهم کرد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به این که مردم هیچ اجباری به استفاده از پلتفرم‌های بومی نخواهند داشت عنوان کرد که پیام رسان‌های داخلی حاوی خدماتی خواهند بود که پلتفرم‌های خارجی از آن بی‌بهره بوده و علاوه‌ بر این طرح‌های تشویقی نیز در نظر گرفته شده است. این مسئله که پلتفرم‌های بومی از هیچ کمبود و ایرادی برخوردار نباشند نشدنی است،‌ چرا که هزینه چندان زیادی برای آن‌ها صورت نگرفته است.

تقی پور در انتها خاطرنشان کرد که در حال حاضر مجلس از لحاظ اطلاع‌رسانی کمی ضعف داشته و باید این ضعف هرچه سریع‌تر حل شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.