تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر : 586821

 جذب مشتری با عکاسی تبلیغاتی امکان دارد؟

 جذب مشتری با عکاسی تبلیغاتی امکان دارد؟

برای آن که واقعا بفهمید عکاسی تبلیغاتی چیست ، باید به مقالاتِ مفصل و جامع تری مراجعه کنید. چرا که مبحثِ شوخی برداری در یک بیزینس نیست و باید حسابی روی قدرتش حساب باز کرد. اما همیشه نسخه های خلاصه شده ای از منابعِ متعدد وجود دارد که می تواند ما را با ساختار کلی

برای آن که واقعا بفهمید عکاسی تبلیغاتی چیست ، باید به مقالاتِ مفصل و جامع تری مراجعه کنید. چرا که مبحثِ شوخی برداری در یک بیزینس نیست و باید حسابی روی قدرتش حساب باز کرد. اما همیشه نسخه های خلاصه شده ای از منابعِ متعدد وجود دارد که می تواند ما را با ساختار کلی عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی آشنا کند. مثلِ همین متنِ کوتاهی که اکنون در حالِ خواندنش هستید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی، چالش برانگیز ترین بخشِ مارکتینگِ یک کسب و کار است. این که شما به وسیله یک تصویر و بدونِ کمک گرفتن از واژه ها، زیبایی و خاص بودنِ یک محصول را به مشتری تلقین کنید، از پسِ هر عکاسی بر نمی آید. در حقیقت این شاخه از عکاسی، معطوف به جنبه های زیبایی شناسیِ یک محصول است و می خواهد با یک داستانِ کوچکِ مصور به مشتری بفهماند برندِ ما نیاز های شما را درک کرده و بهترینِ آن را در اختیارتان گذاشته. در یک آتلیه عکاسی تبلیغاتی، علاوه بر سوژه موردِ نظر؛ باید فضایِ خلاقانه ای هم برای جذاب تر نشان دادنِ محصول ایجاد شود. چیدمان، رنگ بندی، کادر، نورپردازی، بک گراند و حتی مدلی که از آن برای تبلیغِ یک کالا یا خدمت استفاده می شود، مهم ترین ارکانِ یک عکس تبلیغاتی مرغوب هستند.

 جذب مشتری با عکاسی تبلیغاتی امکان دارد؟

چرا عکاسی تبلیغاتی از نانِ شب واجب تر است؟

البته، این از نان شب واجب تر بودن، مربوط به کسانی است که دوست دارند در کسب و کارشان حرفه ای ظاهر شوند و بی رقیب هم ادامه بدهند. محصولاتِ شما، هر چقدر هم که آس و درجه یک باشند، بدونِ یک عکاسی تبلیغاتی جذاب؛ نمی توانند در ذهنِ مشتری حک شوند. فرضاً کالا یا خدمتِ شما یک لیستِ بلند بالا از محاسن و مزیت های رقابتی را داشته باشد. آیا واقعا می خواهید تک تکِ مزایا را روی کاغذ بیاورید و انتظار داشته باشید همه تا انتها بخوانند و بعد هم مثلِ ریگ، مشتری در مغازه یا دایرکتتان بریزد؟ آن هم مردمی که بیشترِ آن ها را قشرِ عامه تشکیل می دهند. برای همین است که صاحبانِ مشاغلِ موفق، به دنبالِ راه های کوتاه تری برای نشان دادنِ کیفیت و زیبایی محصولاتشان هستند. آن میانبرِ تضمینی هم، چیزی نیست به نامِ عکس های خلاقانه و کمک گرفتن از ذهن های جوانِ ایده پرداز در زمینه عکس تبلیغاتی است.

عکاسی صنعتی، همان عکاسی تبلیغاتی است؟

خیر. هر چند قصدِ هر دو این ها نشان دادنِ محصول است اما در باطن تفاوت هایی دارند. مثلا در عکس صنعتی صرفا توجه شما را روی نشان دادنِ سوژه موردِ نظر است و نوآوریِ چندانی در آن دیده نمی شود. مثلِ شاتی که از یک آچارفرانسه گرفته می شود. البته انکار نمی کنیم؛ هستند نوابغی که حتی از یک محصولِ صنعتی هم جذاب و خواستنی عکس می گیرند. اما در عکس های تبلیغاتی همه چیز در خدمتِ زیباتر نشان دادنِ محصول است. از دکور گرفته تا پس زمینه. مثلِ تصویرِ تبلیغاتی که از یک عطر یا ادکلن گرفته می شود. اصلا گروهی می نشینند ایده پردازی می کنند تا یک سناریو برای محصولِ شما در عکس بنویسند. اما نه سناریویی که از کلمات کمک گرفته باشد، بلکه داستانی که بیننده صرفا با نگاه کردن به تصویر، مات و مبهوتِ کیفیت و زیبایی یک محصول بشود. برای همین در سال های اخیر تعدادِ زیادی آتلیه عکاسی تبلیغاتی تاسیس شدند که البته همه شان هم نتوانستند موفق ظاهر شوند. چون ایده پردازی برای گرفتنِ شات های خلاقانه از یک محصول؛ نیاز به تخصص، وقت گذاشتن و البته حرفه ای گری دارد.

آیا هر بیزینسی به عکاسی تبلیغاتی نیاز دارد؟

شاید این جواب به نظرتان اغراق آمیز به نظر برسد اما؛ بله. ما در عصرِ تبلیغات زندگی می کنیم. دوره ای که بیش از هر زمانِ دیگری، مدیا حرفِ اول را می زند و همه ما از صبح تا شب در حالِ برانداز کردنِ فروشگاه های مجازی هستیم. در نتیجه یک بیزنس، هم رقبایِ قدیمی بیشماری دارد و هم آبستنِ رقیب های جدید در آینده است. پس کسب و کارِ شما در هر جنس و قامتی که باشد، نیاز به یک عکاسی صنعتی خیره کننده در یک آتلیه عکاسی تبلیغاتی حرفه ای دارد. تمامِ آن چیزی که باید بدانید این است که شما برای ترغیب کردنِ افراد به خریدِ محصولاتتان و از همه مهم تر تبدیل کردنِ مخاطب به مشتری، نیاز به حرف زدن با او را دارید. این حرف زدن گاهی به وسلیه ویدیو، تبلیغِ حضوری، ویس و … غیره اتفاق میوفتد. اما هیچکدامشان نمی توانند به اندازه ماندگاری یک عکس تبلیغاتی خوب در قلبِ مشتری جا خوش کنند.

چرا عکاسی تبلیغاتی من موفقیت آمیز نبود؟

تا به حال شده که خودتان دست به گرفتنِ عکس های تبلیغاتی بزنید؟ از نتیجه کار راضی نبوده اید؟ فیدبک های مثبت نگرفتید و اصلا روی جذبِ مشتری تاثیر منفی گذاشتید؟ شاید دلیلش این باشد که:

احتمالا کیفیت را از قلم انداختید

این کیفیتی که می گوئیم همه چیز را در بر می گیرد. از تمیز بودن و مخصوص بودنِ لنز و نورپردازی حرفه ای گرفته تا فوکوسی که باید روی جزئیاتِ محصول می کردید و از قلم انداخته اید. مشتری عاشقِ این عکس که از محصولی که قصدِ خریدش را دارد، عکس های با کیفیت در زوایایِ مختلف ببینند و الیاف و جزئیاتش را با همه وجود لمس کند. حالا که او دوست دارد از شما خرید کند، به نظرتان نباید کوچک ترین خواسته اش را اجابت کنید؟

 جذب مشتری با عکاسی تبلیغاتی امکان دارد؟

نوآوری را از عکس تبلیغاتی خود حذف کردید

یک نفر خودنویسی را روی صفحه ای سفید می گذارد و عکس می گیرد و نامش را می گذارد عکس تبلیغاتی. یکی دیگر هم آنقدر روی پس زمینه، دکور، نورپردازی و حتی میکاپِ مدلی که این خودنویس را در دستش گرفته وقت می گذارد که آدم دلش می خواهد همان لحظه این خودنویس را بخرد و با آن داستان بنویسد. می بینید؛ یک عکس تبلیغاتی هوشمندانه باید مشتری را حریصِ به خریدن بکند. طوری که احساس کند چطور تا آن روز بدونِ محصولِ شما به زندگی ادامه داده است.

البته ها این ها دو دلیلِ جنرال و عمومی برای موفقیت آمیز نبودنِ عکس های تبلیغاتی هستند. اگر دوست دارید اطلاعاتتان در این زمینه کامل تر از همیشه باشد، به شرکت ایران مایند که در این سال ها در زمینه عکاسی تبلیغاتی موفقیت های چشم گیری داشته است مراجعه کنید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.