تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر : 70929

جشن افتتاح گیگافکتوری تگزاس تسلا با اتفاقات هیجان انگیزی همراه شد + ویدئو

جشن افتتاح گیگافکتوری تگزاس تسلا با اتفاقات هیجان انگیزی همراه شد + ویدئو

جشن افتتاح گیگافکتوری تگزاس تسلا با اتفاقات هیجان انگیزی همراه شد + ویدئوکارخانه گیگافکتوری تگزاس تسلا طی یک جشن با شکوه و با معرفی محصولات هیجان انگیز به میزبانی ایلان ماسک برگزار شد. در ادامه تمامی ..

جشن افتتاح گیگافکتوری تگزاس تسلا با اتفاقات هیجان انگیزی همراه شد + ویدئو

کارخانه گیگافکتوری تگزاس تسلا طی یک جشن با شکوه و با معرفی محصولات هیجان انگیز به میزبانی ایلان ماسک برگزار شد. در ادامه تمامی اتفاقات مهم و ویدئوی این مراسم را با هم مرور می‌کنیم.

این روزها از برلین تا تگزاس و سانفرانسیسکو، همه جا اسم ایلان ماسک شنیده می‌شود. او در ماه گذشته، طی یک نمایش خارق العاده، کارخانه گیگافکتوری برلین – براندنبورگ را افتتاح کرد و سپس بزرگ‌ترین سهام دار یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان یعنی توییتر شد. اما این تمام ماجرا نیست و جشن افتتاح کارخانه گیگافکتوری تگزاس، آخرین پرده نمایش مدیر عامل تسلا در ماه آوریل است.

کارخانه گیگافکتوری تگزاس تسلا

ایلان ماسک با کلاه کابویی در مراسم افتتاح کارخانه گیگافکتوری تگزاس تسلا

فهرست مطالب:

  • پرواز دوج کوین در آسمان تگزاس
  • معرفی نسخه جدیدی از پیکاپ سایبرتراک در مراسم افتتاح کارخانه گیگافکتوری تگزاس
  • افزایش سهم تسلا از فروش جهانی خودرو در سال‌های پیش رو
  • معرفی ربات‌های تسلا با نام روبوتاکسی

نگاهی به جشن افتتاح کارخانه گیگافکتوری تگزاس

کارخانه گیگافکتوری تگزاس تسلا

نمایی از سقف کارخانه گیگافکتوری تگزاس تسلا

این خط تولید در خارج از ایالت تگزاس و نزدیکی آستین (Austin) در زمینی به مساحت ۳.۸ کیلومتر مربع بنا شده که این عدد تقریبا به بزرگی مجموعه ورزشی آزادی و برابر با ۱۲۰۰ زمین فوتبال است که ساخت آن در اوایل سال ۲۰۲۰ در دستور کار تسلا قرار گرفت و سرانجام به مرحله رونمایی و تولید خودروهای برقی رسیده است. ایلان ماسک در ابتدای مراسم به مقایسه ابعاد ساختمان گیگافکتوری تگزاس با دیگر کارخانه‌های این شرکت پرداخت که عظمت واقعی آخرین شاهکار او را نشان می‌دهد.

کارخانه گیگافکتوری تگزاس تسلا

مقایسه‌ی ابعاد گیگافکتوری تگزاس تسلا با دیگر کارخانه‌های تسلا

همچنین حضور ماسک با کلاه کابویی در تگزاس، یکی دیگر از جنبه‌های بامزه‌ی این مراسم افتتاح بود. اما بیایید و به تفکیک، به تمامی اتفاقات یکی از بهترین‌ شب‌های زندگی ایلان ماسک نگاهی داشته باشیم. در ادامه می‌توانید ویدئو مقایسه کارخانه گیگافکتوری تسلا با دیگر سازه‌های بزرگ جهان مثل برج‌های خلیفه و ایفل را مشاهده کنید که با سخنان خنده دار ایلان ماسک همراه است.

پرواز دوج کوین در آسمان تگزاس

هیچ کسی نمی‌تواند منکر علاقه‌ی شدید ایلان ماسک به سگ شیبا اینو و رمز ارز دوج کوین شود! پس کارکنان گیگافکتوری، یک هدیه جالب و هیجان انگیز را بری ورود رئیس جدید خود آماده کردند. همزمان با آغاز مراسم افتتاح کارخانه گیگافکتوری تگزاس، تعداد زیادی از پهپادها، علامت رمز ارز دوج کوین که ارز محبوب ایلان ماسک محسوب می‌شود را در آسمان تاریک تگزاس به نمایش گذاشتند. پس اگر از هولدرهای این رمز ارز محبوب هستید، پیشنهاد می‌کنیم که احتمالا باید منتظر پامپ شدن آن باشید! در ادامه می‌توانید فیلم این نمایش هیجان انگیز را تماشا کنید.

معرفی نسخه جدیدی از پیکاپ سایبرتراک در مراسم افتتاح کارخانه گیگافکتوری تگزاس

کارخانه گیگافکتوری تگزاس تسلا

اما حضور ایلان ماسک بر روی استیج و آتش بازی‌های این مراسم، فقط در حد یک سرگرمی ساده بود. مراسم اصلی زمانی شروع شد که ایلان ماسک با یک پیکاپ سایبرتراک تقریبا متفاوت و به روز شده در کنار اعلام رسمی تولید روبوتاکسی‌های تسلا به روی صحنه آمد. گیگافکتوری تگزاس به طور اختصاصی بر روی تولید خودرو برقی تسلا مدل Y تمرکز کرده است و با برنامه‌ی تولید ۵۰۰ هزار نسخه در سال، قوی‌ترین سایت تسلا در زمینه تولید مدل Y خواهد بود.

ولی این موضوع در مقایسه با سایبرتراک جدید، فقط یک شوخی ساده است! تولید باتری‌های جدید تسلا در کنار پیکاپ سایبرتراک، هیجان انگیزترین اتفاق این مراسم را رقم زد! پیکاپ سایبرتراک تقریبا سه سالی می‌شود که طرفداران خود را منتظر گذاشته است و هنوز به در قالب تولید انبوه، به خیابان‌ها نیامده. حتی در ماه گذشته، خبرهایی از کنسل شدن پروژه سایبرتراک به گوش می‌رسید اما ایلان ماسک در جشن افتتاح کارخانه گیگافکتوری تگزاس، تقریبا اواسط سال ۲۰۲۳ را به عنوان تاریخ نهایی عرضه پیکاپ سایبرتراک اعلام کرد.

کارخانه گیگافکتوری تگزاس تسلا

در ادامه‌ی مراسم، کراس اوورهای تسلا مدل Y به روی صحنه آمدند و پس از آن‌ها، شاهد رژه رفتن پیکاپ سایبرتراک جدید بودیم. این نسخه بر خلاف مدل‌های قبلی خود و در یک تغییر بسیار بزرگ، با دستیگره‌های درب سنتی خداحافظی کرده است و حتی دستگیره‌های درب «پاپ آپ» (pop up door handle) هم ندارد! ایلان ماسک در مورد این تغییر می‌گوید:

پیکاپ سایبرتراک ذهن شما را می‌خواند و برای باز کردن درب‌های آن، معطل نخواهید شد.

کارخانه گیگافکتوری تگزاس تسلا

پیکاپ سایبرتراک جدید بدون دستگیره‌های درب

او بیشتر از این، درمورد طرح خود توضیح نداد. هرچند به نظر می‌رسد که طرح حذف دستگیره درب خودروهای تسلا، شبیه به طرح فورد باشد.

در همین راستا بخوانید: ایده جدید فورد، شما را از شر دستگیره درب خودروها خلاص می‌کند

افزایش سهم تسلا از فروش جهانی خودرو در سال‌های پیش رو

کارخانه گیگافکتوری تگزاس تسلا

مدیر عامل تسلا در ادامه، در مورد فروش ۱ میلیون نسخه‌ای از محصولات این شرکت در سال میلادی گذشته سخن گفت و با اینکه این عدد را شگفت انگیز خواند، اما از سهم کوچک تسلا در بازار جهانی خودرو با فروش ۸۰ میلیون نسخه در سال، ابراز تاسف کرد. او وعده داد که با گسترش کارخانه‌های تسلا در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، این رقم به طرز اعجاب آوری افزایش پیدا خواهد کرد؛ رقمی که هیچ خودروسازی در جهان تا کنون به آن دست پیدا نکرده است!

او همچنین از تولید بیشتر خودرو پیشگام تسلا رودستر (Roadster) سخن گفت و اعلام کرد که سیستم رانندگی کاملا خودروکار تسلا (Full Self-Driving) تا اوایل سال ۲۰۲۳ به ساکنین آمریکا شمالی و کانادا و در ادامه به تمامی نقاط جهان که محصولات تسلا را استفاده می‌کنند خواهد رسید. این سیستم و برخی دیگر از تجهیزات رانندگی خودکار خودروهای تسلا در سال گذشته و به علت بحران جهانی کمبود تراشه، از روی محصولات تسلا حذف شده بود.

معرفی ربات‌های تسلا با نام روبوتاکسی

خبر هیجان انگیز دیگر ماسک در جشن افتتاح کارخانه گیگافکتوری تگزاس، به روبوتاکسی‌های تسلا مربوط می‌شود. این ربات‌ها که با نام آپتیموس (Optimus) معرفی شده‌اند، قرار است تا انجامِ هرکاری که انجام آن‌ برای انسان‌ها، سخت و خسته کننده باشد را به عهده بگیرند. او در مورد روبوتاکسی‌های تسلا، توضیح بیشتری نداده است اما با توجه به اغراق‌های ایلان ماسک، باید سطح توقع خود را کمی پایین بیاوریم.

کارخانه گیگافکتوری تگزاس تسلا

کارخانه گیگافکتوری برلین – براندنبورگ تسلا

در پایان می‌توانیم بگوییم که هیچ کدام از شرکت‌های خودروسازی در جهان، سرعت رشد و توسعه تسلا را نداشته‌اند! کارخانه‌های خودروسازی و باتری سازی تسلا در سراسر دنیا شامل کارخانه‌های فرمونت در کالیفرنیا، گیگافکتوری ۱ و ۲ در نوادا (تگزاس) و نیویورک، گیگافکتوری شانگهای و گیگافکتوری برلین – براندنبورگ می‌شود و به زودی با سفرهای جدید ماسک به آسیا و اروپا، خبرهای هیجان انگیزتری از مرد مریخی خواهیم شنید.

از دست ندهید:

پرواز حیرت انگیز پهپاد بر فراز کارخانه گیگافکتوری برلین؛ خط مقدم تسلا در اروپا + ویدئو

ابر کارخانه تسلا در آمریکا به اندازه ۱۲۰۰ زمین فوتبال است + ویدیو

نگاهی به خط تولید تمام اتوماتیک دیوانه کننده‌ی تسلا

تهیه شده در وبسایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.