تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 63134

حمام آفتاب+مضررات و فواید

حمام آفتاب+مضررات و فواید

فهرست۱ فواید حمام آفتاب۲ مضرات حمام آفتاب۳ بهترین مکان برای حمام آفتاب۴ استفاده از صندلی کنار استخر برای حمام آفتاب نور خورشید سرشار از ویتامین D میباشد ، و از آنجایی که منابع زیادی برای تامین این ویتامین وجود ندارد . استفاده از نور خورشید برای جذب ویتامین D یک راهکار فوق العاده می باشد …

نور خورشید سرشار از ویتامین D میباشد ، و از آنجایی که منابع زیادی برای تامین این ویتامین وجود ندارد . استفاده از نور خورشید برای جذب ویتامین D یک راهکار فوق العاده می باشد .
گذشته از اینها قرار گرفتن در برابر نور خورشید فواید دیگری نیز دارد ، نور خورشید می تواند با کاهش میزان کورتیزول در بدن ، در کاهش میزان استرس موثر باشد .اگر شما یک تخت کنار استخری یا صندلی کنار استخری داشته باشید به راحتی میتوانید از حمام آفتاب لذت ببرید.
قرار گرفتن در مقابل نور خورشید که اصطلاحاً حمام‌افتاب گفته می شود ، امروزه بسیار رایج شده است . البته افراد امروز بیشتر به خاطر برنزه شدن ، از حمام آفتاب استفاده می کنند . در واقع برنزه شدن در جامعه تبدیل به یک مد شده است ، که مانند بسیاری از کارها ، زیاده روی در آن می تواند مضراتی به همراه داشته باشد .
حمام آفتاب در فصل تابستان بسیار رایج می باشد ، به دلیل اینکه زاویه تابش خورشید به گونه ای می باشد که می تواند بیشترین تاثیر را بر بدن بگذارد . اما اگر می‌خواهید حمام آفتاب بگیرید باید دقت داشته باشید ، که در صورت زیاده روی مضراتی متوجه بدن شما خواهد شد . به همین دلیل باید در گرفتن حمام آفتاب زیاده روی نکنید .
بهترین مکان برای گرفتن حمام آفتاب کنار دریا می باشد ، گرفتن حمام آفتاب در ساحل بسیار لذت بخش می باشد . دلیل دیگر این کار این است که بعد از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید ، می‌توانید با استفاده از آب پوست خود را دوباره مرطوب کنید .
آب از دست رفته پوست به وسیله نور خورشید باید جبران شود ، به همین دلیل بعد از گرفتن حمام آفتاب پیشنهاد می شود که به داخل دریا یا استخر بروید .

فواید و مضرات حمام آفتاب

فواید حمام آفتاب

حمام آفتاب می تواند بخش بسیار مهمی از ویتامین D  مورد نیاز بدن را جبران کند . این ویتامین می‌تواند تاثیرات زیادی در سلامتی بدن شما داشته باشد .
ویتامین D می تواند موجب کاهش پوکی استخوان شود ، همچنین مقاومت دندانها را افزایش داده و از پوسیدگی آن جلوگیری می کند . یکی دیگر از فواید مهم ویتامین دی جلوگیری از به وجود آمدن آلزایمر ، و زوال عقل می باشد .
ویتامین D می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند ، همچنین تاثیر زیادی در تقویت مو و رشد بهتر آن دارد . برخی از دانشمندان و پزشکان عقیده دارند که این ویتامین می‌تواند در جلوگیری از سرطان مفید باشد .
دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ویتامین دی می تواند در کاهش تنگی نفس موثر باشد .
همانگونه که قبلا هم اشاره کردیم یکی دیگر از فواید نور خورشید ، کاهش قابل توجه میزان استرس می باشد . کاهش استرس امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، به دلیل اینکه استرس یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی امروزی شده است .
کورتیزول ماده می‌باشد که به هنگام وجود استرس در بدن تولید می شود ، کاهش میزان کورتیزول رابطه مستقیمی با کاهش میزان استرس دارد . نور خورشید می تواند تا حدود زیادی در کاهش میزان کورتیزول بدن موثر باشد . همچنین کورتیزول می تواند باعث به وجود آمدن اشتهای کاذب شود . کاهش میزان کورتیزول می‌تواند در کاهش وزن بدن موثر باشد ، به دلیل اینکه باعث می شود تا شما اشتهای کاذب خود را از دست بدهید .
امروزه افراد زیادی در کشور ما از مشکل کمبود ویتامین دی رنج می برند ، این موضوع به دلیل  افزایش زندگی آپارتمانی به وجود آمده است . کمبود این ویتامین می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به بدن شما وارد کند . پزشکان امروزه کمبود ویتامین دی را با استفاده از قرص های ویتامین جبران می کنند .
اما بهترین راهکار برای تامین ویتامین دی استفاده از نور خورشید می باشد .

فواید و مضرات حمام آفتاب
مضرات حمام آفتاب

حمام آفتاب نیز به مانند بسیاری از کارهای دیگر ، در اثر زیاده روی مضراتی برای شما در پی خواهد داشت . قرار گرفتن در مقابل نور خورشید برای مدت طولانی ، می‌تواند موجب آفتاب سوختگی پوست شود . این سوختگی گاهی اوقات می‌تواند بسیار شدید باشد ، که برای درمان آن مجبور باشید به پزشک مراجعه کنید .
نور خورشید می تواند رطوبت پوست را از بین ببرد ، و موجب ایجاد خشکی در پوست شما شود . به همین دلیل هنگام قرار گرفتن در مقابل نور خورشید ، باید کاملا مراقب باشید .
توصیه می کنیم که اگر می‌خواهید تمام آفتاب بگیرید  و یا پوست خود را برنزه کنید ، زمان قرار گرفتن در مقابل نور خورشید را به مرور زمان افزایش دهید . قرار گرفتن در مقابل نور خورشید را هدف فقط چند دقیقه افزایش دهید ، با این روش می‌توانید تا حدود زیادی مضرات نور خورشید را کاهش دهید .
اگر برای مدت طولانی در برابر نور آفتاب قرار بگیرید ، مشکلاتی از قبیل پیری پوست و حتی سرطان ممکن است برای شما به وجود بیاید . یکی دیگر از بیماری های شایعی که در اثر نور خورشید به وجود می آید اگزما می باشد .
پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از اینکه در برابر نور خورشید قرار بگیرید ، از انواع کرم و لوسیون های ضد آفتاب استفاده کنید . کرم های ضد آفتاب موجب می‌شوند ، تا بسیاری از اشعه های مضر خورشید خنثی شوند .
اگر در نظر دارید تا پوست خود را برنزه کنید ، پیشنهاد می کنیم برای این کار از روش طبیعی استفاده کنید . برخی از دوستان آنها به عنوان تسریع کننده استفاده می‌شوند ، که می‌تواند عوارض زیادی برای پوست شما داشته باشد .


بهترین مکان برای حمام آفتاب

بهترین زمان برای گرفتن حمام آفتاب فصل تابستان می‌باشد ، زاویه تابش نور خورشید در این فصل بسیار مناسب می باشد .
شما تقریباً در هر مکانی می توانید تمام آفتاب بگیرید ، و بدن خود را در معرض تابش نور خورشید قرار دهید . سواحل کنار دریا و همچنین کنار استخر ، بهترین مکان ها برای گرفتن حمام آفتاب می باشند . اما اگر به این مکان ها دسترسی ندارید به سادگی می توانید در حیاط منزل خود حمام آفتاب بگیرید . برای این کار حتی می‌توانید از پشت بام منزل خود استفاده کنید .
اگر می‌خواهید مضرات نور خورشید را به حداقل برسانید ، زمان مناسب را برای گرفتن حمام آفتاب استفاده کنید . بهترین زمان برای این کار قبل از ساعت ۱۰ صبح و همچنین بعد از ساعت ۴ بعد از ظهر در فصل تابستان می باشد . در این ساعت ها میزان تابش نور خورشید شدید نمی باشد ، به همین دلیل می توانید با خیال راحت از نور خورشید لذت ببرید .
بعد از گرفتن حمام آفتاب حتماً باید رطوبت از دست رفته پوست را به آن بازگردانید ، برای این کار استفاده از استخر  یا دوش گرفتن بسیار مفید می باشد . به همین دلیل است که بهترین مکان برای گرفتن حمام آفتاب در کنار آب می باشد .
زمانی که در مقابل نور خورشید دراز کشیده اید از مایعات به ویژه آب استفاده کنید . مایعات بدن در اثر تابش نور خورشید تبخیر می‌شود ، به همین دلیل برای اینکه با کمبود آب بدن مواجه نشوید باید آن را جایگزین کنید .
بعد از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید پوست شما خشک می‌شود ، به همین دلیل باید از کرم‌های مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید . برای این کار می‌توانید بعد از حمام آفتاب دوش بگیرید ، و سپس از کرم های مرطوب کننده برای پوست استفاده کنید .

 

استفاده از صندلی کنار استخر برای حمام آفتاب

برای اینکه حمام آفتاب تبدیل به یک کار لذت بخش شود می توانید از وسایل مختلفی استفاده کنید . شما زمان نسبتا طولانی را در مقابل نور خورشید قرار خواهد گرفت ، این زمان ممکن است بین ۲۰ دقیقه الی یک ساعت متغیر باشد . برای اینکه در این مدت احساس خستگی نکنید می توانید از یک صندلی مخصوص استفاده کنید .
صندلی کنار استخر بهترین وسیله برای گرفتن حمام آفتاب می باشد . شما می توانید به راحتی بر روی این صندلی دراز بکشید و از لحظات خود لذت ببرید .
طراحی صندلی کنار استخر یا همان تخت کنار استخر به گونه ای می باشد که ، شما میتوانید به راحتی بر روی آن دراز بکشید و استراحت کنید . بهترین ماده اولیه برای تولید تخت های کنار استخر پلاستیک و پلیمر می باشد ، اما از مواد اولیه دیگری نیز همچون چوب و فلز ، برای ساخت صندلی کنار استخر استفاده می‌شود .
صندلی کنار استخر چوبی شاید در ظاهر کمی عجیب به نظر بیاید ، به دلیل اینکه چوب در مجاورت آب بسیار آسیب پذیر می باشد . که باعث می شود استفاده از چوب برای ساخت صندلی کنار استخر ، کمی غیر منطقی به نظر بیاید . اما توپ هایی که برای این منظور استفاده می‌شوند ، به خوبی در برابر نفوذ آب عایق می‌شوند .
البته صندلی کنار استخر فقط مخصوص استفاده در کنار استخر و یا دریا نمی باشد . شما می‌توانید این صندلی را در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید . تخت کنار استخر را می‌توانید در حیاط و تراس منزل خود قرار دهید .

 

منبع:https://villasaze.ir

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.