تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر : 63425

جرم سیاه‌چاله کهکشان راه شیری ۴.۳ میلیون برابر جرم خورشید است

جرم سیاه‌چاله کهکشان راه شیری ۴.۳ میلیون برابر جرم خورشید است

جرم سیاه‌چاله کهکشان راه شیری ۴.۳ میلیون برابر جرم خورشید است – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ تحقیقات جدید، جرم عظیمی از سیاه‌چاله‌ای بزرگ را در مرکز کهکشان راه شیری تایید می‌ک..

جرم سیاه‌چاله کهکشان راه شیری ۴.۳ میلیون برابر جرم خورشید است – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ تحقیقات جدید، جرم عظیمی از سیاه‌چاله‌ای بزرگ را در مرکز کهکشان راه شیری تایید می‌کند. کهکشان راه شیری همانند سایر کهکشان‌ها دارای یک سیاه‌چاله بسیار پرجرم در قلب خود است که این سیاه‌چاله بزرگ با نام "Sagittiarius A" یا "*Sgr A" شناخته می‌شود.

دانشمندان از ابزارهایی از جمله تلسکوپ بسیار بزرگ "رصدخانه جنوبی اروپا" برای اندازه‌گیری و رصد نحوه حرکت ستارگانِ نزدیک به سیاه‌چاله استفاده کردند تا دریابند که چه مقدار از جرم مرکز کهکشان به دلیل ستاره‌ها و چه مقدار به خاطر خود سیاه‌چاله است.

این دانشمندان بعد از تحقیقات فراوان دریافتند که عمده جرم این سیاه‌چاله و بیش از ۹۹ درصد آن، ناشی از سیاه‌چاله است و می‌توان با اطمینان گفت که جرم این سیاه‌چاله حدود ۴.۳ میلیون برابر جرم خورشید است. در تصویر منتشر شده از سیاه‌چاله،‌ ستارگان در مداری نزدیک به این سیاه‌چاله عظیم در حال گردش هستند.

اخبار هوا و فضا ,

کمان ای* (*Sagittarius A*, Sgr A) یک منبع قوی امواج رادیویی بسیار فشرده و پرجرم در مرکز کهکشان راه‌ شیری است. شمار زیاد ستاره‌های در اطراف آن به عنوان شواهدی برای شناخت و جمع‌آوری اطلاعات برای این سیاه‌چاله محسوب می‌شود و بر همین اساس تصور می‌شد که این جرم یک سیاه‌چاله ابرپرجرم باشد. این سیاه‌چاله از لحاظ ظاهری در مرز صورت فلکی کمان و عقرب قرار دارد.

کشف یک "سیاه‌چاله" با جرم ۱۱ برابر خورشید

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.