تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر : 35157

خاص‌ترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا که در هیچ گوشی دیگری نیست

خاص‌ترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا که در هیچ گوشی دیگری نیست

خاص‌ترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا که در هیچ گوشی دیگری نیستدر اینجا به بررسی منحصر به فردترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ – Samsung Galaxy S21 Ultra هستیم که نمی‌توان در گوشی‌های دیگر یافت.
سامسونگ در رویداد آنپکد سال ۲۰۲۱ خودش اطلاعات جذابی از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ با سه عضو به نام‌های گلکسی اس ۲۱، اس ۲۱ پلاس و اس۲۱ اولترا را در اختیار ما قرار داد. ما همچنین ویدیوهایی از جعبه گشایی و پیش‌نمایش این گوشی‌های جدید گلکسی را هم دیده‌ایم، ولی به خاطر شرایطی که پاندمی کروناویروس به وجود آورده، هنوز موفق نشده‌ایم آن‌ها را در دست بگیریم.
بیشتر بخوانید:
معرفی سامسونگ گلکسی S21 Ultra از زبان سازنده
بنابراین اگر شما هم کنجکاو هستید بیشتر در مورد این گوشی‌ها بدانید، این مقاله را دنبال کنید. گلکسی اس ۲۱ اولترا خاص‌ترین عضو این خانواده و البته گران قیمت‌ترین مدل آن است. اما چه چیزهایی باعث شده این گوشی ویژه باشد و سامسونگ آن را قدرتمندترین گوشی هوشمند در جهان بنامد؟
منحصر به فردترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولتراما در اینجا چند مورد از منحصر به فردترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ را گ..

خاص‌ترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا که در هیچ گوشی دیگری نیست

در اینجا به بررسی منحصر به فردترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ – Samsung Galaxy S21 Ultra هستیم که نمی‌توان در گوشی‌های دیگر یافت.

سامسونگ در رویداد آنپکد سال ۲۰۲۱ خودش اطلاعات جذابی از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ با سه عضو به نام‌های گلکسی اس ۲۱، اس ۲۱ پلاس و اس۲۱ اولترا را در اختیار ما قرار داد. ما همچنین ویدیوهایی از جعبه گشایی و پیش‌نمایش این گوشی‌های جدید گلکسی را هم دیده‌ایم، ولی به خاطر شرایطی که پاندمی کروناویروس به وجود آورده، هنوز موفق نشده‌ایم آن‌ها را در دست بگیریم.

بیشتر بخوانید:

معرفی سامسونگ گلکسی S21 Ultra از زبان سازنده

بنابراین اگر شما هم کنجکاو هستید بیشتر در مورد این گوشی‌ها بدانید، این مقاله را دنبال کنید. گلکسی اس ۲۱ اولترا خاص‌ترین عضو این خانواده و البته گران قیمت‌ترین مدل آن است. اما چه چیزهایی باعث شده این گوشی ویژه باشد و سامسونگ آن را قدرتمندترین گوشی هوشمند در جهان بنامد؟

منحصر به فردترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا

ما در اینجا چند مورد از منحصر به فردترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ را گردآوری کرده‌ایم که نمی‌توان آن‌ها را در هیچ گوشی هوشمند دیگری پیدا کرد.

امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا

اولین گوشی با پشتیبانی از Wi-Fi 6E ؛ نسل جدید استاندارد اینترنت وای فای

پشتیبانی از وای فای ۶ ای در گوشی گلکسی S21 Ultra سامسونگ جزو مهم‌ترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا است که می‌تواند استفاده از ظرفیت وای فای روی باند ۶ گیگاهرتزی را به ارمغان بیاورد. عملکرد آن مانند وای فای ۶ استاندارد با باند ۵ گیگاهرتزی است، اما کانال‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا هیچ تداخلی وجود نداشته باشد. به نقل از Wi-Fi Alliance، این استاندارد جدید می‌تواند ۱۴ کانال ۸۰ مگاهرتزی و ۷ کانال ۱۶۰ مگاهرتزی جدید را در بر بگیرد که تداخل و ازدحام را می‌کاهد.

کوالکام به عنوان یکی از طرفداران و حامیان Wi-Fi 6E می‌گوید با استفاده از روترهای گران قیمتی نظیر NetGear، سرعت وای فای با این استاندارد به ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه می رسد، تأخیر کمی در کلاس واقعیت مجازی ارائه می‌شود و قابلیت نوآورانه چند کاربره شما را به طیف ۶ گیگاهرتزی خواهد برد.

وسیع‌ترین نرخ رفرش انطباق‌پذیر نمایشگر با بازه ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز

وقتی به یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی‌های هوشمند که نمایشگر است می‌پردازیم، گلکسی اس ۲۱ اولترا توانسته در مرزهای جدیدی حرکت کند. این گوشی به یک نمایشگر با فناوری جدید LTPO OLED تجهیز شده که رکورد حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت را به دست آورده و با کاهش نرخ رفرش به ۱۰ هرتز در هنگام تماشای تصاویر ثابت، می‌تواند مصرف انرژی بهینه‌تری را به دست آورد. اینچنین نرخ رفرش انطباق‌پذیری فقط مختص به پرچمدار جدید سامسونگ است و حتی در دو مدل دیگر اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس هم وجود ندارد.

امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا

سریع‌ترین حافظه رم

یکی از منحصر به فردترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا حضور سریع‌ترین حافظه رم در تراشه آن است. حافظه رم جدید LPDDR5 1z سامسونگ می‌تواند داده‌ها را با نرخ ۶۴۰۰ مگابیت بر ثانیه انتقال دهد که ۱۶ درصد سریع‌تر از رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 در دیگر گوشی‌‌های پرچمداری همچون گلکسی نوت ۲۰ اولترا است. حافظه ۱۶ گیگابایتی در این گوشی نیز می‌تواند یک فایل ۵۱.۲ گیگابایتی را تنها در عرض ۱ ثانیه جابجا کند. این به معنای جابجایی ۱۰ فیلم با کیفیت Full HD تنها در عرض ۱ ثانیه است!

پکیج پردازش ۱z برای ماژول LPDDR5 همچنین آن را ۳۰ درصد باریک‌تر از گذشته کرده است که به معنای اشغال کمتر فضای داخلی گوشی است. این باعث شده حافظه ۱۶ گیگابایتی گوشی جدید سامسونگ فقط به ۸ چیپ نیاز داشته باشد، در حالی که نسل گذشته که از پکیج پردازش ۱y استفاده می‌کرد، برای همین مقدار ظرفیت به ۱۲ چیپ نیاز داشت.

اولین دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با توانایی ثبت رنگ ۱۲ بیت

یکی از جذاب‌ترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا تجهیز آن به یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل کوچک ۰.۸ میکرون پیکسلی است. دو گوشی قبلی سامسونگ، گلکسی اس ۲۰ اولترا و نوت ۲۰ اولترا هم به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز بودند، اما با مشکلاتی در فوکوس و ارائه موشن بلور همراه بودند. اکنون سومین نسل حسگر HM3 سامسونگ که در گوشی S21 Ultra استفاده شده، مشکلات نسل‌های گذشته را برطرف کرده است.

امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا

بیشتر بخوانید:

سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی جدید سامسونگ تصاویر واضح‌تری ثبت می‌کند

این حسگر یک سیستم فوکوس خودکار PDAF را ارائه می‌کند که دقت فوکوس را تا ۵۰ درصد بالا می‌برد (حسگر اولترا واید اس ۲۱ اولترا برای عکاسی کلوزآپ خیلی نزدیک هم استفاده می‌شود) و فناوری تصویرنگاری Smart ISO Pro HDR آن نیز حساسیت به نور را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا

با این فناوری تصویرنگاری، دوربین گوشی سامسونگ می‌تواند عکس‌هایی با رنگ ۱۲ بیت را ثبت کند که رکورد تازه‌ای برای یک دوربین در گوشی‌های هوشمند است و جزو منحصر به فردترین امکانات گلکسی اس ۲۱ اولترا محسوب می‌شود. اپل ادعاهای زیادی با عکاسی و پخش محتوای Dolby Vision HDR روی خانواده آیفون ۱۲ دارد، اما آن همچنان با رنگ ۱۲ بیت تصاویر را ثبت می‌کند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا

گوشیGalaxy S21 Ultra 5G

نمایشگر

۶.۸ اینچی Edge QHD+

Dynamic AMOLED 2X

Infinity-O Display (3200×۱۴۴۰), ۵۱۵ppi, HDR10+ certified
Adaptive 120Hz refresh rate (10~120Hz)

Eye Comfort Shield

* اندازه‌گیری بصورت قطری انجام شده، اندازه نمایشگر گلکسی S21 Ultra 5G در حالت مستطیل کامل ۶.۸اینچ و با در نظر گرفتن گوشه‌های گرد، ۶.۶ اینچ است. به دلیل گرد شدن گوشه ها و وجود حفره دوربین، سطح قابل مشاهده کمتر از این مقادیر است.
ابعاد و وزن۷۵.۶ در ۱۶۵.۱ در ۸.۹ میلی‌متر

۲۲۹g(mmWave), 227g(sub6)

دوربین

دوربین جلو:

۴۰MP Phase Detection AF, FOV 80°, F2.2, 0.7 µm

دوربین اصلی:

Quad camera

Ultra Wide: 12MP Dual Pixel AF, FOV 120°, F2.2, 1.4µm

Wide-angle: 108MP Phase Detection AF, OIS, F1.8, 0.8µm

Telephoto 1: 10MP Dual Pixel AF,
Optical 3x, OIS, F2.4, 1.22µm

Telephoto 2: 10MP Dual Pixel AF,

Optical 10x, OIS, F4.9, 1.22µm

۱۰۰X Space Zoom

Laser AF Sensor

* ۱۰۰ برابر Space Zoom شامل زوم ۱۰ برابری اپتیکال می‌شود که در ادامه با Super Resolution Zoom به ۱۰۰ برابر می‌رسد. Super Resolution Zoom از زوم دیجیتال استفاده می‌کند که ممکن است باعث اختلال در تصویر شود.
پردازنده۵nm 64-bit Octa-Core Processor

۲.۹GHz (Maximum Clock Speed) + 2.8GHz +2.2GHz

۵nm 64-bit Octa-Core Processor

۲.۸GHz (Maximum Clock Speed) + 2.4GHz +1.8GHz

* بسته به بازار و اپراتور ممکن است تغییر کند.

حافظه

۱۲ گیگابایت رم (LPDDR5) با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

۱۶ گیگابایت رم (LPDDR5) با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی

*حافظه داخلی ممکن است براساس کشور، مدل یا اپراتور مخابراتی متفاوت باشد. حافظه واقعی قابل استفاده بسته به نرم افزارهای نصب شده پیش فرض، کشور و حجم فایل‌ها و فرمت‌ آنها متفاوت است.

باتری

۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت (typical)
* مقدار اسمی برابر نتیجه آزمایش توسط طرف های ثالث است. مقدار اسمی میانگین مقادیر به دست آماده از آزمایش نمونه های متفاوت با توجه به انحراف احتمالی در ظرفیت باتری تحت استاندارد IEC 61960 است. ظرفیت نرخی (حداقل) برای گلکسی S21 Ultra برابر ۴۸۵۵ میلی‌آمپر ساعت است. عمر واقعی باتری بسته محیط شبکه، کاربرد و دیگر عوامل ممکن است متفاوت باشد.

شارژر

بهبود سرعت شارژ با شارژر بی سیم سریع ۲.۰

USB PD 3.0 (PPS) برای شارژر سریع سیمی (سازگار با AFC and QC2.0)

* WPC certified Wireless charging

* Wireless PowerShare

* قابلیت شارژ سریع بی‌سیم ۲.۰ اکنون روی استند شارژ بیسیم، شارژر بی‌سیم Duo Pad و دیگر دستگاه‌های پشتیبانی کننده از شارژ بی سیم ۱۰ واتی یا بیشتر وجود دارد که بصورت جداگانه فروخته می شوند. سرعت واقعی شارژ ممکن است بسته به استفاده واقعی، شرایط شارژ، و دیگر عوامل تغییر کند. شارژ بی‌سیم نیازمند اتصال به برق است. پیشنهاد می کنیم از کابل شارژ و یا آداپتور مسافرتی موجود در داخل جعبه استفاده کنید زیرا استفاده از تولیدات طرف‌های ثالث می تواند به استند شارژ بی‌سیم و یا شارژ بی سیم Duo Pad و شارژر بی‌سیم Trio صدمه بزند یا باعث کاهش سرعت شارژ شود.

* قابلیت اشتراک شارژ بی‌سیم PowerShare محدود به سامسونگ و یا تلفن های هوشمند دیگر برندها با شارژ بی سیم Qi ، مانند مانند Galaxy S21, 21+, S21 Ultra, Galaxy Z Fold2, Galaxy Note20, Galaxy Note20 Ultra, Galaxy S20, S20+, S20 Ultra, Z Flip, Note10, Note10+, S10e, S10, S10+, S10 5G, Fold, S9, S9+, S8, S8+, S8 Active, S7, S7 edge, S7 Active, S6, S6 edge, S6 Active, S6 edge+, Note9, Note8, Note FE, Note5 و پوشیدنی‌هایی مانند Galaxy Buds Pro, Galaxy Buds Live, Galaxy Buds, Galaxy Watch3, Galaxy Watch Active2, Galaxy Watch Active, Gear Sport, Gear S3, Galaxy Watch. اگر توان باتری پایین تر از ۳۰٪ باشد ممکن است PowerShare بی سیم عملکردی نداشته باشد. ممکن است با لوازم جانبی، کاورها، سایر گوشی‌های برندهای دیگر یا برخی از پوشیدنی های سامسونگ کار نکند. بسته به شرایط شبکه شما ممکن است روی پذیرش تماس یا خدمات داده تأثیر بگذارد.

سیستم عامل اندروید ۱۱

شبکه

[۵G]5G Non-Standalone (NSA), Standalone (SA), Sub6 / mmWave [Wi-Fi 6E] [Ultra Wideband]
*سرعت واقعی ممکن است بسته به کشور، اپراتور و محیط کاربر متغیر باشد

*نیازمند اتصال بهینه ۵G است. سرعت واقعی ممکن است بسته به کشور، اپراتور و محیط کاربر متغیر باشد

*پوشش Galileo و BeiDou ممکن است محدود باشد. BeiDou ممکن است برای کشورهای خاصی موجود نباشد.

* Ultra Wideband در گلکسی‌های S21+ و S21 Ultra پشتیبانی می‌شود.

* Wi-Fi 6E در گلکسی S21 Ultra پشتیبانی می‌شود.

پرداخت

NFC, MST
*در بازارهای منتخب موجود است. راه‌حل‌های پرداخت و ویژگی‌های موجود بسته به بازار، اپراتور، و خدمات ارائه شده ممکن است متفاوت باشد.
سنسورهاسنسور اثر انگشت اولتراسونیک، شتاب سنج‌، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور Hall، سنسور مجاورت، سنسور نور محیط
احراز هویتنوع قفل: الگو، پین، پسورد

نوع قفل بیومتریک: اثر انگشت اولتراسونیک، تشخیص چهره

صدا

پخش صوتی با کیفیت بسیار بالا

UHQ 32-bit &DSD64/128 support

PCM: Up to 32 bits, DSD: DSD64/128

* پخش DSD64 و DSD128 بسته به فرمت پرونده می تواند محدود باشد.

قالب پخش صوتی

MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, WMA, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA, APE, DSF, DFF

بلوتوث

صدای دوگانه، کدک مقیاس پذیر

* دو دستگاه متصل ممکن است تفاوت کمی در خروجی صدا نشان دهند.

* فقط در برخی از لوازم جانبی سامسونگ مثل Galaxy Buds Pro, Galaxy Buds Live, Galaxy Buds در دسترس است.

ضبط

کیفیت ضبط با AOP Mic تفویت می‌شود که نویزهای محیط‌ها را به حداقل می‌رساند.

*AOP : Acoustic Overload Point

ویدئو

فرمت پخش ویدیو

MP4, M4V, 3GP, 3G2, WMV, ASF, AVI, FLV, MKV, WEBM

اتصالات تلویزیون

بی‌سیم : Smart View (screen mirroring 1080p at 30 fps)

کابل: پشتیبانی از DisplayPort در زمان اتصال با کابل USB type-C. پشتیبانی از ویدئو در زمان اتصال با کابل HDMI. (DisplayPort 4K UHD at 60 fps)

ضد آبIP68
*تاییدیه IP68 براساس شرایط آزمایش برای عمق ۱.۵ متر آب شیرین تا ۳۰ دقیقه است. در صورت خیس شدن آن را خشک کنید. برای استفاده در ساحل یا استخر توصیه نمی شود.

منبع :phonearena-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.