تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۷:۴۵
کد خبر : 58442

جدیدترین قابلیت های آیفون ۱۳ که گوشی‌های اندرویدی سال‌هاست ارائه می‌کنند

جدیدترین قابلیت های آیفون ۱۳ که گوشی‌های اندرویدی سال‌هاست ارائه می‌کنند

جدیدترین قابلیت های آیفون ۱۳ که گوشی‌های اندرویدی سال‌هاست ارائه می‌کننددر این پست به بررسی جدیدترین قابلیت های آیفون ۱۳ اپل – Apple iPhone 13 می‌پردازیم که برای کاربران اندرویدی خاطره است و هیچ تازگی..

جدیدترین قابلیت های آیفون ۱۳جدیدترین قابلیت های آیفون ۱۳ که گوشی‌های اندرویدی سال‌هاست ارائه می‌کنند

در این پست به بررسی جدیدترین قابلیت های آیفون ۱۳ اپل – Apple iPhone 13 می‌پردازیم که برای کاربران اندرویدی خاطره است و هیچ تازگی ندارد.

آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو امکانات و قابلیت‌های جدیدی را در مقایسه با نسل‌های گذشته خود ارائه می‌کنند. آن‌ها نمایشگرهای بزرگ‌تری دارند، از دوربین‌های بهتری برخوردارند، عمر باتری طولانی‌تری دارند و ناچ بالای صفحه آن‌ها هم کوچک‌تر شده‌اند.

برای کسانی که کاربران آیفون هستند، این قابلیت‌های آیفون ۱۳ جذاب است. با این حال بسیاری از این امکانات سال‌هاست که در گوشی‌های اندرویدی وجود دارند. معمولاً گوشی‌های اندرویدی در بسیاری از فناوری‌ها چند گام از آیفون‌ها جلوتر هستند. آن‌ها همین حالا هم نمایشگر بدون ناچ و بزرگ‌تری را ارائه می‌کنند و تا شش برابر سریع‌تر شارژ می‌شوند.

در این پست به جدیدترین امکانات و قابلیت های آیفون ۱۳ خواهیم پرداخت که سال‌هاست در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد و کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند.

جدیدترین قابلیت های آیفون ۱۳

۱. نمایشگر با رفرش ریت بالا

جدیدترین قابلیت های آیفون ۱۳

یکی از برجسته‌ترین قابلیت های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس امسال، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی Pro Motion آن‌ها است. این فناوری به نمایشگر اجازه می‌دهد در کمترین حالت ۱۰ هرتزی و پر بیشترین حالت ۱۲۰ هرتزی باشند تا علاوه بر ارائه تجربه کاربری روان، در عمر باتری هم به صرفه باشد.

این در حالیست که گوشی‌های اندرویدی از سال ۲۰۱۹ به رفرش ریت بالادست پیدا کرده‌اند. به عنوان مثال گوشی وان پلاس ۷ تی در آن زمان از معدود گوشی‌هایی بود که نمایشگرش به نرخ رفرش ۹۰ هرتزی مجهز بود. گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ هم سال ۲۰۲۰ با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی عرضه شدند.

سامسونگ با رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی نوت ۲۰ در اواخر همان سال، به نخستین شرکت گوشی‌ساز اندرویدی تبدیل شد که از یک پنل LTPO OLED با نرخ رفرش متغیر دینامیک استفاده می‌کرد. از آن زمان به بعد گوشی‌هایی مثل وان پلاس ۹ پرو و اوپو فایند ایکس ۳ هم با نمایشگر LTPO OLED عرضه شده‌اند.

حالا به این گوشی‌سازها باید نام اپل را هم اضافه کنیم که با آیفون ۱۳ پرو ۱۰۰۰ دلاری نمایشگر ۱۲۰ هرتزی LTPO را ارائه می‌کند. اما اکنون حتی در گوشی‌های اندرویدی زیر ۳۰۰ دلاری بازار هم می‌توان این نمایشگر را یافت.

۲. ناچ کوچک‌تر

جدیدترین قابلیت های آیفون ۱۳

آیفون ۱۰ جزو اولین گوشی‌هایی بود که سال ۲۰۱۷ با یک بریدگی در بالای صفحه نمایش خود موسوم به ناچ وارد بازار شد و بعد از آن تقریباً تمام گوشی‌سازهای اندرویدی هم همین رویه را در پیش گرفتند. چهار سال از آن زمان می‌گذرد و در حالی که اپل امسال با عرضه آیفون ۱۳ فقط ۲۰ درصد از عرض این ناچ کم کرده، بسیاری از گوشی‌سازهای اندرویدی این بریدگی را به کم‌ترین میزان خود رسانده‌اند.

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ و با گوشی‌های سری گلکسی اس ۱۰ ناچ زوی صفحه را کنار گذاشت و از یک حفره داخل صفحه برای میزبانی از دوربین سلفی گوشی استفاده کرد. وان پلاس هم قبل‌تر از سامسونگ و در سال ۲۰۱۸ از این سبک طراحی استفاده کرده بود.

بر اساس شایعات اپل هم در سال آینده میلادی با آیفون ۱۴ خودش ناچ را کنار خواهد گذاشت و از این سبک طراحی استفاده می‌کند. اما هنوز هیچ چیزی مشخص نیست.

۳. حافظه داخلی پایه ۱۲۸ گیگ

اپل حافظه داخلی پایه آیفون‌هایش را همراه با خانواده آیفون ۱۳ به ۱۲۸ گیگابایت افزایش داد. شاید این حرکت بزرگی برای اپل محسوب شود، ولی این حافظه پایه برای کاربران اندروید چیز جدیدی نیست. سامسونگ از سال ۲۰۱۹ گوشی‌های خودش را با حداقل حافظه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌کند. وان پلاس هم یکسال قبل‌تر از سامسونگ با گوشی وان پلاس ۶ تی، شروع به عرضه گوشی‌هایش یا حداقل ۱۲۸ گیگ فضا کرد.

شاید یکی از برترین قابلیت های آیفون ۱۳ عرضه در یک نسخه ۱ ترابایتی باشد، در حالی که هیچ گوشی اندرویدی چنین فضایی را ارائه نمی‌کند.

۴. لنز تله فوتو با زوم ۳ برابری

جدیدترین قابلیت های آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس به یک دوربین تله فوتو ارتقا یافته مجهز شده‌اند که حالا زوم ۳ برابری اپتیکال را در مقایسه با زوم ۲.۵ برابری نسل گذشته ارائه می‌کنند. اپل در کنفرانس رونمایی از آیفون‌های جدید خیلی به این قابلیت جدید آیفون‌هایش افتخار کرد، اما واقعیت امر اینجاست که برخی از گوشی‌های اندرویدی بازار زوم ۵ تا ۱۰ برابری را ارائه می‌کنند.

هواوی میت ۲۰ پرو که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، نخستین گوشی اندرویدی بود که لنز زوم اپتیکال ۳ برابری را ارائه می‌کرد. از آن زمان سامسونگ، هواوی و اوپو موفق به استفاده از لنزهای تله فوتو توانمندی در گوشی‌هایشان شده‌اند که می‌تواند زوم ۱۰ برابری اپتیکال و ۱۰۰ برابری دیجیتال را ارائه کند.

این تمام ماجرا نیست. اپل امسال حالت عکاسی شبانه را هم به دوربین تله فوتو آیفون اضافه کرده است. ولی باز هم گوشی‌های اندرویدی در ارائه آن پیش قدم هستند. سامسونگ حالت عکاسی در شب را در سال ۲۰۱۹ با یک به‌روزرسانی نرم افزاری به گوشی‌های گلکسی اس ۹ و نوت ۹ که یک سالی از عرضه آن‌ها گذشته بود، اضافه کرد. اما اپل تمایل دارد بگوید که اگر می‌خواهید این پیشرفت در دوربین را تجربه کنید، باید آیفون‌های جدید را بخرید.

۵. یک دوربین ماکرو

جدیدترین قابلیت های آیفون ۱۳

دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی روی دو گوشی آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس امکان عکاسی از فاصله ۲ سانتی‌متری سوژه را فراهم می‌کند. این یعنی وقتی نزدیک یک سوژه شوید، می‌توانید از آن عکس ماکرو بگیرید.

بار دیگر باید گفت که این قابلیت در گوشی‌های زیر ۳۰۰ دلا ی اندرویدی هم موجود است و یا حداقل ۲ سالی است که کاربران اندروید طعم آن را چشیده‌اند. در واقع حتی بسیاری از گوشی‌های ارزان قیمت اندرویدی یک دوربین مستقل برای عکاسی ماکرو ارائه می‌کنند.

۶. فیلم‌برداری سینمایی

جدیدترین قابلیت های آیفون ۱۳

یکی از برجسته‌ترین قابلیت های آیفون ۱۳ امسال، حالت فیلمبرداری سینمایی این گوشی‌ها است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد درست مثل ویدیوهای پرتره پس زمینه سوژه را تار کنند تا تمرکز اصلی روی سوژه باشد.

با توجه به چیزی که در رویداد معرفی آیفون ۱۳ دیدیم، حالت فیلمبرداری سینمایی آیفون شبیه به همان حالت فیلمبرداری بوکه است که چند سالیست در اندروید وجود دارد. بسیاری از گوشی‌های اندرویدی میان‌رده و گران قیمت از سال گذشته این ویژگی را ارائه می‌کنند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.