تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۰۱
کد خبر : 59088

جف بزوس مقاله قدیمی پیش بینی شکست آمازون را به اشتراک گذاشت؛ ایلان ماسک هم پاسخ داد

جف بزوس مقاله قدیمی پیش بینی شکست آمازون را به اشتراک گذاشت؛ ایلان ماسک هم پاسخ داد

جف بزوس مقاله قدیمی پیش بینی شکست آمازون را به اشتراک گذاشت؛ ایلان ماسک هم پاسخ داددر سال ۱۹۹۹، مجله خبری بارونز شکست آمازون و سقوط ارزش سهام این کمپانی را پیش‌بینی و جف بزوس را تنها یک دلال خطاب کرده..

شکست آمازونجف بزوس مقاله قدیمی پیش بینی شکست آمازون را به اشتراک گذاشت؛ ایلان ماسک هم پاسخ داد

در سال ۱۹۹۹، مجله خبری بارونز شکست آمازون و سقوط ارزش سهام این کمپانی را پیش‌بینی و جف بزوس را تنها یک دلال خطاب کرده بود.

در سال ۱۹۹۹ میلادی مجله خبری بارونز که به اخبار مربوط به مسائل مالی آمریکا، توسعه بازار و آمارهای مربوطه می‌پردازد، در یکی از هفته‌نامه‌هایش جلدی با عنوان آمازون.بمب (Amazon.Bomb) را منتشر کرد. این مجله در گزارشی شکست آمازون و سقوط ارزش سهام این کمپانی را پیش‌بینی کرده بود و برندگان اصلی پیشرفت سریع اینترنت را «شرکت‌هایی که محصولات خود را مستقیماً می‌فروشند» می‌دانست. این گزارش جف بزوس، بنیانگذار کمپانی آمازون، را کنار گذاشته بود و از وی به عنوان «فقط یک دلال دیگر» یاد کرد و اشاره داشت که «این ایده‌ الگوی جدید تجاری که جف بزوس مدیرعامل آمازون در آن پیشقدم شده احمقانه است».

به جرئت می‌توان گفت هر چه بیشتر می‌گذشت، اشتباه این گزارش بیشتر نمایان می‌شد. پس از گذشت دو دهه، ارزش بازار کمپانی آمازون به رقم ۱.۶ تریلیون دلار رسیده و جف بزوس در بین ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. در همین راستا، روز گذشته آقای بزوس در شبکه اجتماعی توئیتر جلد این گزارش را با یک پیام الهام بخش به اشتراک گذاشت.

وی در توئیتش عنوان کرد: «گوش دهید و پذیرا باشید، اما هرگز اجازه ندهید کسی به شما بگوید چه کسی هستید». آقای بزوس اشاره کرد که این گزارش تنها یکی از مواردی بود که شکست آمازون را پیش‌بینی کرده بود. او در حالی که عکسی از آن گزارش منتشرشده در سال ۱۹۹۹ را به اشتراک گذاشت، در پیامی افزود: «امروزه آمازون یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان است و انقلابی در دو صنعت کاملاً متفاوت ایجاد کرده است». توئیت کامل و ترجمه را در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

گوش دهید و پذیرا باشید، اما هرگز اجازه ندهید کسی به شما بگوید چه کسی هستید. این تنها یکی از گزارش‌های بیشماری بود که روش‌های شکستمان را به ما می‌گفتند. امروزه آمازون یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان است و انقلابی در دو صنعت کاملاً متفاوت ایجاد کرده است.

این پست جف بزوس در توئیتر به سرعت در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شد و تاکنون بیش از شصت و پنج هزار لایک داشته است. در حالی که بسیاری از افراد در بخش کامنت‌ها به تحسین بنیانگذار کمپانی‌های آمازون و بلو اُرجین پرداختند، بیشتر توجه‌ها بر اظهار نظر رقیب تجاری قدیمی او ، ایلان ماسک متمرکز بود.

ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی‌های تسلا و اسپیس ایکس، تنها با یک اموجی مدال نقره به این توئیت پاسخ داد. برای آن دسته از کسانی که نمی‌دانند، آقای ماسک ماه گذشته از رئیس آمازون بعنوان ثروتمندترین فرد جهان پیشی گرفت و با ارسال یک ایمیل به مجله فوربز عنوان کرد برای جف بزوس به خاطر دوم شدنش در بین ثروتمندترین افراد جهان مدال نقره خواهد فرستاد و نوعی برای وی کُری خواند. ایلان ماسک در آن ایمیل نوشت: «من یک مجسمه بزرگ با رقم “۲” را به همراه یک مدال نقره برای جفری بزوس ارسال می‌کنم»و در زیر کامنت وی زیر پست بزوس را مشاهده می‌کنید. نکته جالب توجه اینجاست که بازخورد کامنت ماسک بیشتر از پست بزوس بوده و بیش از نود و هشت هزار لایک داشته است.

همچنین آقای رید هستینگز یکی از مدیران عامل کمپانی «نتفلیکس» نیز به این توئیت آقای بزوس واکنش نشان داد. در زیر می‌توانید توئیت کامل و ترجمه آن را مشاهده نمایید:

هرچه تردیدها عمیق‌تر باشد، موفقیت شیرین‌تر است.

در همین حال، در زیر نگاهی به واکنش‌های دیگر به پست جف بزوس می‌اندازیم:

بابت تمام زحمات و نبوغی که برای رسیدن آمازون به موفقیتی که الآن دارد کشیدید تبریک می‌گویم… اصلاً نمی‌توانم فداکارهایی که برای رسیدن به همچین موفقیتی کردید را تصور کنم، احسنت!

این دقیقاً همان پیامی است که باید هر روز از آن پیروی کنم!

جف بزوس در ژوئیه امسال از سمت مدیرعاملی آمازون کناره گیری کرد. تحت مدیریت او، آمازون از یک فروشگاه آنلاین کتاب به بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک جهان تبدیل شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.