تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۷
کد خبر : 38613

جزئیات پردازنده های سرفیس لپ تاپ ۴ مایکروسافت فاش شد

جزئیات پردازنده های سرفیس لپ تاپ ۴ مایکروسافت فاش شد

جزئیات پردازنده های سرفیس لپ تاپ ۴ مایکروسافت فاش شدانتظار می‌رود که مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴ در ماه آپریل سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی شود. با این حال ما از همین حالا هم شاهد افشای اطلاعات بسیاری از آن هستیم که در این خبر نیز به همین مسئله خواهیم پرداخت.
وب‌سایت Win Future امروز پردازنده‌های مورد استفاده در سری سرفیس لپ تاپ ۴ را فاش کرد. در زیر می‌توانید تمام اطلاعات فاش شده توسط این منبع را مشاهده کنید:
سرفیس لپ تاپ ۴ با نمایشگر ۱۳ اینچ در هر دو پیکربندی پردازنده اینتل و ای ام دی (AMD) در دسترس قرار خواهد گرفت.سرفیس لپ تاپ ۴ با نمایشگر ۱۵ اینچ نیز در هر دو پیکربندی پردازنده اینتل و ای ام دی در دسترس قرار خواهد گرفت.مایکروسافت از پردازنده‌های ای ام دی رایزن ۵ ۴۶۸۰U و ای ام دی رایزن ۷ ۴۹۸۰U استفاده خواهد کرد. طبق معمول مایکروسافت با عنوان «ویرایش سرفیس» دست به تبلیغ محصولات مجهز به این پردازنده‌ها می‌زند. دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های ای ام دی این شرکت حداکثر با رم ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت از نوع اس اس دی (SSD) به بازار عرضه خواهند شد.مایکروسافت از پردازنده‌های ا..

جزئیات پردازنده های سرفیس لپ تاپ ۴ مایکروسافت فاش شد

انتظار می‌رود که مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴ در ماه آپریل سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی شود. با این حال ما از همین حالا هم شاهد افشای اطلاعات بسیاری از آن هستیم که در این خبر نیز به همین مسئله خواهیم پرداخت.

وب‌سایت Win Future امروز پردازنده‌های مورد استفاده در سری سرفیس لپ تاپ ۴ را فاش کرد. در زیر می‌توانید تمام اطلاعات فاش شده توسط این منبع را مشاهده کنید:

  • سرفیس لپ تاپ ۴ با نمایشگر ۱۳ اینچ در هر دو پیکربندی پردازنده اینتل و ای ام دی (AMD) در دسترس قرار خواهد گرفت.
  • سرفیس لپ تاپ ۴ با نمایشگر ۱۵ اینچ نیز در هر دو پیکربندی پردازنده اینتل و ای ام دی در دسترس قرار خواهد گرفت.
  • مایکروسافت از پردازنده‌های ای ام دی رایزن ۵ ۴۶۸۰U و ای ام دی رایزن ۷ ۴۹۸۰U استفاده خواهد کرد. طبق معمول مایکروسافت با عنوان «ویرایش سرفیس» دست به تبلیغ محصولات مجهز به این پردازنده‌ها می‌زند. دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های ای ام دی این شرکت حداکثر با رم ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت از نوع اس اس دی (SSD) به بازار عرضه خواهند شد.
  • مایکروسافت از پردازنده‌های اینتل Core i5-1145G7 و اینتل Core i7-1185G7 نیز استفاده خواهد کرد. دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های شرکت اینتل حداکثر از ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی پشتیبانی خواهند کرد.

گزارش‌های قدیمی‌تر؛ ظهور اختلاف

افزون بر این موارد، به تازگی پتنت‌های جدیدی افشا شده‌اند که نشان می‌دهند شاید مایکروسافت به دنبال مهیا ساختن قاب‌های قابل تعویض برای سرفیس لپ تاپ بعدی خود به‌خصوص سرفیس لپ تاپ ۴ باشد. این درپوش‌‌ها در صورت معرفی و عرضه می‌توانند شخصی‌سازی دستگاه سرفیس شما را تا حد زیادی آسان و البته مطابق سلیقه شما کنند.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴

این پتنت (ثبت اختراع) که چند هفته پیش توسط Windows United مشاهده و گزارش شده است، یک پنل با قفل درونی را به نمایش می‌گذارد که به لطف طراحی جدید محصول مایکروسافت می‌تواند از آن جدا شود. احتمالاً این طراحی سبب خواهد شد تا پنل‌های مختلف به صورت مجزا از خود سرفیس، توسط فروشگاه‌های مختلف به فروش برسند.

با این حال باید در نظر داشت که این پنل‌ها شاید هرگز به یک محصول واقعی بدل نشوند اما می‌توانند جلوه‌گر تلاش‌های مایکروسافت برای دوری جستن از طراحی‌های مرسوم و سنتی باشند. در واقع پنل‌های مذکور در بدترین حالت نشان می‌دهند که مایکروسافت به دنبال راهی است تا محصولات خود را از دستگاه‌های انبوه موجود در بازار متمایز سازد.

مدتی پیش نیز بنچمارک‌های جدیدی از محصولات مایکروسافت منتشر شد. یکی از این محصولات سرفیس ۸ پرو یا به عبارتی سرفیس لپ‌تاپ ۴ (تفاوت نام‌گذاری‌ها به دلیل پردازنده‌های منتوع است) به شمار می‌آید که در حال حاضر اسم رمز OEMWY را یدک می‌کشد و مبتنی بر یک پردازنده نسل ۱۱ تایگرلیک اینتل (Tiger Lake) است. این پردازنده دارای یک GPU ارتقایافته Xe است که باید نسبت به نسل قبل این تراشه‌ها موسوم به آیس‌لیک (Ice Lake) کارایی بهتری را ارائه دهد.

دستگاه بعدی به استفاده از پردازنده ای ام دی خواهد پرداخت و به نظر می‌رسد که این بنچمارک مربوط به سرفیس لپ‌تاپ ۴ باشد. این دستگاه فعلاً با اسم رمز OEMGR OEMGR Product Name DV شناخته می‌شود و مجهز به یک پردازنده ای ام دی رایزن ۷ ۳۷۸۰U خواهد بود (برخلاف گزارش جدیدتر وب‌سایت Win Future)؛ البته درون مشخصات ذکرشده، به Codename سری Renoir اشاره شده است و این احتمال را قوت می‌بخشد که محصول جدید مایکروسافت از این پردازنده‌های تازه‌نفس ای ام دی نیز استفاده کند.

به هر حال به نظر می‌رسد که گزارش‌های غیررسمی مربوط به سرفیس لپ تاپ ۴ بسیار پراکنده هستند و نمی‌توان با قاطعیت به صداقت آن‌ها رای داد. در ادامه برای دریافت اطلاعات بیشتر، گزارش‌های رسمی و غیررسمی مربوط به این محصولات، تکفارس را دنبال کنید.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.