تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۶:۳۶
کد خبر : 42076

حسن پور: برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید اعتماد را به مردم بازگرداند

حسن پور: برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید اعتماد را به مردم بازگرداند

حسن پور: برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید اعتماد را به مردم بازگرداند یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل ندانم کاری های برخی از مسئولان در مجلس و دولت و سا..

حسن پور: برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید اعتماد را به مردم بازگرداند

حسن پور: برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید اعتماد را به مردم بازگرداند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل ندانم کاری های برخی از مسئولان در مجلس و دولت و سایر قوا، مردم نسبت به عملکرد مسئولان گلایه داشته و برای افزایش انگیزه مردم به منظور مشارکت در انتخابات باید اعتماد را به آنان بازگرداند.

شهباز حسن پور بیگلری در گفت وگو با ایسنا، درباره راه های افزایش انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات، بیان کرد: اصل نظام جمهوری اسلامی بر مشارکت مردم است. زمانی که می گوییم جمهوری اسلامی تنها نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی در جهان است، یعنی نظام ما دارای پشتوانه قوی مردمی است. در دهه ۵۰ نیز مردم با رای حداکثری به جمهوری اسلامی این امر را به دنیا ثابت کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: اینکه می گوییم نه شرقی و نه غربی برخاسته از رای و مشارکت حداکثری مردم است. ما بایستی قدر این مهم را بدانیم چراکه مشروعیت نظام ما از رای مردم است. اگر توطئه های رنگارنگ تا به امروز یکی پس از دیگری خنثی شده است به دلیل هشیاری و حضور و مشارکت مردم است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس تصریح کرد: در خصوص انتخابات سال ۱۴۰۰ مقام معظم رهبری فرمودند که مردم باید مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند. فلذا تلاش برای افزایش انگیزه مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید به عنوان یک اصل در دستور کار تمام مسئولان قرار گیرد. متاسفانه به دلیل ندانم کاری های برخی از مسئولان در مجلس و دولت و سایر قوا، مردم نسبت به عملکرد مسئولان گلایه و ابهام دارند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تاکید کرد: یکی از بخش هایی که امروز برای مردم محل سوال و چه بسا ناامیدی شده است وضعیت بورس است که به اعتماد عمومی مردم لطمه زد. از سوی دیگر وقتی که گفته می شود ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین همه کالاهای اساسی مردم تخصیص یافته اما قیمت کالاها سر به فلک می کشد، برای مردم جای سوال است که علت این لجام گسیختگی چیست؟

نماینده مردم سیرجان افزود: برای افزایش انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات باید اعتماد را به آنان بازگرداند. با شناختی که از مردم دارم می توانم بگویم مردم ما در عین گلایه مندی از ناکارآمدی برخی از مسئولان، اما نظام و انقلاب و رهبر خود را دوست داشته و همواره با حضور در صحنه از نظام خود پشتیبانی می کنند. مردم با حضور در پای صندوق های رای سرنوشت خود را با دست خود رقم خواهند زد.

حسن پور در پایان خاطرنشان کرد: ما شاهد هستیم که جو کشور نیز رفته رفته به سمت انتخاباتی شدن پیش می رود اما فعلا شور و حالی که در سال های گذشته بود، ایجاد نشده است. یکی از دلایل آن این است که جناح های مختلف سیاسی هنوز اعلام نظر در خصوص کاندیداهای خود نکرده اند. قطعا با حضور چهره های مختلف سیاسی در عرصه رقابت ها مردم نیز پای صندوق های رای آمده و سرنوشت خودشان را تعیین خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.