تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۷:۲۷
کد خبر : 71608

جف بزوس احتمالا مقصر اصلی به خطر افتادن جان کارکنان شرکت آمازون خواهد بود

جف بزوس احتمالا مقصر اصلی به خطر افتادن جان کارکنان شرکت آمازون خواهد بود

جف بزوس احتمالا مقصر اصلی به خطر افتادن جان کارکنان شرکت آمازون خواهد بودطی مرگ تعدادی از کارکنان آمازون در تخریب انبار ناشی از گردباد، احتمال می‌رود که جف بزوس مقصر اصلی به خطر افتادن جان کارکنان این..

جف بزوس احتمالا مقصر اصلی به خطر افتادن جان کارکنان شرکت آمازون خواهد بود

طی مرگ تعدادی از کارکنان آمازون در تخریب انبار ناشی از گردباد، احتمال می‌رود که جف بزوس مقصر اصلی به خطر افتادن جان کارکنان این شرکت باشد.

وکیل مدافع خانواده یکی از کارکنان آمازون که در پی فروریختن انبار این شرکت در گردباد دسامبر جان خود را از دست داد، ادعا می‌کند که این حادثه می‌تواند به دلیل رعایت نکردن قوانین ساختمانی باشد که سازه را بسیار آسیب پذیر کرده است.

در دهم دسامبر گردباد شدیدی در شهر ادواردزویل، ایلینویز رخ داد و بخش‌هایی از ساختمان انبار شرکت آمازون را با خاک یکسان کرد و جان ۶ نفر از کارکنان جف بزوس را گرفت. طبق گزارشات یک مهندس سازه که مقامات محلی از او خواسته بودند خسارات پس از گردباد را ارزیابی کند، بنظر می‌رسد که در بخش‌هایی از انبار که با این طوفان فرو ریخته، به احتمال زیاد ستون‌های نگهدارنده به درستی روی زمین محکم نشده بودند.

جف بزوس کارکنان آمازون

وی می‌گوید:

من وقتی متوجه شدم که هیچ یک ستون‌ها به درستی روی صفحه ستون قرار نگرفته‌اند، از این موضوع وحشت کردم!

این گزارش بیرون آمدن ستون‌ها از کف زمین و تخریب انبار را شبیه به بیرون آمدن میخ از سوراخ توصیف کرده و این‌ها به هم تشبیه می‌کند. این گزارش توسط وکیلی که به نمایندگی از خانواده آستین مک ایون، راننده تحویل بار ۲۶ ساله که هنگام پناه گرفتن در دستشویی انبار با کارگران دیگر درگیر شده و در این حادثه جان خود را از دست داد، به دست آمده است. بنظر می‌رسد که این گزارش بخشی از دادخواست مرگ ناراحت کننده آستین مک ایون توسط خانواده‌اش باشد.

این سند نشان می‌دهد که ساختمان انبار آمازون خلاف قوانین ساختمانی داخلی و بین المللی ساخته شده است. ستون‌های نگهدارنده ساختمان باید به طور ایمن به زمین متصل می‌شدند، اما این مهندس سازه در برخی از ستون‌ها، هیچ نشانه و مدرکی از اتصال درست پیدا نکرد.

او در این گزارش افزود:

من نتوانستم هیچ اتصال جوش یا پیچ و مهره‌ای در پایه ستون‌های این انبار پیدا کنم، فقط در اطراف انتهای ستون روی زمین، یک مهره دیده می‌شود که آن‌ها بنظر می‌رسد نوعی درزگیری است. در بررسی این حفره‌ها که ستون‌ها در آن‌ها قرار داشتند، هیچ نشانه‌ای از ایمن بودن ستون‌ها در کف زمین یا پایین‌تر از سطح زمین مشاهده نمی‌شود.

جک کاسیاتو، وکیل خانواده مک یوون، در یک تماس مطبوعاتی بیان کرد: این ستون‌ها در سایر قسمت‌های انبار که آسیبی ندیده به درستی جای گیری شده بودند.

این ساختمان قبل از آنکه شرکت آمازون آن را اجاره کند ساخته شده است، اما خانواده‌های شاکی معتقدند که آمازون باید کمبود و نقص‌های آن را تشخیص داده و رفع می‌کرد. علاوه بر این در دادخواست آن‌ها اشاره شده است که این ساختمان حتی یک سرپناه زیرزمینی نداشته که کارکنان آن در مواقع اضطراری بتوانند در آن پناه بگیرند.

شرکت آمازون به دلیل فشار آوردن به کارمندان خود برای ادامه کار تحت نظارت و بررسی است، زیرا یک روز قبل از وقوع این گردباد شدید در این منطقه هشدارهایی داده شده بود و با وجود این پیش بینی‌ها جف بزوس به کارکنان خود دستور نداد که حداقل یک روز در خانه بمانند. جف بزوس در همان ابتدا به پرسش مطبوعاتی The Verge پاسخی نداد و بعدها کلی نانتل، سخنگوی آمازون به خبرگزاری محلی KSDK گفت بازرسان به بررسی پزشکی قانونی جامع ساختمان و آوار ادامه می‌دهند، بنابراین زود است که بگوییم این اتفاق به دلیل مشکلات ساختمانی رخ داده است.

سازنده اصلی این ساختمان، ساخت و ساز آن را در سال ۲۰۱۸ با رعایت تمام قوانین ساختمانی قابل اجرا که توسط شهر و مالک اصلی مستند شده است، به پایان رسانده است. این ساختمان مجددا مورد بازرسی قرار گرفت و در سال ۲۰۲۰ زمانی که آمازون آن را اجاره کرد، بازرسی‌های شهری را پشت سر گذاشت.

این مهندس گزارش را با دقت بیشتری به پایان می‌رساند و می‌گوید که نگرانی‌ها در مورد طراحی ساختمان قبل از رسیدن به هر نتیجه‌ای نیاز به تجزیه و تحلیل بیشتر توسط متخصصان دیگر دارد. طبق گفته‌های وکیل خانواده مک یوون، اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) تحقیقاتی در مورد آنچه در آن روز اتفاق افتاد را آغاز کرده است و در حال بررسی این گزارش است.

منبع :thevergeمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.