تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر : 64111

جهاد دانشگاهی تهران مکلف به ساخت ۵۹ حلقه کدیل دستگاه لوله مغزی سیار شد

جهاد دانشگاهی تهران مکلف به ساخت ۵۹ حلقه کدیل دستگاه لوله مغزی سیار شد

جهاد دانشگاهی تهران مکلف به ساخت ۵۹ حلقه کدیل دستگاه لوله مغزی سیار شد – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ “نورس قنبرپور” رئیس مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد ویژه فلزی سازمان جه..

جهاد دانشگاهی تهران مکلف به ساخت ۵۹ حلقه کدیل دستگاه لوله مغزی سیار شد – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ "نورس قنبرپور" رئیس مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد ویژه فلزی سازمان جهاد دانشگاهی تهران در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی، امضای توافق‌نامه ساخت بار اول ۵۹ حلقه کلاف لوله مغزی سیار به ارزش ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار یورو است.

وی ادامه داد: این پروژه برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سازمان جهاد دانشگاهی تهران آغاز شد که در یک دوره سه ساله جهاد دانشگاهی تهران به بخش زیادی از دانش ساخت کلاف لوله مغزی دست یافت اما در مرحله ساخت و اجرا به‌علت نبود منابع مالی متوقف ماند. با پیگیری‌های انجام شده توسط این سازمان از طریق قراردادهای ساخت اول شرکت نفت قرارداد ساخت ۵۹ حلقه کلاف دستگاه لوله مغزی سیار از اقلام‌های تک مصرفی منعقد شد.

ساخت clamping finger پروژه ۲۰۰ مگاواتی شرکت ژنراتور مپنا پارس از دستاوردهای فلزی جهاد تهران

رئیس مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد ویژه فلزی سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت: ساخت clamping finger پروژه ۲۰۰ مگاواتی شرکت ژنراتور مپنا پارس، یکی دیگر از دستاوردهای امسال این مرکز است که در استاتورهای توربو ژنراتورها کاربرد دارد. این قطعه از فولاد X120mn12 ساخته می‌شود که خواص مکانیکی بسیار زیادی دارد که برای مثال انرژی ضربه این فولاد حداقل ۱۵۰ ژول است.

ساخت چرخ مسی خط properzi، از دیگر دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی تهران

وی ساخت چرخ مسی خط properzi، را از دیگر دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی تهران برشمرد و تصریح کرد: این محصول در واقع قالب خط ریخته‌گری پیوسته مس است که برای تولید مفتول‌های مسی استفاده می‌شود. تکنولوژی این قطعه اروپایی در اختیار سه کشور آلمان، ایتالیا و فرانسه است که مرکز تحقیقات برای نخستین بار در ایران چرخ مسی از آلیاژ مس-کروم-زیرکونیوم با قطر ۲۳۰ سانتی‌متر را تولید کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری، مواد ویژه فلزی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، ساخت مجموعه کامل کریستالیزاتورهای صنعت فولاد را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای امسال این مرکز دانست و گفت: برای نخستین بار در کشور مجموعه کامل کریستالیزاتورهای صنعت فولاد شامل صفحات کوچک و بزرگ تولید و در شرکت فولاد مبارکه مورد تست قرار گرفت و این نمونه، توانست تاییدیه کارفرما را اخذ کند.

به گفته قنبرپور، این مرکز هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی جهت تجاری‌سازی این محصول و تجهیز خط تولید خود است. در این نمایشگاه همچنین مذاکرات اولیه برای انعقاد قرارداد ساخت ۱۵۰ عدد ماژول مقاومت‌های دینامیکی صنایع ریلی با جهاد دانشگاهی علم و صنعت انجام شد.

مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد ویژه فلزی جهاد دانشگاهی تهران در حوزه‌های تولید آلیاژهای فلزی، تولید قطعات صنعتی پایه فلزی و ساخت ماشین برخی ماشین‌آلات حوزه متالورژی فعالیت دارد. این مرکز با داشتن دو کارگاه امکانات لازم جهت ذوب و ریخته‌گری، نورد گرم، نورد سرد و فورج را دارد.

براساس این گزارش، نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ که به‌منظور معرفی و آشنایی بیشتر مدیران اجرایی و صنایع بزرگ با توانمندی این نهاد، از صبح یکشنبه ۵ دی‌ماه در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو آغاز به کار کرد تا پنج‌شنبه ۹ دی ماه ادامه خواهد داشت.

بررسی جزئیات طرح جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس/ اختصاص اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی به سرمایه صندوق نوآوری و شکوفاییتولید ۲۶ محصول نانویی جدید توسط دانش‌بنیان‌ها

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.