تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 52836

"جف بزوس"، "ایلان ماسک" یا "ریچارد برانسون"؛ چه کسی برنده مسابقه فضایی می‌شود؟

"جف بزوس"، "ایلان ماسک" یا "ریچارد برانسون"؛ چه کسی برنده مسابقه فضایی می‌شود؟

“جف بزوس”، “ایلان ماسک” یا “ریچارد برانسون”؛ چه کسی برنده مسابقه فضایی می‌شود؟ – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ “جف بزوس”، “ایلان ماسک” و “ریچارد برانسون” سه کارآفرین و میلیاردر..

"جف بزوس"، "ایلان ماسک" یا "ریچارد برانسون"؛ چه کسی برنده مسابقه فضایی می‌شود؟ – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "جف بزوس"، "ایلان ماسک" و "ریچارد برانسون" سه کارآفرین و میلیاردر فضایی در دنیا در تلاش هستند دور جدیدی از سفرهای فضایی خصوصی خود را آغاز کنند که در اینجا مقایسه‌ای از فعالیت‌های آنها برای گشودن سفرهایی فضایی را آورده‌ایم.

این ۳ نفر، میلیاردها دلار در استارتاپ‌های فضایی خود برای گردشگری فضایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این سفر به فضا برای اشخاص عادی، هزینه‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت. شرکت استارتاپی "برانسون" بیش از ۶۰۰ بلیط را در حال حاضر با قیمت ۲۵۰ هزار دلار رزرو کرده است که انتظار می‌رود نخستین سرویس کامل آن در سال ۲۰۲۲ آغاز شود و امیدوار است قیمت بلیط را در نهایت به ۴۰ هزار دلار کاهش دهد. رویترز در سال ۲۰۱۸ گزارش داده است که شرکت استارتاپی "بزوس" در نظر دارد با توجه به ارزیابی از برنامه‌های رقیب خود برانسون، حداقل ۲۰۰ هزار دلار برای مسافران فضایی دریافت کند؛ فردی که هنوز هویت آن مشخص نشده است با پیشنهاد ۲۸ میلیون دلار قرار است یکی از صندلی‌های نخستین مأموریت را که در تاریخ ۲۰ ژوئیه برگزار می‌شود تأمین کند.

شرکت استارتاپی "اسپیس‌ایکس"که مالک آن "ایلان ماسک" است، پیش از این خدمه‌ای را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسانده است و این شرکت قصد دارد در ماه سپتامبر، یک خدمه غیرنظامی را به مدار زمین بفرستد؛ ایلان ماسک اعلام کرده است که شرکت اسپیس‌ایکس با موشک "استارشیپ" خود در سال ۲۰۲۳ میلیاردری ژاپنی را به ماه خواهد فرستاد.

شرکت فضایی "ویرگین گلکتیک" زیر نظر ریچارد برانسون در پروژه فضایی خود می‌تواند شش مسافر را جای دهد که در آن ۲ خدمه و چهار مسافر جای خواهند گرفت. شرکت "بلو ارجین" زیر نظر "جف بزوس" می‌تواند شش مسافر داشته باشد و به صورت مستقل پرواز کند. کپسول "اسپیس‌دراگون" ایلان ماسک نیز ظرفیت حمل ۷ نفر را دارد.

مسافرت فضایی در شرکت فضایی "ویرگین گلکتیک" دارای زمان پرواز حدود ۹۰ دقیقه از زمان پرواز تا فرود از جمله چندین دقیقه بی‌وزنی است. در شرکت "بلو ارجین" پرواز حدود ۱۰ دقیقه پس از جدایی است و افراد حاضر در هواپیما، چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که ماموریت‌های "اسپیس‌ایکس سه تا چهار روز از زمان راه‌اندازی تا سقوط سریع ادامه داشته باشند.

بودجه فعالیت "برانسون" از بودجه عمومی نیز تامین می‌شود و سهام آن پس از تصویب FAA در ژوئن ۲۰۲۱ تقریباً به ۶۰ دلار رسید. شرکت "بلو ارجین" نیز کاملاً خصوصی است و مالک آن "جف‌بزوس" قبلاً اعلام کرده بود که سالانه حدود ۱ میلیارد دلار سهام آمازون برای تامین مالی این سرمایه فروش خواهد داشت. "اسپیس‌ایکس" نیز کاملاً خصوصی است و میلیاردها دلار در دوره‌های متوالی تامین بودجه جمع‌آوری کرده است و ایلان ماسک مالک آن گفته است که هزینه‌های انجام شده برای پروازهای فضایی اسپیس‌ایکس به سمت ماموریت‌های ماه و سرانجام مریخ خواهد رفت.

نمایش زمین از ایستگاه فضایی بین‌المللی بر فراز اقیانوس هندفیلم/ راهپیمایی هیجان‌انگیز فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی و بر فراز کره زمین

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.