تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر : 46794

خانه‌های محیط زیست در تمامی محلات پایتخت راه‌اندازی شود

خانه‌های محیط زیست در تمامی محلات پایتخت راه‌اندازی شود

خانه‌های محیط زیست در تمامی محلات پایتخت راه‌اندازی شود رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایجاد خانه محیط زیست از جمله پروژه‌های کوچک مقیاس محله‌ای است که به‌خوبی می‌توان..

خانه‌های محیط زیست در تمامی محلات پایتخت راه‌اندازی شود

خانه‌های محیط زیست در تمامی محلات پایتخت راه‌اندازی شود

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایجاد خانه محیط زیست از جمله پروژه‌های کوچک مقیاس محله‌ای است که به‌خوبی می‌تواند ارتباط بین شهروندان با شهرداری را به عنوان یک نهاد اجتماعی و در راستای اهداف محیط زیستی مدیریت شهری برقرار کند.

به گزارش ایسنا صدراعظم نوری امروز در آیین افتتاح نخستین خانه محیط زیست سرای محلات شهر تهران گفت: بحت سرای محله بسیار مورد توجه است چون به عنوان سلول کوچکی در محله است که به‌راحتی می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند، تعامل و تبادل داشته باشد و خدمات مناسب با نیازهای شهروندان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه جای خانه محیط زیست در مجموعه سراهای محله خالی بود، گفت: امیدواریم این با اقدام موثر و موفق به سرعت در تمامی محلات شهر تهران، خانه های محیط زیست راه اندازی شوند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه پایتخت به بیش از یک خانه محیط زیست در هر منطقه نیاز دارد، اظهارکرد: شرایطی فراهم شود تا حد امکان در هر محله بیش از یک خانه محیط زیست ایجاد شود.

نوری ادامه با اشاره به طرح جامع مدیریت پسماند که به عنوان پروژه های زیرساختی در شهرداری تهران به تصویب شورا رسید و اکنون در قالب طرح "کاپ" عملیاتی شده است، گفت: خانه های محیط زیست نیز به‌راحتی می توانند در جهت عملیاتی کردن پروژه های بزرگ اقدام کنند. معتقدم این خانه ها باید به مردم اموزش دهند، فرهنگسازی و از مشارکت شهروندان جهت تحقق اهداف موردنظر استفاده کنند.

به گفته نوری مادامی‌که به صورت جز به جز و سلول به سلول وارد کاری نشویم، قادر نخواهیم بود در سطح شهر تهران با همه شهروندان صحبت کنیم. یک تجربه موفق در این خصوص خانه های سلامت هستند که به صورت شبکه های مویرگی در سطح شهر تهران پراکنده شده اند و با همه مردم در ارتباط هستند. این گونه تجارب باید به طورمرتب تکرار شوند و توسعه یابند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، وی در پایان گفت: باید برنامه‌ریزی ها به گونه ای باشد که ارتباطات واقعی شکل بگیرد یعنی در محله فرد فرد مردم با خانه محیط زیست محله خود در تعامل باشند. در این زمینه شورای اسلامی شهر تهران نیز حمایت و همکاری تام دارد تا اینگونه اقدامات با سرعت بیشتری در سطح مناطق ٢٢گانه گسترش یابد.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.