تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۱۴
کد خبر : 39215

حرکت مریخ‌نورد “استقامت” در مریخ+فیلم

حرکت مریخ‌نورد “استقامت” در مریخ+فیلم

حرکت مریخ‌نورد “استقامت” در مریخ+فیلم ناسا دو ویدئو از برخورد گرد و غبار مریخ به مریخ‌نورد و صدای حرکت چرخ‌های “استقامت” منتشر کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، مریخ نورد استقامت ناسا به آرا..

حرکت مریخ‌نورد "استقامت" در مریخ+فیلم

حرکت مریخ‌نورد "استقامت" در مریخ+فیلم

ناسا دو ویدئو از برخورد گرد و غبار مریخ به مریخ‌نورد و صدای حرکت چرخ‌های "استقامت" منتشر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، مریخ نورد استقامت ناسا به آرامی در مریخ حرکت می‌کند اما اکنون می‌توانیم صدای چرخش لاستیک‌های آن در خاک مریخ را از فاصله ۲۳۹ میلیون مایلی بشنویم. آژانس فضایی آمریکا اولین ویدئو از صدای شش چرخ این مریخ نورد که در حال بررسی دهانه جزرو برای جستجوی نشانه‌های باستانی زندگی است، به اشتراک گذاشته است.

مریخ نورد استقامت که با نام "پرسی"(Percy) نیز شناخته می‌شود اولین مواجهه خود با گرد و غبار عظیمی که از سمت چپ و راست به سمت بازوی رباتیک آن می‌وزد را به اشتراک گذاشت. در ویدیوئی کوتاه که به تیم محققان ناسا ارسال شده ابر گرد و غباری را در فاصله دور نشان می‌دهد.

مریخ نورد استقامت ۱۸ فوریه در مریخ فرود آمد و از آن زمان گالری تصاویر خیره کننده‌ای از دنیای مریخ، همراه با صدای باد و شلیک لیزر آن به اهداف را به اشتراک گذاشته است. با این حال، جدیدترین صدای ضبط شده از مریخ به افرادی که آن را می‌بینند این احساس را می‌دهد که گویی آنها نیز در آنجا همراه با این مریخ نورد حضور دارند و افراد می‌توانند صدای حرکت لاستیک‌ها و قطعات مکانیکی را در خاک مریخ بشنوند.

این صداها هفتم مارس توسط میکروفن ورود، در حال فرود و فرود(EDL) مریخ نورد استقامت ضبط شدند. میکروفن خارجی این مریخ نورد یکی از تجهیزات بی‌نظیر آن است و ناسا امیدوار است که بتواند توسط آن بینش و اطلاعات بیشتری درباره حیات مریخ به دست آورد.

"وندی ورما"(Vandi Verma) مهندس ارشد آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا گفت: دو کلیپ صوتی وجود دارد که یکی از آنها خام و دیگری تلفیق کوتاه‌تر صداها است. در ویدیو اولیه، صداهای فیلتر نشده حرکت مریخ نورد شنیده می‌شود. در کلیپ دوم، طیف وسیعی از صداهای حرکت چرخ‌های مریخ‌نورد هنگام بررسی ناحیه موردنظر پخش می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.