تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۴۵
کد خبر : 69562

حال بد بازار ارزهای دیجیتال؛ آیا بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری را خواهیم دید؟

حال بد بازار ارزهای دیجیتال؛ آیا بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری را خواهیم دید؟

حال بد بازار ارزهای دیجیتال؛ آیا بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری را خواهیم دید؟این روزها همزمان با جنگ روسیه و اوکراین، حال بازار ارزهای دیجیتال نیز بد است اما برخی مدعی اند که بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری را خواه..

حال بد بازار ارزهای دیجیتال؛ آیا بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری را خواهیم دید؟

این روزها همزمان با جنگ روسیه و اوکراین، حال بازار ارزهای دیجیتال نیز بد است اما برخی مدعی اند که بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری را خواهیم دید!

طبق معمول بازارهای مالی دنیا از اتفاقات ناگواری که طی هفته‌های اخیر افتاده، متأثر شده و دچار نوساناتی مقطعی گردیده است. یکی از مهمترین عواملی که تأثیر ناخوشایندی روی بازار گذاشته است، فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است.

شاید بسیاری از کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستند گمان کنند که به علت ماهیت غیرمتمرکز بودن رمز ارزها، آنها از عوامل بنیادی و سیاسی تأثیرپذیری ندارند اما تا به امروز خلاف این نظر ثابت شده و بازار کریپتوها نیز همچون سایر بازارهای مالی به شدت نوسان داشته است.

ماجرای بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری چیست؟

بیت کوین 100 هزار دلاری

یکی از مهمترین عواملی که طی روزها و هفته‌های اخیر تأثیر شدیدی روی بازار ارزهای دیجیتال و بازار سهام گذاشته است، جنگ میان روسیه و اوکراین و تحریم‌های جو بایدن است. در این میان عده‌ای از کارشناسان بازار معتقدند که بیت کوین همان طلا است منتهی از نوع دیجیتالی آن و بر این باور هستند که بیت کوین دارایی امنی تلقی می‌شود.

البته نمی‌توان بار تمامی منفی‌های این روزها را روی دوش جنگ روسیه و اوکراین انداخت. وقوع جنگ و افزایش تنش‌ها و تشدید تحریم‌های غرب و کشورهای اروپایی موجب ریزش بازار شد اما بعد از آن ارزش روبل به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد و عده بسیاری برای اینکه ارزش پول آنها از گزند حوادث در امان بماند، روی به خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال آوردند.

در همین بحبوحه جو بایدن دستور نظارت بیشتر بر بازار رمز ارزها را صادر کرد و فرمان اجرایی وی باعث ایجاد بدبینی شد. گفتنی است که برخی از کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که اقدام بایدن کاملا مثبت است و می‌تواند منجر به احیای بازار از دست رفته ارزهای دیجیتال شود.

بیت کوین 100 هزار دلاری

به گفته فرامرز صحرایی، یکی از کارشناسان حوزه کریپتوکارنسی‌ها، هر چه بیشتر به سمت جلو حرکت می‌کنیم، افراد بیشتری وارد بازار می‌شوند. به تبع آن هر چه افراد بیشتری وارد بازار می‌شوند، سرمایه بیشتری وارد جریان نقدینگی خواهد شد. اینها باعث می‌شود تا بازار رشد کند. رشد بیشتر باعث می‌شود تا مقبولیت اجتماعی رمز ارزها افزایش یابد و در نتیجه بازار قانون پذیرتر خواهد شد.

به اعتقاد وی، امروزه نه تنها در ایران بلکه در تمام نقاط جهان خلأهای زیادی در رابطه با قانون‌گذاری‌های حوزه ارز دیجیتال وجود دارد. از طرفی دولت‌ها هنوز با این بازار پویا و غیرمتمرکز میانه خوبی ندارند و برخورد صحیحی در این رابطه صورت نپذیرفته است. مسئله به قدری عجیب است که برخی از دولت‌ها نه آن را رد می‌کنند و نه قبول و از طرف دیگر دولتی مانند السالوادور آن را با قاطعیت تمام می‌پذیرد. از طرف دیگر دولت چین با اینکه در اکثر حوزه‌ها ورود پیدا کرده و فعال است، در این زمینه قوانین سختگیرانه‌ای اعمال کرده است. صحرایی در ادامه گفت:

برخی از دولت‌ها می‌خواهند از این بازار سود به دست آورند. برای مثال همین آمریکایی‌ها می‌خواهند با قانونمندتر کردن این بازار به کسب سود بیشتر از آن دست یابند. گر چه دستور اجرایی که بایدن اخیرا داده می‌تواند در کوتاه مدت بازار را با ریزش مواجه کند اما در بلندمدت به نفع بازار خواهد بود چرا که سرمایه گذاران سنتی و عمومی که می‌ترسند در این بازار غیرمتمرکز و دیجیتالی سرمایه گذاری کنند با قانونی شدن آن به امنیت بیشتری دست خواهند یافت. هر چه بازار قانونمندتر شود، باعث می‌شود که افراد بیشتری وارد آن شوند هر چند که ممکن است بخشی از سود به عنوان مالیات از تریدرها گرفته شود.

بیت کوین 100 هزار دلاری

ممکن است برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که آیا قانون گذاری برای بازار پویا و فعال و غیرمتمرکزی مانند ارز دیجیتال، ماهیت آن را زیر سوال نمی‌برد؟ به گفته صحرایی، بحث غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال با قانون گذاری بر آن بسیار متفاوت است. اصولا قانون وضع می‌شود تا بتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم. اگر از دور نگاه کنیم، اصولا نمی‌توان شبکه بلاک چینی مانند بیت کوین را کنترل کرد اما می‌توان چارچوبی درست کرد که افراد بتوانند با خیال راحت تر در آن به سرمایه گذاری بپردازند.

برای مثال می‌توان در این حوزه قوانین ضد پولشویی تصویب کرد تا از کلاهبرداری‌های حوزه ارز دیجیتال جلوگیری شود. یا مثلا اگر در یکی از صرافی‌ها اکانت کسی هک شود، قانونی وجود دارد که افراد بتوانند سرمایه از دست رفته خود را بازگردانند.

به گفته صحرایی آمریکا مانند سایر عرصه‌هایی که در صدد تصاحب آنها است، هم اکنون در پی اعمال حاکمیت روی بازار ارزهای دیجیتال است. البته بحث رصد کردن این بازار بیشتر برای جلوگیری از مواردی نظیر پولشویی و کلاهبرداری است اما در کل ایالات متحده آمریکا قصد کنترل بازار را دارد تا بتواند بعداً در راستای سیاست‌های خود از آن استفاده کند.

صحرایی بر این باور است که نمی‌توان به طور کامل بر این حوزه مسلط شد و آن را تحت کنترل درآورد زیرا حجم هش ریت به قدری بالا رفته که کسی نمی‌تواند این ظرفیت را به کنترل خود درآورد. به عقیده وی این قانون‌گذاری‌ها مسلما تأثیرات منفی برای کاربران ایرانی تلقی خواهد شد اما در صرافی‌هایی که متمرکز نیستند اعمال کنترل وجود ندارد.

بیت کوین 100 هزار دلاری

صرافی‌های بزرگی مانند بایننس از قوانین بین المللی استفاده می‌کنند اما راه‌هایی وجود دارد تا بتوان مناطق تحریم شده را دور زد و از خدمات این چنینی بهره‌مند شد. مثلا بایننس یک صرافی جانبی ایجاد کرده که مستقیماً به API های خود صرافی اصلی متصل هستند و غیرمتمرکز کار می‌کنند. بایننس برای کسانی که مشکل این چنینی دارند پیشنهاد می‌کند تا از این راه حل استفاده کنند.

به اعتقاد صحرایی وضعیت کنونی بازار ممکن است تا نیم سال دیگر نیز به همین ترتیب باشد و باید در سال آینده منتظر ریزش‌های بیشتری نیز باشیم اما باید دانست که این روند کوتاه مدت است و حتی احتمال دارد که بیت کوین ۲۸ یا ۷ هزار دلاری را ببینیم اما شش ماه بعد و در روندی بلندمدت، روند صعودی دوباره شروع خواهد شد.

اگر سطح حمایتی ۳۲ هزار دلاری شکسته شود و قیمت بیت کوین به زیر ۳۰ هزار دلار برسد، احتمالا باید برای رشدهای صدهزار دلاری تا دو الی سه سال منتظر ماند. از طرفی که سطح حمایتی مذکور نشکند، می‌توان امیدوار بود که روند رو به رشد ۱۰۰ هزار دلاری بیت کوین سریعتر از آنچه منتظرش هستیم اتفاق بیفتد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.