تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۳۹
کد خبر : 71393

جیپ واگنیر L و گرند واگنیر L مدل ۲۰۲۳ معرفی شدند؛ عریض و طویل‌ترین شاسی بلند های جیب

جیپ واگنیر L و گرند واگنیر L مدل ۲۰۲۳ معرفی شدند؛ عریض و طویل‌ترین شاسی بلند های جیب

جیپ واگنیر L و گرند واگنیر L مدل ۲۰۲۳ معرفی شدند؛ عریض و طویل‌ترین شاسی بلند های جیبجیپ از مدل ۲۰۲۳ واگنیر L و گرند واگنیر L رونمایی کرد. نسل جدید این شاسی‌بلندها ابعاد بزرگ‌تری دارند و به پیشرانه جدی..

جیپ واگنیر L و گرند واگنیر L مدل ۲۰۲۳ معرفی شدند؛ عریض و طویل‌ترین شاسی بلند های جیب

جیپ از مدل ۲۰۲۳ واگنیر L و گرند واگنیر L رونمایی کرد. نسل جدید این شاسی‌بلندها ابعاد بزرگ‌تری دارند و به پیشرانه جدید هوراکان مجهز هستند.

خودروسازی جیپ از مدل‌های جدید دو محصول خود به‌نام‎‌های واگنیر و گرند واگنیر رونمایی کرد. این محصولات که با نام‌های Wagoneer L و Grand Wagoneer L در مدل ۲۰۲۳ شناخته می‌شوند، اکنون فضای بزرگ‌تر و کاربردی‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هم‌چنین در این سری، موتورهای دوقلوی توربوی هوریکان به همراه تریم جدید Wagoneer Cabide در دسترس خواهند بود.

به‌طور کلی، مدل‌های L در حدود ۳۰ سانتی‌متر طویل‌تر هستند و اکنون طول آنها به به ۵.۷۵ متر می‌رسد. فاصله بین دو محور نیز حدود ۱۷ سانتی‌متر افزایش داشته و به ۳.۳۰ متر رسیده که باعث بهبود فضای سرنشینان و فضای بار پشت ردیف سوم صندلی‌ها شده است. به‌گفته جیپ، اکنون در حدود ۱۵.۸ فوت مکعب فضای اضافی برای قرارگیری لوازم و وسایل وجود دارد.

مدل‌های جدید شاسی‌بلند واگنیر L و گرند واگنیر L، از یک پیشرانه کارآمدتر و قدرتمندتر با موتورهای کاملا جدید از سری توئین توربو Hurricane بهره‌مند شده و هم‌چنین افزایش فضای سرنشینان، به ادعای جیپ، تازه‌واردان این کمپانی را به جادارترین خودروهای کلاس خود تبدیل کرده است.

جیپ واگنیر و واگنیر L مدل 2023 معرفی شدند؛ عریض و طویل‌ترین شاسی بلند های جیب

این ادعاها با ارقامی چشم‌گیر حمایت می‌شود. سرنشینان ردیف دوم در حدود ۱۰۸ سانتی‌متر فضای پا در اختیار دارند و با اینکه در اکثر نمونه‌های رقیب، فضای سرنشینان ردیف سوم به شکل قابل توجهی فشرده شده، اما این کمبود در مورد مدل‌های جدید جیپ صدق نمی‌کند. هر دو مدل تا ۹۳ سانتی‌متر فضای پا را برای سرنشینان عقب‌ترین ردیف ارائه می‌دهند. خریداران هم‌چنین در دو نسخه هفت یا هشت‌نفره، حق انتخاب خواهند داشت.

فضای صندوق عقب نیز بسیار وسیع است. در پشت ردیف سوم، واگنیر L تا ۴۲.۱ فوت مکعب فضا وجود دارد که این گنجایش در گرند واگنیر L به ۴۴.۲ فوت مکعب می‌رسد. در مقام مقایسه، کادیکلاک اسکالید ESV، دارای فضای ۴۱.۵ فوت مکعبی در پشت ردیف سوم است. با خواباندن پشتی ردیف سوم، گنجایش صندوق گرند واگنیر L به ۸۸.۸ فوت مکعب خواهد رسید.

پیشرانه جدید توئین توربو V6

و اما بزرگ‌ترین تغییر در خانواده واگنیر، تجهیز به پیشرانه توئین توربوی هوریکان است، هرچند که Wagonner L با قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۳۴ نیوتون‌متری در سطح پایین‌تری در مقایسه با نسخه گرند قرار دارد.

بالاترین خروجی به مدل گرند واگنیر L با قدرت ۵۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۷۷ نیوتون‌متری تعلق دارد. با وجود قدرت چشم‌گیر، جیب معتقد است که پیشرانه شش سیلندر جدید این شرکت، ۱۵ درصد کارآمدتر از موتورهای بزرگ‌تر V8 خواهد بود که در حدود ۱.۶ تا ۳.۲ کیلومتر در هر کیلوگرم نسبت به نسل فعلی پیشرانه‌های ۸ سیلندر بهبود یافته است. هر دو پیشرانه هوریکان با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته هماهنگ می‌شود. هر دو مدل در نسخه تمام چرخ متحرک نیز قابل سفارش خواهند بود.

جیپ واگنیر و واگنیر L مدل 2023 معرفی شدند؛ عریض و طویل‌ترین شاسی بلند های جیب

در حالی‌که این دو شاسی‌بلند عریض و طویل، هم‌چنان نمایان‌گر معماری نسل‌های گذشته خود هستند، اما تغییرات قابل توجهی در این پلتفرم ایجاد شده است. کف جدید عقب، ساختار نردبان عقب، براکت‌ها و تقویت‌کننده‌های صندلی ردیف سوم برای مدل‌های جدید این سری اعمال شده است.

جیپ هم‌چنین در سری جدید واگنیر، از یک تریم جدید به‌نام Wagonner Carbide رونمایی کرده است. در این تریم از طراحی یکپارچه مشکی با روکش مشکی براق روی تایرها، قفسه عقب، جلو پنجره و چندین عنصر ظاهری دیگر استفاده شده است. تم تیره‌ داخل، عناصر منحصربه‌فردی مانند تزئینات هیدروگرافی فنی داشبورد و دیگر موارد را نیز در بر گرفته است.

جیپ واگنر L دارای سیستم تعلیق فنری است، اگرچه می‌توان آن‌را با یک سیستم تعلیق بادی که به‌طور استاندارد بر روی سری گرند واگنر L قرار گرفته، انتخاب کرد. هر دو با سه سیستم ۴×۴ در دسترس هستند که شامل Quadra-Trac l، Quadra-Trac II و Quadra-Drive II می‌شوند. واگنر L هم‌چنین می‌تواند وزنی معادل ۴۵۰۰ کیلوگرم را به‌صورت ۲WD یدک بکشد.

با اینکه زیبایی یک خصیصه سلیقه‌ای است، اما مدل‌های طویل جدید در مقایسه با نسل پیشین، چندان زیبا و متناسب به‌نظر نمی‌رسند. اگرچه هر دو مدل جاذبه‌های خاص خود را دارند، اما به اندازه برخی از رقبا، پر زرق‌وبرق نیستند. با این‌حال، ظاهر برای عمده خریداران این شاسی‌بلندها چندان اهمیت ندارد، بلکه این مشخصات داخلی و استاندارد است که از اولویت بالاتری برخوردار است. برای مثال، هر دو مدل به‌طور استاندارد به شیشه‌های لمینت آکوستیک واقع در جلو و درب‌های جلو، برای افزایش ظرافت مجهز هستند.

چراغ‌های LED و صندلی‌های با روکش چرم نیز به‌طور استاندارد در شاسی‌بلندهای جدید جیپ دیده می‌شود، اگرچه می‌توان برای دریافت روکش چرم ناپا، مدل‌های پلاستر را انتخاب کرد. مسافران در این SUV غول‌پیکر به تجهیزات جانبی دیگری نیاز ندارند، زیرا سیستم Uconnect 5 موجود در آن، طیف وسیعی از اتصالات را ارائه می‌دهد.

جیپ واگنیر و واگنیر L مدل 2023 معرفی شدند؛ عریض و طویل‌ترین شاسی بلند های جیب

جیپ واگنیر L و گرند واگنیر L به اتصال بی‌سیم پلتفرم‌های Android Auto و Apple Carplay به‌طور استاندارد مجهز هستند که با قابلیت اتصال هم‌زمان به‌ دو گوشی از طریق بلوتوث همراه شده است. مدل‌های واگنر L هم‌چنین به نمایشگر کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی و یک صفحه‌نمایش لمسی افقی ۱۰.۱ اینچی مجهز خواهند بود که این ابعاد در مدل گرند واگنر L به ترتیب به ۱۲.۳ و ۱۲ اینچ افزایش یافته است.

هم‌چنین خریداران می‌توانند یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی را مخصوص سرنشین جلو، به مدل انتخابی خود اضافه کنند تا بتوان تنظیمات ناوبری و سرگرمی را کنترل و حتی دوربین‌های خودرو را بدون دخالت راننده مشاهده کرد.

با این وجود، افرادی که در ردیف دوم گرند واگنر L قرار دارند نیز فراموش نشده‌اند. یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در این ردیف قرار گرفته و یک سیستم سرگرمی اختیاری نیز می‌تواند این بخش را به مکانی کاملا مجلل تبدیل کند تا مسافران با استفاده از تلویزیون داخلی آمازون فایر، از دیدن محتوا لذت ببرند.

هر شاسی‌بلند لوکسی ارزنده‌ای، به یک سیستم صوتی سطح بالا نیازمند است و این دوقلوهای عریض و طویل جیپ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در گرند واگنیر L سری ۱ و ۲، سیستم سرگرمی McIntosh MX950 با ۱۹ بلندگو قرار دارد که شامل یک ساب‌ووفر ۱۰ اینچی است. مدل‌های پلاسشر نیز یک سیستم مکینتاش با ۲۳ بلندگو و ساب‌ووفر ۱۲ اینچی و یک آمپلی‌فایر ۲۴ کاناله ۱۳۷۵ وات را دریافت می‌کنند.

جیپ واگنیر و واگنیر L مدل 2023 معرفی شدند؛ عریض و طویل‌ترین شاسی بلند های جیب

سازنده شاسی‌بلند‌های مستفر در تولدو، دو مدل واگنیر L و گرند واگنیر L را با ویژگی‌های امنیتی مبتنی بر رانندگی بدون استرس طراحی کرده است. کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار (با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار)، رادار نقطه کور، تشخیص مسیر متقاطع عقب و دستیار فعال خطوط استاندارد از جمله ویژگی‌های مطرح این دو محصول به حساب می‌آیند. هم‌چنین، دید در شب، تشخیص راننده خواب‌آلود، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و بسیاری موارد دیگر نیز بخش‌های جانبی مجموعه ایمنی و جامع تازه‌واردان جیپ را تشکیل داده است.

قیمت و تاریخ عرضه

جیپ واگنیر و واگنیر L مدل 2023 معرفی شدند؛ عریض و طویل‌ترین شاسی بلند های جیب

به‌گفته جیپ، هر دو سری در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ و به‌عنوان مدل‌های ۲۰۲۳ در دسترس خواهند بود. با عرضه واگنیرهای جدید، این سازنده باسابقه امیدوار است تا سهم عمده‌ای از بازار شاسی‌بلندهای بزرگ را به خود اختصاص دهد.

نام تجاری جیپ از ویژگی‌های کادیلاک بهره نمی‌برد، اما مدل استاندارد گرند واگنیر هم‌چنان توانسته تا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، از محصولات رقبای خود یعنی لینکلن و لکسوس پیشی بگیرد. انتظار می‌رود مدل‌های L نیز هم‌چنان ادامه دهنده موفقیت جیپ در این کلاس باشند. قیمت سری ۲۰۲۳ واگنیر هنوز اعلام نشده، هرچند به زمان عرضه آن نزدیک شده‌ایم.

منبع :carbuzzمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.