تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۵۶
کد خبر : 68025

حمله لیزری کشتی نظامی چینی به جت استرالیایی!

حمله لیزری کشتی نظامی چینی به جت استرالیایی!

حمله لیزری کشتی نظامی چینی به جت استرالیایی!به نظر می رسد حمله لیزری کشتی نظامی چینی به جت استرالیایی باعث ایجاد تنش هایی بین این دو کشور شده که عمده آن به روابط سیاسی بر می گردد.
نیروی دفاعی استرالیا..

حمله لیزری کشتی نظامی چینی به جت استرالیایی!

به نظر می رسد حمله لیزری کشتی نظامی چینی به جت استرالیایی باعث ایجاد تنش هایی بین این دو کشور شده که عمده آن به روابط سیاسی بر می گردد.

نیروی دفاعی استرالیا اعلام کرده که یک کشتی نظامی چینی به یک جت نیروی هوایی استرالیا اشعه لیزر تابانده و کانبرا در این زمینه به کشتی چینی هشدار داده است. در بیانیه‌ای که نیروی دفاعی استرالیا منتشر کرده رفتار غیرحرفه‌ای نظامی چین به شدت محکوم شده است.

حمله لیزری چین به جت استرالیایی

به گفته نیروی دفاعی استرالیا اعمالی از این قبیل می‌تواند جان انسان‌ها را به خطر بیندازد. متاسفانه اشعه لیزری که کشتی چینی به جت‌ها تابانده منجر به بروز مشکلات و عوارضی نظیر سرگیجه، درد و لکه‌هایی در بینایی و حتی کوری موقت خلبانان شده است.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده با محکوم کردن این رفتار بیان داشته که در مواقعی که خلبان زمان کافی در اختیار ندارد، در معرض لیزر قرار گرفتن می‌تواند به فاجعه منتهی بشود. بر اساس آنچه استرالیا می‌گوید، روز پنجشنبه یک هواپیمای جنگی شناسایی و ضد زیردریایی استرالیا که بر فراز آب‌های آرافورا در حال رصد منطقه بوده، توسط کشتی جنگی چینی مورد هدف قرار گرفته است.

حمله لیزری

طبق آنچه استرالیایی‌ها عنوان کرده‌اند، به هنگام پرواز این جت دو کشتی چینی از ارتش آزادی بخش خلق چین در حال حرکت به سمت دریای آرافورا بوده است. گفتنی است که چین در این خصوص به اتهامات استرالیا پاسخی نداده است.

جالب اینجاست که لیزر تاباندن چینی‌ها به نیروهای ارتش استرالیا برای اولین بار نیست. در سال ۲۰۱۹ نیز خلبانان استرالیایی اعلام کردند که هنگام عبور از دریای جنوبی چین بارها مورد هدف لیزرهای این دولت قرار گرفتند. از طرف دیگر در سال ۲۰۱۸ ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که از تاریخ ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ ۲۰ مورد حادثه لیزری در شرق اقیانوس آرام انجام شده که عامل آن چین بوده است.

متاسفانه این اقدام چین می‌تواند ناشی از امضای پیمان نامه اخیر دولت استرالیا با ایالات متحده و بریتانیا باشد. در هر حال این تنش‌ها در حال افزایش است. شروع تنش‌های استرالیا و چین از زمان امضای این توافق با گفته سخنگوی وزارت خارجه چین تشدید شد. ژائو لیجان پس از امضای این قرارداد گفته بود:

استرالیا باید به طور جدی به چین به عنوان یک شریک و یا یک تهدید نگاه کند.

نظر شما درباره حمله لیزری کشتی نظامی چینی به جت استرالیایی چیست؟ آیا چین قصدی از این کار داشته یا خیر؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.