تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر : 60512

جنجال بر سر شباهت لوگوی «متا» برند جدید فیسبوک با لوگوی دیگر شرکت‌ها

جنجال بر سر شباهت لوگوی «متا» برند جدید فیسبوک با لوگوی دیگر شرکت‌ها

جنجال بر سر شباهت لوگوی «متا» برند جدید فیسبوک با لوگوی دیگر شرکت‌هاتعدادی از کاربران فضای مجازی به تازگی مدعی شده‌اند که لوگو برند جدید فیسبوک با لوگوی برخی از شرکت‌های دیگر شباهت‌های زیادی دارد.
شبک..

برند جدید فیسبوکجنجال بر سر شباهت لوگوی «متا» برند جدید فیسبوک با لوگوی دیگر شرکت‌ها

تعدادی از کاربران فضای مجازی به تازگی مدعی شده‌اند که لوگو برند جدید فیسبوک با لوگوی برخی از شرکت‌های دیگر شباهت‌های زیادی دارد.

شبکه اجتماعی فیس بوک ۱۷ سال پیش توسط مارک زاکربرگ تأسیس شد. در آغاز کار این شبکه اجتماعی تنها دانشجویان دانشگاه هاروارد مجاز به ثبت نام در آن بودند. اما پس از گذشت مدتی این شبکه اجتماعی در دسترس سایرین نیز قرار گرفت و توانست در میان مردم به شهرت خوبی دست پیدا کند. زاکربرگ از فیس‌بوک سود زیادی دریافت کرد و پس از مدتی این استارتاپ در قالب یک شرکت بزرگ درآمد که زیر مجموعه‌های زیادی را از جمله واتساپ و اینستاگرام خریداری کرد.

تمام این مسائل باعث شد تا مالک فیس‌بوک به فکر یک ریبرندینگ بزرگ بیفتد. طی این فرآیند علاوه بر لوگو، نام فیسبوک نیز تغییر پیدا کرد. متا نام جدیدی است که زاکربرگ آن را جایگزین فیسبوک کرده که با یک لوگوی گرافیکی تماما آبی به شکل نماد بی نهایت خودنمایی می‌کند. کاربران فضای مجازی نسبت به این ریبرندینگ عظیم واکنش‌های زیادی را از خود نشان دادند. عده‌ای از کاربران مدعی شده‌اند که لوگو برند جدید فیس‌بوک با لوگوی برخی از شرکت‌ها شباهت زیادی دارد.

مثلا برخی عنوان کرده‌اند که لوگو متا شبیه به لوگو پلتفرم آنلاین m-sense که حیطه کاری آن معالجه میگرن است طراحی شده است.

برند جدید فیسبوک

علاوه بر این با توجه به لوگو شبکه پزشکی ماتریکس و مقایسه آن با لوگو برند جدید فیس‌بوک متوجه شباهت‌های میان این دو لوگو خواهید شد.

برند جدید فیسبوک

کاربران همچنین متوجه شباهت‌های میان لوگوی متا و لوگوی نرم افزار ویژوال که قدمت زیادی دارد نیز شده‌اند.

برند جدید فیسبوک

در یک سری از توییت‌ها نیز کاربران لوگوی متا را به لوگوی ۵۰ ساله شبکه محبوب و پرطرفدار ABS شبیه دانسته‌اند.

برند جدید فیسبوک

از طرفی دیگر لوگوی برند جدید فیسبوک رنگ و بوهایی از لوگوی شرکت axie infinity که حیطه کاری آن بازی‌های آنلاین است نیز دارد.

برند جدید فیسبوگ

اما شباهت لوگوی متا با لوگوی سایر شرکت‌ها به همین موارد محدود نشده و با توجه به لوگوی کمپانی موگا که در حیطه ساخت بازی فعالیت داشته و همچنین لوگوی کمپانی تولید تجهیزات ویدیو کنفرانس Cisco Webex نیز می‌توانید شباهت‌هایی را میان لوگوی آن‌ها و لوگوی برند جدید فیسبوک بیابید.

برند جدید فیسبوگبرند جدید فیسبوگ

مشابهت لوگو تنها به برند جدید فیسبوک محدود نمی‌شود

تا پیش از فیسبوک شرکت‌های دیگر نیز درگیر مشابهت لوگو بوده‌اند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

شرکت گردشگری Airbnb در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت تا لوگوی جدیدی را طراحی کند که این لوگو با لوگوی شرکت باقدمت Azuma Drive-in شباهت زیادی دارد. علاوه بر این لوگو شرکت Airbnb رنگ و بویی از لوگوی یک‌سری شرکت‌های دیگر را نیز در خود دارد.

برند جدید فیسبوگ

لوگوی سازمان Vitrual Global Taskforce که در حیطه مبارزه با آزار جنسی کودکان فعالیت دارد مشابه لوگوی شرکت تولید و توزیع فیلم Nation Film Board که یک شرکت قدیمی کانادایی بوده طراحی شده است.

برند جدید فیسبوگ

با توجه به لوگوی سیستم عامل کدباز Ubuntu متوجه خواهید شد که لوگوی این سیستم عامل بی شباهت با لوگوی مؤسسه حقوق بشری hrf نیست.

برند جدید فیسبوگ

علاوه بر این موارد، لوگوی فورد نیز مشابه لوگوی شرکت کریر طراحی شده است. همچنین لوگوی ان‌بی‌سی و شبکه تلویزیونی اینترنتی نبراسکا نیز شباهت‌هایی با یکدیگر دارند. لازم به ذکر است که در تصویر زیر می‌توانید ۲ لوگوی مشابه دیگر را نیز مشاهده کنید.

برند جدید فیسبوگ

چرا لوگوی شرکت‌های مختلف با یکدیگر شباهت دارند؟

طی دهه‌ گذشته شرکت‌ها به لوگوهای ساده و مینیمال روی آورده‌اند که المان‌های مورد استفاده برای طرحی آن‌ها چندان متنوع نیست و همین مسئله باعث شده تا شاهد شباهت‌های زیادی میان لوگوهای شرکت‌های مختلف باشیم.

طبق گفته کریتیو بلاگ،‌ معمولا برای تمام لوگوها ایده مشابهی پیدا خواهد شد. تنها در صورتی می‌توان یک لوگو بدون شباهت را پیدا کرد که برای طراحی آن از الگوی عجیب و غریبی استفاده شده باشد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.