تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر : 69801

حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات پزشکی

حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات پزشکی

حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات پزشکی – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ “علی وحدت” در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری تجهیزات پزشکی «تپش» که..

حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات پزشکی – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ "علی وحدت" در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری تجهیزات پزشکی «تپش» که با حمایت ۱۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به بهره‌برداری رسیده است، ضمن تشکر از توجه سازمان اوقاف نسبت به نیازهای جوانان و حوزه دانش‌بنیان به عنوان حوزه اقتدار کشور، اظهار کرد: طی سه سال اخیر اکوسیستم نوآوری در حوزه‌های فناوری‌های سلامت و تجهیزات پزشکی در کشور شکل گرفته و امروز از شتاب‌دهنده‌های تخصصی، چهار صندوق پژوهش و فناوری تخصصی در حوزه سلامت و صندوق جسورانه بورسی و سرمایه‌گذاران علاقمند به این حوزه برخورداریم.

وی با بیان اینکه حوزه فناوری‌های تجهیزات پزشکی و صنایع مرتبط، از مولفه‌های مهم نظام سلامت هر کشور است، گفت: مطالعات گسترده‌ای در کشورهای توسعه‌یافته پیرامون چشم‌انداز نوآوری‌ در حوزه سلامت و تجیهزات پزشکی و اثربخشی اقتصادی آن‌ صورت پذیرفته است که نشان می‌دهد تنوع و سطح بالای نوآوری در تجهیزات پزشکی سهم بسزایی در افزایش کیفیت و اثربخشی نظام سلامت کشورها دارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: در آمریکا و اروپای غربی به عنوان پایگاه‌های اولیه توسعه فناوری‌های پزشکی و سلامت، این حوزه تبدیل به پیشران اقتصادی مهم شده است، اما شواهدی جدی از حرکت این پایگاه‌های توسعه فناوری به آسیا و به‌ویژه چین مشاهده می‌شود. توسعه شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشورهای در حال توسعه باعث افزایش اثربخشی ساخت و کاهش قیمت این محصولات و خدمت‌رسانی بهتر در این بازارها شده است.

وحدت در بخش دیگری از سخنان خود در مورد توسعه فناوری‌های مرتبط با تجهیزات پزشکی در کشور طی دو سال اخیر به واسطه همه‌گیری کرونا، گفت: در دو سال اخیر، ضرورت پرداختن به توسعه فناوری‌های مرتبط با تجهیزات پزشکی و افزایش ظرفیت تولید این تجهیزات بیش از پیش عیان شد و نه‌تنها برای کشورهای در حال توسعه مشکلات بزرگی ایجاد کرد که در کشورهای توسعه‌یافته نیز به‌طور محسوس ضعف‌های این بخش از نظام سلامت کشورها مشهود شد.

وی ادامه داد: در کشور ما در کنار بحران‌های ناشی از موج‌های کرونا، فشار ناشی از تحریم‌های اقتصادی نیز ضرورت توسعه فناورهای بومی و تقویت نوآوری در فناوری‌های حوزه سلامت را هرچه بیشتر آشکار کرد و اگر قابلیت اتکاء به اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه و نیز تقویت و تسهیل حمایت‌های اکوسیستمی از آنها وجود نداشت، می‌توانست تبعات سنگینی برای نظام سلامت کشور به همراه داشته باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در ایام کرونا حمایت‌های مستقیم و سریع صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی، به‌ویژه تولیدکنندگان تجهیزاتی نظیر ونتیلاتور که در امر مدیریت بحران کرونا حیاتی بودند، نقش کلیدی و مهمی در تثبیت جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های فناور محور حوزه تجهیزات پزشکی ایفا کرد به طوری که شاهد بودیم که حتی یک دستگاه ونتیلاتور هم وارد نشد و تمامی نیاز کشور از داخل تامین شد.

وحدت با بیان اینکه صندوق نوآوری با طیف وسیعی از ابزارها در تمام چرخه عمر در کنار کسب ‌وکارهای حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی قرار دارد، گفت: ارائه انواع خدمات به شتاب‌دهنده‌های تخصصی از جمله هم‌سرمایه‌گذاری، اعطای تسهیلات لیزینگ به شرکت‌های بزرگ برای خرید از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه، هم‌سرمایه‌گذاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری در کسب‌وکارهای حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی و مشارکت در تشکیل صندوق جسورانه بورسی تخصصی از خدمات این صندوق است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: طبق آمار، حدود ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان با اخذ مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند و ما در صندوق نوآوری حمایت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی بطور خاص از این شرکت‌ها داشته‌ایم. وی در پایان در مورد افزایش نفوذ حوزه دانش‌بنیان در سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار امیدواری کرد.

گفتنی است صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون ۴۲ میلیارد تومان هم‌سرمایه‌گذاری با شتاب‌دهنده‌ها داشته و ۱۵ شتاب‌دهنده نیز به عنوان عامل سرمایه‌گذاری صندوق، تایید صلاحیت شده‌اند.

پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلاتِ صندوق نوآوری برای حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.