تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر : 593130

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه به گزارش منیبان؛ حسین امیرعبداللهیان و لئونید استولتسکی رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه پس از دیدار با یکدیگر در نشستی خبری نتایج گفت و گوهایشان را اعلام کردند. استولستکی با بیان این که امیرعبداللهیان دیپلماتی مهم است که سالها در حوزه پارلمانی فعالیت داشته

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه

به گزارش منیبان؛ حسین امیرعبداللهیان و لئونید استولتسکی رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه پس از دیدار با یکدیگر در نشستی خبری نتایج گفت و گوهایشان را اعلام کردند.

استولستکی با بیان این که امیرعبداللهیان دیپلماتی مهم است که سالها در حوزه پارلمانی فعالیت داشته است، گفت: در طول مذاکرات امروز مسایل دو جانبه و منطقه ای را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: مساعدت به حل و فصل اقتصادی سوریه پس از جنگ ، تقویت امنیت در منطقه مخصوصا توافق ایران و عربستان، کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر و هم‌چنین پروژه های بزرگ بین دو کشور

از جمله کریدور بین المللی حمل و نقل شمال جنوب که جایگزین کانال سوئز و گذرگاههای دریای سیاه می‌شود، پروژه های انرژی و اکتشاف و استخراج معادن گازی ونفتی، ترانزیت بار از طریق دریای خزر و خط ریلی گرمسار- اینچه برون از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد گفت وگو قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به نقطه نظر مشترک رسیدیم و توافق کردیم همکاری ها در آینده با سرعت افزایش یابد.

حسین امیرعبداللهیان نیز دیپلماسی پارلمانی را یکی از ابعاد مهم در روابط تهران و مسکو دانست و گفت: ما در دوما و در جمع اعضای ‌کمیسیون روابط خارجی دوما حضور یافتیم و در چارچوب حمایت پارلمان ها از دولت های ایران و روسیه گفت و گوکردیم .

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.