تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۴:۱۲
کد خبر : 66768

جنگ سالیانه‌ی اپل و سامسونگ در اروپا با نتیجه‌ مساوی به پایان رسید

جنگ سالیانه‌ی اپل و سامسونگ در اروپا با نتیجه‌ مساوی به پایان رسید

جنگ سالیانه‌ی اپل و سامسونگ در اروپا با نتیجه‌ مساوی به پایان رسیداگرچه تلاش سامسونگ و اپل برای کسب سهم بیشتری از بازار در اروپا با نتیجه تقریبا مساوی به پایان رسید، ولی عملکرد سایر شرکت‌ها جالب بوده‌..

جنگ سالیانه‌ی اپل و سامسونگ در اروپا با نتیجه‌ مساوی به پایان رسید

اگرچه تلاش سامسونگ و اپل برای کسب سهم بیشتری از بازار در اروپا با نتیجه تقریبا مساوی به پایان رسید، ولی عملکرد سایر شرکت‌ها جالب بوده‌ است و یک ستاره جدید هم داریم.

رسانه‌ها و شرکت‌های پژوهشی همچون اکثر شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی هوشمند به بازار چین، هند و آمریکا توجه ویژه‌ای می‌کنند؛ اما بر کسی پوشیده نیست که اروپا نیز بازار بسیار مهمی برای سامسونگ، اپل، شیائومی، اوپو و هواوی تلقی می‌شود.

جالب اینجاست که قاره سبز محل یکی از سنگین‌ترین رقابت‌ها برای برتری در سال ۲۰۲۱ بود. رقابتی که در نهایت با برتری سامسونگ برای کل سال و البته سه ماهه چهارم به پایان رسید.

یک سال، سه رقیب سرسخت

سامسونگ توانست در سه ماهه چهارم به سختی رقیب اصلی خود یعنی اپل را شکست دهد و با اختلاف ۱ درصد سهم بیشتری از بازار را به دست آورد. این در حالی است که در سه ماهه چهارم سال گذشته اپل توانسته بود با همین میزان اختلاف (۳۰ به ۲۹) سامسونگ را شکست دهد.

رقابت اپل و سامسونگ در بازار اروپا

بازار گوشی‌‌های هوشمند اروپا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱

اما مهمتر از همه این که اگرچه سامسونگ و اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ توانستند نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کنند، ولی شیائومی که در جایگاه سوم قرار داشت با افت مواجه شد و سهمش از بازار اروپا از ۱۷ درصد به ۱۵ درصد رسید. این در حالی است که این برند چینی در سال ۲۰۲۱ سامسونگ و اپل را آزار داده بود و مرتبا رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کرد.

در مورد آمار کلی سال ۲۰۲۱ هم باید گفت که اگرچه میزان فروش شیائومی به حدی نبود که جایگاه اپل و سامسونگ را تهدید کند، ولی این شرکت توانست با رشد کلی ۵۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰، فاصله خود با سامسونگ و اپل را کاهش دهد و در مدت ۱۲ ماه از ۱۸ درصد و ۸ درصد به ترتیب به ۱۲ درصد و ۶ درصد برساند. شیائومی حتی برای مدت کوتاهی توانست عنوان برترین تولید کننده گوشی هوشمند در اروپا را به دست آورد، ولی این جایگاه چندین بار بین اپل و سامسونگ دست به دست شد.

رقابت اپل و سامسونگ در بازار اروپا

بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در سال ۲۰۲۱

در نهایت سامسونگ توانست به لطف موفقیت اولیه سری گلکسی S21، محبوبیت پایدار گوشی‌های میان رده سری گلکسی A و تا حدی فروش پیش‌بینی نشده گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ تاج پادشاهی بازار اروپا در سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند.

البته اپل هم باید به خاطر افزایش ۲۵ درصدی در میزان فروش سالیانه گوشی‌های خود بسیار خوشنود باشد؛ زیرا بازار گوشی‌های هوشمند در سال میلادی گذشته تنها ۸ درصد رشد داشت که نشان می‌دهد هنوز تاثیر همه‌گیری کرونا به طور کامل از بین نرفته است.

شرکت‌هایی با بیشترین رشد

به نوعی می‌توان گفت که اوپو، ریلمی و ویوو بزرگترین برندگان سال میلادی گذشته بودند؛ زیرا توانستند با رشد ۹۴، ۱۶۲ و ۲۰۷ درصدی سهم خود از بازار اروپا را به ترتیب به ۸، ۲ و ۱ درصد برسانند. اگرچه تمامی شرکت‌ها به خاطر کمبود جهانی تراشه آسیب دیدند، ولی این سه برند (به همراه شیائومی) توانستند با گرفتن سهم هواوی در بازار، تا حد زیادی وضعیت خود را بهبود بخشند.

رقابت اپل و سامسونگ در بازار اروپا

تغییرات سهم بازار برند‌های مختلف در سال ۲۰۲۱ در اروپا

هواوی در سال ۲۰۱۹ با فروش بیش از ۴۰ میلیون گوشی در اروپا، به شکست اپل نزدیک شده بود و توانسته بود سهمی ۱۹ درصدی را از آن خود کند،‌ ولی تحریم‌های آمریکا باعث شد که این شرکت افتی ۹۰ درصدی را تجربه کند و با سهمی کمتر از ۱ درصد در جایگاه هشتم قرار گیرد.

مشخص نیست که چه برند‌هایی در جایگاه ششم و هفتم قرار گرفته‌اند؛ اما موسسه Counterpoint اعلام کرده که اگرچه برند‌های موتورولا، نوکیا و آنر در سال ۲۰۲۱ آنچنان موفق نبوده‌اند، ولی در ماه‌های اخیر رضد خوبی را تجربه کرده‌اند و ممکن است در سال ۲۰۲۲ موفق ظاهر شوند.

موتورولا اج 2021

در این میان موتورولا همچون یک ستاره نوظهور در هر دو بازار اروپا و آمریکا به نظر می‌رسد و این را نیز مدیون مجموعه گسترده گوشی‌های اقتصادی خود است که از طراحی پریمویوم و مشخصات قابل قبول بهره می‌برند.

منبع :Phone Arenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.