تاریخ انتشار : شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر : 584043

جدیدترین راهپیمایی سرنشینان ایستگاه بین المللی فضایی اتفاق جالبی را رقم زد + ویدیو

جدیدترین راهپیمایی سرنشینان ایستگاه بین المللی فضایی اتفاق جالبی را رقم زد + ویدیو

جدیدترین راهپیمایی سرنشینان ایستگاه بین المللی فضایی اتفاق جالبی را رقم زد + ویدیو ویدیویی از راهپیمایی جدید سرنشینان ایستگاه بین المللی فضایی با حضور یک فضانورد اروپایی و یک فضانورد روسی را می‌توانید در ادامه ببینید. ظاهرا روابط تیره و تاریک روسیه و اتحادیه اروپا روی همکاری آن‌ها در صنعت هوافضا تاثیری نگذاشته است.

جدیدترین راهپیمایی سرنشینان ایستگاه بین المللی فضایی اتفاق جالبی را رقم زد + ویدیو

ویدیویی از راهپیمایی جدید سرنشینان ایستگاه بین المللی فضایی با حضور یک فضانورد اروپایی و یک فضانورد روسی را می‌توانید در ادامه ببینید.

ظاهرا روابط تیره و تاریک روسیه و اتحادیه اروپا روی همکاری آن‌ها در صنعت هوافضا تاثیری نگذاشته است. جدیدترین راهپیمایی سرنشینان ایستگاه بین المللی فضایی متشکل از یک فضانورد روسی و یک فضانورد اروپایی بود. این اتفاق عجیب معمولا رخ نمی‌دهد.

همانطور که احتمالا در جریان هستید، روسیه و اتحادیه اروپا اخیرا روابط تیره‌ای داشتند. اما حملات اخیر تاثیر قابل توجهی بر همکاری ایستگاه فضایی بین المللی، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی روسیه نداشته است. آنها به همکاری خود برای حفظ ایستگاه فضایی ادامه می‌دهند.

چند روز پیش کریستوفورتی (Cristoforetti) و آرتمیف (Artemyev) یک راهپیمایی فضایی داشتند. آنها موظف بودند که پلتفرم‌ها و سخت‌افزار آداپتور را به خارج از ماژول نوکای روسی نصب کنند. این ماژول در سال گذشته به ایستگاه فضایی پرتاب شد و ورود چشمگیری داشت.

هدف این پروژه، کمک به راه‌اندازی بازوی رباتیک اروپایی به ماژول نوکا است که برای گرفتن تجهیزاتی که باید در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی جا به جا شوند، استفاده می‌شود.

همچنین این دو فضانورد، وظیفه جابجا کردن پنل کنترل خارجی بازوی رباتیک و عایق آن را نیز بر عهده داشتند. کریستوفورتی وظیفه داشت، یک پنجره روی دوربین نصب شده بازو جایگزین کند تا از شفاف شدن آن برای تابش نور لیزر مطمئن شود.

راه پیمایی فضایی

ناسا گفت که ۱۰ نانو ماهواره طراحی شده برای جمع‌آوری داده‌های الکترونیکی رادیویی در طول پیاده روی فضایی نیز مستقر خواهند شد. آنها همچنین یک بوم تلسکوپی را در خارج از ایستگاه گسترش خواهند داد که به پیاده روی‌های فضایی آینده کمک خواهد کرد.

این راهپیمایی فضایی یک واقعه تاریخ ساز محسوب می‌شود. کریستوفورتی و آرتمیف هر دو لباس فضایی روسی پوشیدند؛ اما کریستوفورتی با راه راه‌های آبی روی لباسش برای بینندگان قابل تشخیص است.

بر طبق گفته ناسا این چهارمین باری است که یک اروپایی با لباس فضایی روسی، پیاده روی فضایی انجام می‌دهد.

کریستوفورتی اولین زن اروپایی است که پیاده روی فضایی انجام می‌دهد. ناسا به بینندگان فرصت داد که در روز 21 ژوئیه، پخش این واقعه را به صورت زنده ببنند.

شما می‌توانید با فعال کردن برنامه تغییر آی‌پی و رفرش کردن صفحه، تکرار این رویداد مهم را به صورت زنده در بالای همین قسمت از متن تماشا کنید یا از طریق این لینک، به یوتیوب ناسا بروید.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.