تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر : 41179

حتی لینکدین هم از کلاب هاوس تقلید می‌کند

حتی لینکدین هم از کلاب هاوس تقلید می‌کند

حتی لینکدین هم از کلاب هاوس تقلید می‌کندبه نظر می‌رسد که تقریباً هر شرکت بزرگ فناوری در حال کار بر روی یک ویژگی صوتی اجتماعی شبیه به کلاب هاوس است. ویژگی جدید اسپیس توییتر اکنون در حال گسترش است، طبق گزارشات فیس بوک در حال توسعه ویژگی مشابه کلاب هاوس است، اسپاتیفای در حال ساخت یک سیستم مشابه کلاب هاوس است، مارک کوبان در حال ساخت سیستم مشابه کلاب هاوس است، حتی اسلک نیز درگیر ساخت یک سیستم مشابه کلاب هاوس است. ‌ایده فضای صوتی مشترک، که از کلاب هاوس و به طور عمده به عنوان یک باشگاه انحصاری برای سرمایه‌گذاران و نخبگان فناوری آغاز شد، کاملاً موفق شده است. این شرکت به تک کرانچ گفت و تأیید کرد که شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین در حال کار بر روی ویژگی شبکه صوتی خود است.
کلاب هاوس در مدت نسبتاً کم توانسته است تا به محبوبیت بالایی دست پیدا کنداما کلاب هاوس چیست؟ کلاب هاوس یک برنامه صوتی اجتماعی معروف و موفق است که به افراد اجازه می‌دهد با یکدیگر ویدیوی لایو منتشر کنند. تعداد افرادی که می‌توانند در یک زمان صحبت کنند از ۱۰ نفر بیشتر است و در صورت وجود ظرفیت کافی در لایو روم، می‌تواند حداکثر ۸۰۰۰ نفر..

حتی لینکدین هم از کلاب هاوس تقلید می‌کند

به نظر می‌رسد که تقریباً هر شرکت بزرگ فناوری در حال کار بر روی یک ویژگی صوتی اجتماعی شبیه به کلاب هاوس است. ویژگی جدید اسپیس توییتر اکنون در حال گسترش است، طبق گزارشات فیس بوک در حال توسعه ویژگی مشابه کلاب هاوس است، اسپاتیفای در حال ساخت یک سیستم مشابه کلاب هاوس است، مارک کوبان در حال ساخت سیستم مشابه کلاب هاوس است، حتی اسلک نیز درگیر ساخت یک سیستم مشابه کلاب هاوس است. ‌ایده فضای صوتی مشترک، که از کلاب هاوس و به طور عمده به عنوان یک باشگاه انحصاری برای سرمایه‌گذاران و نخبگان فناوری آغاز شد، کاملاً موفق شده است. این شرکت به تک کرانچ گفت و تأیید کرد که شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین در حال کار بر روی ویژگی شبکه صوتی خود است.

کلاب هاوس در مدت نسبتاً کم توانسته است تا به محبوبیت بالایی دست پیدا کند

اما کلاب هاوس چیست؟ کلاب هاوس یک برنامه صوتی اجتماعی معروف و موفق است که به افراد اجازه می‌دهد با یکدیگر ویدیوی لایو منتشر کنند. تعداد افرادی که می‌توانند در یک زمان صحبت کنند از ۱۰ نفر بیشتر است و در صورت وجود ظرفیت کافی در لایو روم، می‌تواند حداکثر ۸۰۰۰ نفر را در خود جای دهد. کلاب هاوس نیازی به دسترسی به دوربین برای عملکرد صحیح ندارد.

برنامه رسانه‌های اجتماعی با نام کلاب هاوس برنامه‌ای است که تنها برای ایجاد ارتباطات بین کاربران به صدا متکی است. کاربران کلاب هاوس ممکن است نتوانند یکدیگر را در حین مکالمه ببینند، اما مطمئناً می‌توانند صحبت‌های گروهشان را بشنوند. در حال حاضر، این برنامه فقط برای کاربران آی او اس و آیپد او اس از طریق اپ استور در دسترس است. در اواخر ژانویه، کلاب هاوس در یک پست در وبلاگ خود گفت که به زودی کار بر روی برنامه اندروید خود را آغاز می‌کند

لینکدین در بیانیه‌ای به تک کرانچ گفت:

ما در حال انجام آزمایشات اولیه برای ایجاد یک تجربه صوتی منحصر به فرد و مرتبط با هویت حرفه‌ای شما هستیم و ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه می‌توانیم صدا را به قسمت‌های دیگر لینکدین مانند رویداد‌ها و گروه‌ها برسانیم تا به اعضای خود راه‌های بیشتری برای اتصال به انجمن خود ارائه دهیم.

لینکدین پس از انتشار این مقاله، همان عبارت را با د ورج به اشتراک گذاشت.

علاوه بر لینکدین فیس بوک و توییتر نیز به دنبال اضافه کردن ویژگی مشابه کلاب هاوس به پلتفرم‌های خود هستند

لینکدین کلاب هاوس

لینکدین گفت که این ویژگی به زودی مرحله آزمایشی بتای خود را آغاز می‌کند. همچنین، نمونه‌ای از این ویژگی به طور آزمایشی توسط لینکدین با تک کرانچ به اشتراک گذاشته است. مانند کلاب هاوس و تویتتر اسپیس، یک ویژگی از بلندگو‌ها در جلو و مرکز و لیستی از افراد مخاطب در پایین صفحه استفاده می‌کند.

کاملاً مشخص است که چرا لینکدین به دنبال اضافه کردن ویژگی مشترک کلاب هاوس است، چراکه محبوبیت این برنامه در اپ استور اپل بسیار بالا است. اشخاص بزرگی مثل ایلان ماسک که مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس است، از این برنامه استفاده می‌کنند. میزان کاربران این برنامه نسبت به سال گذشته حدود ۴ برابر شده است.

اگرچه رقبای لینکدین یعنی پروژه مشابه کلاب هاوس توسط توییتر یعنی توییتر اسپیس، در حال آزمایشی یا همان بتا قرار دارد، اما این شرکت همچنان در حال افزودن مجموعه کاملی از ابزار‌های مفید و جالب به آن است. در واقع، فقط ماه گذشته بود که توییتر برنامه‌های خود را برای ایجاد یک پلتفرم برای اشتراک محتوا توسط سازندگان بزرگتر از طریق ویژگی جدید سوپر فالو جدید اعلام کرد و این تنها یک مثال از مجموعه اقدامات توییتر است. این شرکت امسال از طریق واسطه‌های مختلف، وارد فضای خبرنامه شد. در همین حال، فیس بوک در طول عمری که دارد، چندین ویژگی متمرکز بر بهبود تجربه خالقان محتوا را ارائه کرده است، اما اخیراً در ابزار‌هایی مانند خبرنامه نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

اینستاگرام نیز امیدوار است که بتواند افراد بیشتری را به‌وسیله ویژگی جدید لایو رومز در یک باره به‌طور هم‌زمان گرد هم آورد. بنابراین، امروز ویژگی لایور رومز به اینستاگرام اضافه شد. این ویژگی به‌صورت جهانی در دسترس خواهد بود و به چهار نفر این امکان را می‌دهد تا به‌طور هم‌زمان ویدیوهای لایو را در اینستاگرام منتشر کنند. این در حالی است که قبل از معرفی این ویژگی، تنها دو نفر به‌صورت هم‌زمان می‌توانستند ویدیوهای لایو را در اینستاگرام منتشر کنند. مسئولان این برنامه امروز در وبلاگ خود اظهار داشتند که امیدوار هستند این ویژگی باعث ترغیب مردم به شروع «گفتگوی زنده» یا برگزاری «پادکست‌ها» و جلسات مختلف یا همکاری با سایر سازندگان شود.

لینکدین تلاش می‌کند تا خالقان محتوا را به سرویس خود جذب کند

توانایی قرار دادن ویدیوهای لایو در اینستاگرام توسط چهار نفر به‌صورت هم‌زمان به این معنی است که لایو رومز می‌تواند مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. تمام فالوور ها و همه افرادی که در این رویداد شرکت می‌کنند، می‌توانند چهار نفر را مشاهده می‌کنند و مطابق با اعلان‌های خود آن را دنبال کنند. با این حال، هرکسی که توسط شرکت‌کنندگان فعال مسدود شود، نمی‌تواند در پخش مستقیم شرکت کند.

با این حال، برخلاف کلاب هاوس، لایو اینستاگرام مردم را مجبور به حضور در دوربین می‌کند، که این امر باعث جذاب‌تر شدن استفاده از این ویژگی جدید اینستاگرام برای کاربران مختلف می‌شود. دلیل رونق این ویژگی این است که فقط به یک تلفن احتیاج دارد و انتظارات مردم از کیفیت صدا را کاهش می‌دهد. مردم اغلب در هنگام برگزاری لایو در اینستاگرام سوار اتومبیل می‌شوند و در مکان‌های پر سر و صدا قدم می‌زنند یا با کاربران صحبت می‌کنند. با این حال، وقتی مردم می‌توانند به‌وسیله این ویژگی به‌راحتی با فالوور های خود و دیگر کاربران اینستاگرام صحبت کنند و موارد مختلف را به اشتراک گذارند، ویژگی لایو رومز ممکن است باعث پیشرفت مناسب پلتفرم اینستاگرام شود. به‌طور کلی، وجود چهار نفر در یک لایو اینستاگرام به‌طور هم‌زمان می‌تواند جذابیت آن لایو را چند برابر کند.

لینکدین قبلاً تلاش کرده است تا با استفاده از ابزاری مانند حالت جدید کریتور که شما را به عنوان خالق محتوای لینکدین در پروفایل شما نشان می‌دهد، خود را به پلتفرمی برای سازندگان تبدیل کند. یک ویژگی که شبیه به کلاب هاوس است در واقع یک همسو با هدف لینکدین به نظر می‌رسد. این تمرکز بر روی جذب سازندگان، لینکدین را از نظر گسترش ویژگی مشابه کلاب هاوس تسوط خود، در مقایسه با سایر پروژه‌های فیس بوک، توییتر، تلگرام یا دیسکورد، از نظر رقابتی در موقعیت خاص قرار می‌دهد چراکه همه آن‌ها دارای ویژگی‌های شبکه مبتنی بر صدا در مراحل مختلف توسعه در این زمان هستند. لینکدین بیان کرده است که توسعه ویژگی‌های شبکه مبتنی بر صدا به دلیل این اتفاق افتاده است که اعضای این پلتفرم و افراد خلاق درخواست راه‌های بیشتری برای برقراری ارتباط در این پلتفرم کرده اند.

منبع: The Verge

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.