تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
کد خبر : 18593

حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ با فوکوس خودکار سریع‌تر معرفی شد

حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ با فوکوس خودکار سریع‌تر معرفی شد

حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ با فوکوس خودکار سریع‌تر معرفی شد حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ معرفی شد. این سنسور برای نخستین بار از دو فناوری Dual Pixel و Tetracell استفاده می‌کند.
سامسونگ، غول کره‌ای دنیای فناوری امروز از حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 خود رونمایی کرد. این اولین حسگر دوربین سامسونگ است که به تکنولوژی‌های Dual Pixel و Tetracell تجهیز شده است.
دو تکنولوژی جدید در حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ این حسگر جدید دارای اندازه حسگر ۱/۱.۳۱ اینچ است که اندازه پیکسل‌های ۱.۲ میکرومتری را ارائه می‌کند. GN1 با فوکوس خودکار تشخیص فاز ۱۰۰ میلیون عاملی همراه است. علاوه بر این دو فناوری Dual Pixel و Tetracell که به ادعای این شرکت می‌توانند عکس‌های باکیفیت و سرعت فوکوس بالاتری را در اختیار گوشی‌های هوشمند بگذارند نیز در این حسگر دوربین تعبیه شده است.
تکنولوژی Tetracell برای ادغام هر ۴ پیکسل در ۱ پیکسل استفاده می‌شود، در حالی که تکنولوژی ISOCELL Plus برای بررسی کراس تاک پیکسل، به حداقل رساندن از دست رفتن اپتیکال و ثبت بیشتر ج..

حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ با فوکوس خودکار سریع‌تر معرفی شد

حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ معرفی شد. این سنسور برای نخستین بار از دو فناوری Dual Pixel و Tetracell استفاده می‌کند.

سامسونگ، غول کره‌ای دنیای فناوری امروز از حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 خود رونمایی کرد. این اولین حسگر دوربین سامسونگ است که به تکنولوژی‌های Dual Pixel و Tetracell تجهیز شده است.

دو تکنولوژی جدید در حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ

این حسگر جدید دارای اندازه حسگر ۱/۱.۳۱ اینچ است که اندازه پیکسل‌های ۱.۲ میکرومتری را ارائه می‌کند. GN1 با فوکوس خودکار تشخیص فاز ۱۰۰ میلیون عاملی همراه است. علاوه بر این دو فناوری Dual Pixel و Tetracell که به ادعای این شرکت می‌توانند عکس‌های باکیفیت و سرعت فوکوس بالاتری را در اختیار گوشی‌های هوشمند بگذارند نیز در این حسگر دوربین تعبیه شده است.

تکنولوژی Tetracell برای ادغام هر ۴ پیکسل در ۱ پیکسل استفاده می‌شود، در حالی که تکنولوژی ISOCELL Plus برای بررسی کراس تاک پیکسل، به حداقل رساندن از دست رفتن اپتیکال و ثبت بیشتر جزئیات در اینجا حضور دارد. از دیگر ویژگی‌های این حسگر می‌تواند به HDR در لحظه، لرزشگیر عکس بر پایه‌ی چرخش، فیلمبرداری ۸K/30fps و فیلمبرداری ۴۰۰ فریم بر ثانیه‌ای در وضوح ۱۰۸۰p بدون فوکوس خودکار و ۲۴۰ فریم بر ثانیه‌ای با پشتیبانی از فوکوس خودکار اشاره کرد.

حسگر دوربین 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ

GN1 به لطف فناوری پیکسل باینینگ می‌تواند عکس‌هایی با وضوح ۱۰۰ مگاپیکسلی بگیرد. سامسونگ در توصیف عملکرد این حسگر می‌گوید که تکنولوژی Dual Pixel همراه با یک پیکسل بین دو دیود حساس به نور کنار به کنار قرار گرفته است که می‌تواند نور را برای تشخیص فاز، از زوایای مختلفی دریافت کند. همراه پیکسل‌های فعالی که با عوامل فوکوس خودکار کار می‌کنند، این حسگر می‌تواند از هر گوشه و در هر لحظه‌ای، حتی در شرایط نوری کم، یک شیء ثابت یا متحرک را تشخیص داده و روی آن فوکوس کند.

به نظر می‌رسد سامسونگ این حسگر دوربین را برای رقابت با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX689 شرکت سونی که در پرچمداران مختلفی از جمله وان پلاس ۸ پرو و اوپو فایند ایکس ۲ پرو استفاده شده، توسعه داده است. باید منتظر ماند و دید آیا سامسونگ این سنسور جدید را در گوشی‌های سری نوت پیش روی خودش استفاده می‌کند، یا شاهد حضور آن در گوشی منعطف بعدی‌اش خواهیم بود.

حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 شرکت سامسونگ از اواخر ماه جاری میلادی به تولید انبوه خواهد رسید؛ بنابراین می‌توانیم انتظار حضور آن در گوشی‌هایی که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند را داشته باشیم.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.