تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۵۵
کد خبر : 57296

جزئیات رویداد فناورانه "Tim2022" و همکاری فناورانه ۸ کشور در حال توسعه اسلامی(D8)

جزئیات رویداد فناورانه "Tim2022" و همکاری فناورانه ۸ کشور در حال توسعه اسلامی(D8)

جزئیات رویداد فناورانه “Tim۲۰۲۲” و همکاری فناورانه ۸ کشور در حال توسعه اسلامی(D۸) – اخبار اجتماعی – دکتر “میلاد صدرخانلو” قائم‌مقام دبیر شبکه انتقال و تبادل فناوری D8 و دبیر برگزاری رویداد فناورانه “T..

جزئیات رویداد فناورانه "Tim۲۰۲۲" و همکاری فناورانه ۸ کشور در حال توسعه اسلامی(D۸) – اخبار اجتماعی –

دکتر "میلاد صدرخانلو" قائم‌مقام دبیر شبکه انتقال و تبادل فناوری D8 و دبیر برگزاری رویداد فناورانه "Tim2022" در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی تسنیم گفت: سازمان D8 با عنوان کامل سازمان همکاری‌های اقتصادی ۸ کشور در حال توسعه اسلامی، متشکل از ۸ کشور در حال توسعه و مسلمان از غرب آفریقا تا شرق آسیا شامل نیجریه،‌ مصر، ترکیه، ایران، پاکستان، مالزی، بنگلادش و اندونزی است که با بیش از ۱.۱ میلیارد نفر جمعیت، یک بازار پرظرفیت بسیار بزرگی را برای تبادلات فناورانه تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ سالی است که شبکه‌ای در زیرمجموعه این سازمان تحت عنوان شبکه انتقال و تبادل فناوری با نام D8TTEN تشکیل شده که هدف آن افزایش همکاری‌های فناورانه بین این ۸ کشور در حال توسعه است؛ محل دبیرخانه دائمی این شبکه که به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است، در تهران و پارک علم و فناوری پردیس قرار گرفته است.

دبیر برگزاری رویداد فناورانه "Tim2022" تصریح کرد: این شبکه رویدادهای متنوع و متعددی را در طول سال برگزار می‌کند تا باعث هم‌افزایی بیشتر و بالندگی همکاری‌های فناورانه بین این ۸ کشور باشد. یکی از رویدادهای مذکور همین رویداد TIM است که در واقع نشست سرمایه‌گذاری فناورانه محسوب می شود؛ هدف این نشست دعوت از سرمایه‌گذاران این کشورها و به بهانه آنها دعوت از همه سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری برای طرح‌ها و استارتاپ‌های حوزه فناوری در این ۸ کشور است تا در کنار یکدیگر به تبادل نظر بپردازند و سعی کنند تا بر روی پروژه‌های فناورانه‌ای که در این کشورها مستعد و دارای بازار بسیار بزرگ وجود دارد، سرمایه‌گذاری کنند.

صدرخانلو با بیان اینکه مخاطب اصلی نشست TIM سرمایه‌گذاران بین‌المللی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری هستند که مستعد حضور در بازارهای بین‌المللی هستند، خاطرنشان کرد: ما در این نشست سعی می‌کنیم یک هم‌افزایی بین سرمایه‌گذار و استارتاپ برای توسعه بازارهای بین‌المللی استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که در حوزه فناوری کار می‌کنند، انجام دهیم؛ تا به امروز ۳ دوره نشست از سری نشست‌های TIM برگزار شده است که دو نشست به صورت حضوری و نشست سال گذشته به خاطر شرایط کرونا به صورت ترکیبی حضوری – مجازی برگزار شد. ما تلاش داریم نشست امسال را بعد از واکسیناسیونی که انجام می‌شود، به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی گفت: ما در این رویداد حضور سرمایه‌گذاران و استارتا‌پ‌های خارج از این ۸ کشور را نیز محدود نمی‌کنیم و بر این نکته تاکید داریم که این ۸ کشور در همکاری و هم‌افزایی با یکدیگر ظرفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند اثرگذاری فوق‌العاده‌ای در سایر کشورها و بازارهای بین‌المللی نیز داشته باشند.

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی در تصفیه آب با استفاده از "فناوری نانو و سلول‌های خورشیدی"ثبت اختراع ۶ محصول ایرانی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.